PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do UK samochodem?

  • 1. Data: 2006-03-05 14:07:06
    Temat: Do UK samochodem?
    Od: "televideo" <t...@o...pl>

    Troche OT ale nie subskrybuje innej podobnej grupy.

    Czy jest sens jechac do UK samochodem (praca).?
    Jakie sa koszta po drodze? prom? tunel? jakies ubezpieczenia dodatkowe?
    nigdy tam sie nie zapuszczalem.
    tnx
    jurek

  • 2. Data: 2006-03-05 14:34:25
    Temat: Re: Do UK samochodem?
    Od: "michał g. (dP)" <g...@g...mm.pl>

    televideo napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy jest sens jechac do UK samochodem (praca).?
    > Jakie sa koszta po drodze? prom? tunel? jakies ubezpieczenia dodatkowe?

    Witam!
    Czy jest sens - to zależy od kilku czynników. Jeżeli będziesz pracował z
    dala od miejsca zamieszkania, jeśli pracodawca nie zapewnia transportu i
    jeśli na trasie praca / dom nie ma dogodnych środków komunikacji
    publicznej, to podróż własnym samochodem warto rozważyć. Bilet na prom
    dla osobówki to ok. 60 / 70 funtów, tunel jest sporo droższy. Za
    autostrady nie powinieneś zapłacić więcej niż parę funtów, zależy od
    tego gdzie jedziesz - generalnie koszt niewielki. Samochód musi mieć
    aktualny przegląd i "polskie" ubezpieczenie. Można rozważyć też opcję
    kupna samochodu na wyspach, o ile niezłe 4 kółka można kupić za 250 -
    400 funtów, to już ubezpieczenia i przeglądy są dużo droższe niż w
    Polsce. Pamiętaj też, że taka podróż jest cholernie niewygodna i
    męcząca. Wybierzesz sam, powodzenia!

  • 3. Data: 2006-03-05 15:29:32
    Od: "televideo" <t...@o...pl>

    ................. Samochód musi mieć
    > aktualny przegląd i "polskie" ubezpieczenie.

    Ktos mi kiedys mowil ze samochodem z 'lewa' kierownica mozna byc maksymalnie
    1miesiac. prawda to?

  • 4. Data: 2006-03-05 15:56:04
    Od: lynx <s...@g...com>

    Dnia 05-03-2006 o 16:29:32 televideo <t...@o...pl> napisał:

    > Ktos mi kiedys mowil ze samochodem z 'lewa' kierownica mozna byc
    > maksymalnie
    > 1miesiac. prawda to?

    heheh nie prawda IMO

    --
    lynx

  • 5. Data: 2006-03-05 15:56:06
    Od: "michał g. (dP)" <g...@g...mm.pl>

    Nie, wymogiem jest przegląd i ubezpieczenie. Może było tak przed
    wstąpieniem do UE. Kto Cię sprawdzi? Kiedy jechałem na Wyspy sprawdzano
    nas jedynie na granicy polsko - niemieckiej. Byłem tam 4 miesiące, 2
    razy kontrolowała mnie policja, pozdrowili i życzyli miłego dnia.

  • 6. Data: 2006-03-05 16:25:02
    Od: "Andrzej" <s...@a...pl>

    > Troche OT ale nie subskrybuje innej podobnej grupy.
    > Jakie (praca).?sa koszta po drodze? prom? tunel? jakies ubezpieczenia
    dodatkowe?
    > nigdy tam sie nie zapuszczalem.
    > tnx
    > jurek

    byłem w zeszłym roku samochodem na wyspach.
    polecam http://www.speedferries.com/ - prom za niecałe 30 funtów (chyba taniej
    sie nie da. przynajmniej ja nie znalazłem).
    jeżeli samochód na gaz to tylko promem, bo do tunelu nie wpuszczą.
    autostrady na trasie warszawa - londyn są bezpłatne oprócz naszej polskiej
    beznadziejnej A2 (za 33 zł). granica zauważalna tylko polsko-niemiecka, potem
    przy wjeździe na promie mnie prosili tylko o numer rezerwacji.
    jeżeli samochód na gaz to trzeba sie zaopatrzyć w przejsciówkę (w anglii mają
    końcówki typu holenderskiego), bo tak jak nie ma problemu w niemczech, czy
    holandii i na każdej stacji mają - tak w anglii bez tego ani rusz.
    w wakacje gaz w UK wychodził jakoś 2,5zł.

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 7. Data: 2006-03-05 16:43:38
    Od: "televideo" <t...@o...pl>