PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiązanie umowy - pracownik

  • 1. Data: 2006-03-05 16:37:07
    Temat: rozwiązanie umowy - pracownik
    Od: "maciej" <m...@w...pl>

    DRODZY GRUPOWICZE MAM PYTANKO
    1. umowa na czas określony
    2 zatrudnienie ponad 12 miesięcy
    3obecnie chcę rozwiązać umowę o pracę z pracodawcą za porozumieniem stron i
    pytanko czy to jest możliwe ?
    4 obecnie na zw. lekarskim do 8
    5 czy pracodawca jesli sie nie zgodzi co dalej? jeśli nie da odpowiedzi do
    8?

  • 2. Data: 2006-03-05 17:15:16
    Temat: Re: rozwiązanie umowy - pracownik
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 5 Mar 2006 17:37:07 +0100, "maciej"
    <m...@w...pl> zakodował:

    >3obecnie chcę rozwiązać umowę o pracę z pracodawcą za porozumieniem stron i
    >pytanko czy to jest możliwe ?

    Tak, jest możliwe

    >5 czy pracodawca jesli sie nie zgodzi co dalej? jeśli nie da odpowiedzi do
    >8?

    Nic - pracujesz dalej.
    Czy w umowie masz klauzulę, że możesz ją wypowiedzieć?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-03-06 08:04:40
    Od: "bru" <w...@w...pl>

    > 1. umowa na czas określony
    > 2 zatrudnienie ponad 12 miesięcy
    > 3obecnie chcę rozwiązać umowę o pracę z pracodawcą za porozumieniem stron
    > pytanko czy to jest możliwe ?

    Tak jezeli pracodawca sie zgodzi.

    > 4 obecnie na zw. lekarskim do 8
    > 5 czy pracodawca jesli sie nie zgodzi co dalej? jeśli nie da odpowiedzi do
    > 8?

    To musisz pracowac przez okres wypowiedzenia. Ja na okreslonym mialem 2 tyg
    wypwiedzenia. A umowe mozesz rozwiazac zawsze, nie potrzebujesz na to zgody
    pracodawcy.

  • 4. Data: 2006-03-06 09:09:40
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    bru napisał(a):

    > To musisz pracowac przez okres wypowiedzenia. Ja na okreslonym mialem 2 tyg
    > wypwiedzenia. A umowe mozesz rozwiazac zawsze, nie potrzebujesz na to zgody
    > pracodawcy.

    Poproszę o podstawę prawną twierdzenia, że umowę o pracę zawartą na
    czas określony można rozwiązać zawsze bez zgody pracodawcy. Wg mnie to
    nieprawda.

    --
    Pozdawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2006-03-06 09:46:34
    Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dugu81$jqb$1@news.onet.pl...

    > Poproszę o podstawę prawną twierdzenia, że umowę o pracę zawartą na
    > czas określony można rozwiązać zawsze bez zgody pracodawcy. Wg mnie to
    > nieprawda.

    Można rozwiązać za pomocą wypowiedzenia.

    --
    bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
    Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

  • 6. Data: 2006-03-06 09:49:35
    Od: "bru" <w...@w...pl>

    > Poproszę o podstawę prawną twierdzenia, że umowę o pracę zawartą na czas
    > określony można rozwiązać zawsze bez zgody pracodawcy. Wg mnie to
    > nieprawda.

    Prosze bardzo.
    Rzecznik Praw Obywatelskich

    http://www.brpo.gov.pl/index.php?poz=220&id=70

    "Co to jest wypowiedzenie?
    Wypowiedzenie umowy o pracę jest oświadczeniem woli pracownika lub
    pracodawcy, złożonym drugiej stronie stosunku pracy, powodującym rozwiązanie
    umowy o pracę po upływie czasu wskazanego w oświadczeniu wypowiadającym
    umowę, zwanym okresem wypowiedzenia.
    Wypowiedzenie jest czynnością prawną jednostronną i do jej skuteczności nie
    jest wymagana zgoda drugiej strony. Uważa się je za dokonane nawet wtedy,
    gdy druga strona odmawia przyjęcia do wiadomości złożonego oświadczenia
    woli."

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-03-06 16:23:31
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 6 Mar 2006 10:49:35 +0100, "bru"
    <w...@w...pl> zakodował:

    >Prosze bardzo.
    >Rzecznik Praw Obywatelskich

    I gdzie tu jest napisane, że można rozwiązać za wypowiedzeniem umowę o
    pracę na czas określony?
    Tu jest tylko co to jest, a nie kiedy można zastosować.

    Tak czy inaczej żadna interpretacja, encyklopedia czy faq nie
    przeskoczy art. 32KP

    Nie doradzaj prosze ludziom, jak nie masz pojęcia co piszesz - bo
    możesz komuś narobić poważnych kłopotów.

  • 8. Data: 2006-03-06 16:58:26
    Od: WL <n...@m...com>

    Kaizen wrote:

    > Nie doradzaj prosze ludziom, jak nie masz pojęcia co piszesz - bo
    > możesz komuś narobić poważnych kłopotów.
    Naprawde trudno zrozumiec?

[...]

    No wiec w praktyce - mam umowe na czas okreslony, jutro oswiadczam
    pracodawcy, ze wypowiadam ja ze skutkiem natychmiastowym. Powyzszy cytat
    potwierdza, ze zrobie to skutecznie.
    To, ze pracodawca bedzie mial roszczenie o odszkodowanie, to inna para
    kaloszy. W kazdym razie ja umowe wypowiedziec moge.

    WL

  • 9. Data: 2006-03-06 18:24:34
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:duhpni$qpi$2@news.onet.pl WL <n...@m...com> pisze:

> [...]
    > No wiec w praktyce - mam umowe na czas okreslony, jutro oswiadczam
    > pracodawcy, ze wypowiadam ja ze skutkiem natychmiastowym. Powyzszy cytat
    Obawiam się, że nie masz racji i przeinterpretowujesz. Umowa o pracę to
    umowa, której tryb zawierania i rozwiązywania określa ustawa pt. Kodeks
    pracy. Ustawa ta nie przewiduje rozwiązania umowy na czas określony w
    podanym w tym wątku trybie. Oznacza to, że nie możesz tego zrobić.
    Wypowiedzenie nie będzie skuteczne, bo jego w ogóle nie będzie; moim zdaniem
    to zwyczajne porzucenie pracy.

    Jotte

  • 10. Data: 2006-03-06 19:08:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 06 Mar 2006 17:58:26 +0100, WL <n...@m...com>
    zakodował:

    >No wiec w praktyce - mam umowe na czas okreslony, jutro oswiadczam
    >pracodawcy, ze wypowiadam ja ze skutkiem natychmiastowym. Powyzszy cytat
    >potwierdza, ze zrobie to skutecznie.

    Serio?
    Po pierwsze - ze skutkiem natychmiastowym to musisz mieć poparte
    naruszeniem podstawowym obowiązkiem pracodawcy.
    Po drugie - czy przeczytałeś paragraf, na który się powołuję?

    Podaj może cytat z ustawy.

    Kolejny bachor z dziecięcej grupy, który nie zdaje sobie sprawy, jak
    może zaszdzkodzić komuś, kto mu uwierzy :-\