PracaGrupypl.praca.dyskusje › samozatrudnienie w Niemczech

  • 1. Data: 2002-10-09 12:21:17
    Temat: samozatrudnienie w Niemczech
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    Miał ktoś doświadczenie z zakładaniem jednoosobowej firmy w Niemczech na zasadzie
    "samozatrudnienia"?
    Prosze sie podzielić uwagami.
    Może jakaś kancelaria pomoże to załatwić?

    mer

  • 2. Data: 2002-10-09 20:09:09
    Temat: Re: samozatrudnienie w Niemczech
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    Konkretne informacje na priv
    sam nie wiem ale mam adwokata tu w hamburgu
    kroty to robi (ale nie za darmo:-))
    posdrofka
    Thomas
    Hamburg

  • 3. Data: 2002-10-10 09:58:56
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    Ale chyba nie na podstawie zielonej karty?
    Tam masz wyraznie napisane, ze nie mozesz sie samozatrudniac (na tym swistku
    w paszporcie).

    AnD

  • 4. Data: 2002-10-10 10:40:40
    Od: "Grzegorz Z." <killserv@NOSPAM_poczta.onet.pl>

    "Andree" <a...@p...onet.pl> napisal:

    > Ale chyba nie na podstawie zielonej karty?
    > Tam masz wyraznie napisane, ze nie mozesz sie samozatrudniac (na tym
    > swistku w paszporcie).

    no dziwne bo ja mam GC i u mnie nie ma ani slowa o "samozatrudnianiu" w
    paszporcie, no chyba ze ja dostalem jakia specjalna GC

    --
    Pozdrowka
    |^^^^^^^^^^^^^^\||

  • 5. Data: 2002-10-10 16:54:32
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Andree" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Ale chyba nie na podstawie zielonej karty?
    > Tam masz wyraznie napisane, ze nie mozesz sie samozatrudniac (na tym
    swistku
    > w paszporcie).

    Polska jako kraj kandydujacy do UE umozliwia swoim statusem obywatelom
    polskim na samozatrudnienie na terenie Uni.
    Beny

  • 6. Data: 2002-10-11 14:31:26
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    Moze ja mam jakies inne GC albo taki kiepski niemiecki ale u mnie jest:

    SELBSTÄNDIGE ERWERBSTÄTIGKEIT ODER VERGLEICHBARE UNSELBSTÄNDIGE
    ERWERBSTÄTIGKEIT NICHT GESTATTET.

    Podrawiam,

    AnD

  • 7. Data: 2002-10-11 14:37:43
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    > Polska jako kraj kandydujacy do UE umozliwia swoim statusem obywatelom
    > polskim na samozatrudnienie na terenie Uni.
    > Beny

    Hi,hi, samozatrudnienie na czarno. Jest tu w Niemczech troche takich :-)

    AnD

  • 8. Data: 2002-10-11 15:14:44
    Od: "Grzegorz Z." <killserv@NOSPAM_poczta.onet.pl>

    "Andree" <a...@p...onet.pl> napisal:

    > Moze ja mam jakies inne GC albo taki kiepski niemiecki ale u mnie jest:
    >
    > SELBSTÄNDIGE ERWERBSTÄTIGKEIT ODER VERGLEICHBARE UNSELBSTÄNDIGE
    > ERWERBSTÄTIGKEIT NICHT GESTATTET.

    niemiecki masz dobry :)
    ale ja nie mam tego czegos :)
    moja zona i owszem ale ja nie :))
    moze powinienes sie przejsc do urzedu ktory ci to wydal i spytac co i jak?

    --
    Pozdrowka
    |^^^^^^^^^^^^^^\||

  • 9. Data: 2002-10-11 16:00:32
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    > niemiecki masz dobry :)
    > ale ja nie mam tego czegos :)
    > moja zona i owszem ale ja nie :))
    > moze powinienes sie przejsc do urzedu ktory ci to wydal i spytac co i jak?

    No wlasnie, pytanie kto ma w porzadku i czy nie zmienily sie przepisy. Pytam
    na razie w teorii, bo na razie przechodzic na wlasna dzialalnosc nie
    zamierzam. Mysle jednak, ze to w Twoim przypadku nastapilo niedopatrzenie.
    Przeciez nikt nie jest w stanie kontrolowac, co wlasciwie robisz bedac
    informatykiem na "wolnej stopie". Tzn. mozesz na przyklad byc robotnikiem
    budowlanym z wolnej stopy. Jesli nie masz nic napisane, ze mozesz pracowac
    tylko jako informatyk, to chyba rowniez jest cos nie tak.

    Pozdrawiam,

    AnD