PracaGrupypl.praca.dyskusje › etat i wlasna dzialalnosc

  • 1. Data: 2005-02-03 10:15:53
    Temat: etat i wlasna dzialalnosc
    Od: "robert(wytnij)" <"robert(wytnij)"@lublin.ws>

    Jestem zatrudniony na 1/3 etatu-umowa o prace: pensja 300zl brutto
    pracodawca placi za mnie wszystkie skladki. Chce zarejestrowac
    dzialalnosc gospodarcza. W zwiazku z tym, ze jestem ubezpieczony nie
    odprowadzam skladek z dzialalnosci.
    Czy prawidlowy jest moj tok myslenia?:)

  • 2. Data: 2005-02-03 10:59:48
    Temat: Re: etat i wlasna dzialalnosc
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 03 Feb 2005 11:15:53 +0100, "robert(wytnij)"
    <"robert(wytnij)"@lublin.ws> zakodował:

    >Czy prawidlowy jest moj tok myslenia?:)

    Zdrowotne odprowadzasz zawsze (ok. 150PLN).

    Pozostałe składki - nie musisz, jeżeli z tytułu umowy o pracę są
    odprowadzane składki przynajmniej od pensji minimalnej.

    http://firma.onet.pl/1283,1103154,poradnik.html

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-02-03 11:12:48
    Od: Cam <c...@g...pl>

    On 2005-02-03 11:15:53 +0100, "robert(wytnij)"
    <"robert(wytnij)"@lublin.ws> said:

> [...]
    > pracodawca placi za mnie wszystkie skladki. Chce zarejestrowac
    > dzialalnosc gospodarcza. W zwiazku z tym, ze jestem ubezpieczony nie

    Część składek musisz zawsze (zdrowotną?), a o ile coś gdzieś mi dzwoni,
    to taki myk jest możliwy tylko przy zatrudnieniu na cały etat.

    Sam jestem tematem zainteresowany. Kto napisze bardziej kompetentnie?

    Cam

  • 4. Data: 2005-02-03 11:28:50
    Od: "robert(wytnij)" <"robert(wytnij)"@lublin.ws>

    Użytkownik robert(wytnij) napisał:

> [...]
    > pracodawca placi za mnie wszystkie skladki. Chce zarejestrowac
    > dzialalnosc gospodarcza. W zwiazku z tym, ze jestem ubezpieczony nie

    zastanawiam sie jakby to wygladalo gdybym byl zatrudniony na umowe
    zlecenie u tego pracodawcy???
    czy jest jakas roznica jesli chodzi o odprowadzanie skladek?

  • 5. Data: 2005-02-03 11:56:34
    Od: "jw" <k...@U...pl>

    Uzytkownik "robert(wytnij)" <"robert(wytnij)"@lublin.ws> napisal w
    wiadomosci news:ctstju$1bge$1@news.mm.pl...
> [...]
    > pracodawca placi za mnie wszystkie skladki. Chce zarejestrowac dzialalnosc
    > gospodarcza. W zwiazku z tym, ze jestem ubezpieczony nie odprowadzam

    caly etat + przynajmniej minimalna pensja (824zl brutto?) + wlasna dzialnosc
    = ponad 150 zl skladki zdrowotnej (teraz moze juz wiecej?), zusy i reszte
    swiadczen powinnien pokrywac pracodawca,
    oczywiscie dochodzi dla DG podatek dochodowy, VAT (jesli jestes vatowcem)
    itd. itp.

    pozdrawiam :)

  • 6. Data: 2005-02-03 13:13:10
    Od: "Artur" <o...@w...pl>

    Nie prawda Tylko zdrowotne odprowadzasz Na 100%
    To sa przepisy znane w US ale nie koniecznie udostępniane. Najlepiej opisać
    sytuację na piśmie i zwrócić sie do US z prośbą o opinie
    Wtedy jesteś czysty

  • 7. Data: 2005-02-03 14:11:05
    Od: "jw" <k...@U...pl>

    Użytkownik "Artur" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > opisać
    > sytuację na piśmie i zwrócić sie do US z prośbą o opinie

    a jak zarobie 10000PLN na rok to nie place podatku dochodowego? - nie licze
    pensji u pracodawcy ale skoro mam DG to chyba moge miec jakis dochod.

    pozdr

  • 8. Data: 2005-02-04 08:17:39
    Od: "robert(wytnij)" <"robert(wytnij)"@lublin.ws>

> [...]
    > swiadczen powinnien pokrywac pracodawca,
    > oczywiscie dochodzi dla DG podatek dochodowy, VAT (jesli jestes vatowcem)

    jak poinformowal zus:
    wystarczy umowa zlecenie i skladki od niej niezaleznie od wynagrodzenia,
    osoba na dg placi tylko zdrowotne

  • 9. Data: 2005-02-04 12:26:47
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 04.02.2005 robert(wytnij) <"robert(wytnij)"@lublin.ws> napisał/a:

    > jak poinformowal zus:
    > wystarczy umowa zlecenie i skladki od niej niezaleznie od wynagrodzenia,
    > osoba na dg placi tylko zdrowotne
    Zaraz, to ja się upewnię...
    Powiedzmy, że od marca do października będę mieć umowę-zlecenie.
    i jak mam DG to nie płacę za tych emerytalnych gówien, tylko te ~150PLN
    zdrowotnego? Na pewno?

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    Mówią, że ciężka praca jeszcze nikomu nie zaszkodziła.....

  • 10. Data: 2005-02-04 15:55:40
    Od: "robert(wytnij)" <"robert(wytnij)"@lublin.ws>

    Użytkownik Pawel Kender Maczewski napisał:
    > Powiedzmy, że od marca do października będę mieć umowę-zlecenie.
    > i jak mam DG to nie płacę za tych emerytalnych gówien, tylko te ~150PLN
    > zdrowotnego? Na pewno?

    chyba...
    nie do konca jest tak jak myslisz, albowiem umowa zlecenie w Twoim
    przypadku nie jest wczesniejszym tytulem pracy w stosunku do DG