PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiązanie umowy - pracownik

  • 11. Data: 2006-03-06 19:37:37
    Temat: Re: rozwiązanie umowy - pracownik
    Od: "Grzegorz Szyszka" <s...@g...pl>

    jeśli w umowie nie ma jasno napisane że zerwanie jej przed upłuwem jej
    trwania powoduje jakieś konsekwencje to wypowiedzenie 2 tyg jeśli pracujesz
    tam mniej niż 6 mies i 1 mies jesli mniej niż 3 lata - nie ma mozliwości
    wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym , jesli dogadsz sie z pracodawca
    moze on zwolnic cie z obowiazku wykonwania pracy ale bedzie ci musial i tak
    za ten okres zapłacic wynagrodzenie

  • 12. Data: 2006-03-06 22:01:22
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dui321$2f6$1@inews.gazeta.pl Grzegorz Szyszka
    <s...@g...pl> pisze:

    Po pierwsze zostawiaj cytaty i stosuj prawidłową interpunkcję. Nie każdemu
    chce się odcyfrowywać bełkot.

    > jeśli w umowie nie ma jasno napisane że zerwanie jej przed upłuwem jej
    > trwania powoduje jakieś konsekwencje to wypowiedzenie 2 tyg
    Podstawa? Przypominam, że mówimy o umowie na czas określony.

> [...]
    > sie z pracodawca moze on zwolnic cie z obowiazku wykonwania pracy ale
    > bedzie ci musial i tak za ten okres zapłacic wynagrodzenie
    Podaj podstawę tych rewelacji. I ponownie przypominam, że rozmawiamy o
    umowie na czas określony.

    Jotte

  • 13. Data: 2006-03-07 15:31:44
    Temat: Re: rozwišzanie umowy - pracownik
    Od: WL <n...@m...com>

    Kaizen wrote:

    > Serio?
    > Po pierwsze - ze skutkiem natychmiastowym to musisz mieć poparte
    > naruszeniem podstawowym obowiązkiem pracodawcy.
    > Po drugie - czy przeczytałeś paragraf, na który się powołuję?
    Serio? Niewolnictwa w Polsce nie ma. Dzis wypowiadam, jutro zmykam.
    Napisalem wyzej, ze pracodawca moze wystapic z pozwem o odszkodowanie,
    ale tak czy inaczej nie moze mnie ZMUSIC do przyjscia do pracy.

    Skutecznosc wypowiedzenia wywodze stad, ze zaden pracodawca, ani zaden
    sad nie moze SILA mnie przywrocic do pracy na tym stanowisku. Sad moze
    co najwyzej zasadzic odszkodowanie dla pracodawcy.

    > Kolejny bachor z dziecięcej grupy, który nie zdaje sobie sprawy, jak
    > może zaszdzkodzić komuś, kto mu uwierzy :-\

    Wycieczki osobiste sobie daruj, moze to Ty moglbys byc moim bachorem?

    WL

  • 14. Data: 2006-03-07 15:58:57
    Od: Mateusz Wójcik <b...@b...ble>

    WL napisał(a):

> [...]
    > sad nie moze SILA mnie przywrocic do pracy na tym stanowisku. Sad moze
    > co najwyzej zasadzic odszkodowanie dla pracodawcy.

    Oczywiście możesz tak zrobić, ale tak naprawdę nie wypowiesz pracy -
    tylko ją porzucisz. Co oznacza, że najprawdopodobniej pracodawca zwolni
    Cię dyscyplinarnie i będziesz miał problem w papierach.

    Matt

  • 15. Data: 2006-03-07 18:11:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 07 Mar 2006 16:31:44 +0100, WL <n...@m...com>
    zakodował:

    >Serio? Niewolnictwa w Polsce nie ma. Dzis wypowiadam, jutro zmykam.

    Jeżeli podpiszesz cyrograf (czytaj umowę na czas określony bez
    klauzuli o możliwości jej wypowiedzenia) to wypowiedzenie jest
    nieważne. Jak się będziesz upierał, to pracodawca może pozwać Cię do
    sądu (podobnie jak Ty jego, gdy Ci wypowie taką umowę) o uznanie
    wypowiedzenia za nieważne.

    >Napisalem wyzej, ze pracodawca moze wystapic z pozwem o odszkodowanie,
    >ale tak czy inaczej nie moze mnie ZMUSIC do przyjscia do pracy.

    Może też o uznanie wypowiedzenia za nieważne. Czytaj dalej pozostajesz
    w stosunku pracy i co najwyżej nie wywiązujesz się ze swoich
    podstawowych obowiązków co upoważnia (ale nie zmusza) pracodawcę do
    zwolnienia dyscyplinarnego.

    >Skutecznosc wypowiedzenia wywodze stad, ze zaden pracodawca, ani zaden
    >sad nie moze SILA mnie przywrocic do pracy na tym stanowisku. Sad moze
    >co najwyzej zasadzic odszkodowanie dla pracodawcy.

    Przestań wreszcie pisać bzdury - przeczytaj wreszcie rzeczony
    paragraf. Umowy na czas określony nie można wypowiedzieć, jeżeli nie
    ma w samej umowie odpowiedniej klauzuli.

    >Wycieczki osobiste sobie daruj, moze to Ty moglbys byc moim bachorem?

    Być może - podobno inteligencję dziedziczy się po matce, a nie po
    ojcu.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 16. Data: 2006-03-07 18:55:39
    Temat: Re: rozwiazanie umowy - pracownik
    Od: WL <n...@m...com>

    Kaizen wrote:

    > Może też o uznanie wypowiedzenia za nieważne.

    Ciesze sie - gdzie ponizej zawarta jest ta mozliwosc?

    Art. 61.1. W razie nieuzasadnionego rozwiązania przez pracownika umowy o
    pracę bez wypowiedzenia na podstawie art. 55 § 1.1, pracodawcy
    przysługuje roszczenie o odszkodowanie. O odszkodowaniu orzeka sąd pracy.

    Art. 61.2. § 1. Odszkodowanie, o którym mowa w art. 61.1, przysługuje w
    wysokości wyrządzonej szkody, jednakże nie może ono przewyższać
    wynagrodzenia pracownika za okres wypowiedzenia, a w przypadku
    rozwiązania umowy o pracę zawartej na czas określony lub na czas
    wykonania określonej pracy - wynagrodzenia za okres 2 tygodni.
    § 2. W razie orzeczenia przez sąd pracy o odszkodowaniu, przepisu
    art. 55 § 3 nie stosuje się.

    > Być może - podobno inteligencję dziedziczy się po matce, a nie po
    > ojcu.

    _Podobno_ to pracodawcy moga wnosic o przywrocenie pracownika do pracy,
    w ktorej nie chce pracowac.

    A co dziedziczy sie po ojcu?

    WL

  • 17. Data: 2006-03-07 19:19:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 07 Mar 2006 19:55:39 +0100, WL <n...@m...com>
    zakodował:

    >Ciesze sie - gdzie ponizej zawarta jest ta mozliwosc?
    >
    >Art. 61.1. W razie nieuzasadnionego rozwiązania przez pracownika umowy o
    >pracę bez wypowiedzenia na podstawie art. 55 § 1.1, pracodawcy

    Czy wiesz, czym się różni "rozwiązanie umowy o pracę za
    wypowiedzeniem" od "rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia"?

  • 18. Data: 2006-03-07 20:50:16
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:duk911$nkb$1@news.onet.pl WL <n...@m...com> pisze:

    > Serio? Niewolnictwa w Polsce nie ma. Dzis wypowiadam, jutro zmykam.
    Porzucenie pracy. Możliwa dyscyplinrka za to na podst. art. 52 §1 pkt 1.

    > Napisalem wyzej, ze pracodawca moze wystapic z pozwem o odszkodowanie,
    > ale tak czy inaczej nie moze mnie ZMUSIC do przyjscia do pracy.
    Pewnie, że nie. Dziecinada...

    > Skutecznosc wypowiedzenia wywodze stad, ze zaden pracodawca, ani zaden
    > sad nie moze SILA mnie przywrocic do pracy na tym stanowisku.
    To nie jest skuteczne wypowiedzenia tylko skuteczne porzucenie pracy.

    I przestań się kłócić, bo nie masz racji.

    Jotte

  • 19. Data: 2006-03-08 08:03:39
    Od: WL <n...@m...com>

    Kaizen wrote:

    > Czy wiesz, czym się różni "rozwiązanie umowy o pracę za
    > wypowiedzeniem" od "rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia"?

    wypowiedzieć dk, ~wiem, ~wiesz, ~dzą, ~wiedz, ~dział, ~dzieli, ~dziany --
    wypowiadać ndk I, ~am, ~asz, ~ają, ~aj, ~ał, ~any

    2. rozwiązać stosunek służbowy; zerwać, unieważnić, wymówić coś
    Wypowiedzieć komuś pracę, miejsce, służbę.
    Wypowiedzieć komuś mieszkanie.
    Wypowiedzieć swój udział w spółce.

    Ja pisałem od wypowiadaniu, a Ty? Pewnie o rozwiązniu umowy z
    zachowaniem okresu wypowiedzenia. No to obaj mamy racje ;p
    Gdybys miał dalsze watpliwosci to hint: wypowiedziec -> ZERWAC

    WL

  • 20. Data: 2006-03-08 08:10:17
    Od: WL <n...@m...com>

    Jotte wrote:

    > Porzucenie pracy. Możliwa dyscyplinrka za to na podst. art. 52 §1
    > pkt 1.
    Wypowiedziec w jezyku polskim oznacza rowniez zerwac, o czym caly czas
    pisze, ale musisz sie doszukiwac jakiegos drugiego dna.
    Pojecie porzucenia pracy chyba nie funkcjonuje ;)

    > Pewnie, że nie. Dziecinada...
    Z tymi dziecmi macie jakas manie przesladowcza. Nadepnal Wam jakis
    mlodzieniec na odcisk, czy co?

    Dla Ciebie dziecinada, dla mnie rozwiazanie, ktore w wyniku chlodnej
    kalkulacji moze byc uzasadnione, a watpliwosci etyczne zostawmy do
    rozstrzygniecia zwalniajacemu sie.

    > To nie jest skuteczne wypowiedzenia tylko skuteczne porzucenie pracy.

    Polska jezyk trudna jezyk. Ja trzymam sie wersji, ze to jest
    wypowiedzenie. Na pewni nie jest to rozwiazanie umowy z zachowaniem
    okresu wypowiedzenia - tu bym sie zgodzil.

    > I przestań się kłócić, bo nie masz racji.
    To nie ja podgrzewam atmosfere bachorami, dziecinada i podobnymi zwrotami.
    Goraczkujesz sie, bo obawiasz sie ze ktos odejdzie CI z pracy z dnia na
    dzien? Obudz sie - jezeli bedzie mu sie oplacalo po uwzglednieniu ew.
    odszkodowania, to zrobi to.

    WL