PracaGrupypl.praca.dyskusjepytania o CV informatyka › Re: pytania o CV informatyka
    From: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pytania o CV informatyka
    Date: Mon, 21 Jun 2004 20:28:14 +0200

    Dnia Mon, 21 Jun 2004 18:50:49 +0200, Wojciech Jukowski <w...@j...com>
    wklepał(-a):

    >1) Jak pisać: ogólnie, czy szczegółowo, jeśli CV może czytać zarówno
    >ktoś, kto siedzi w temacie (inny informatyk, kierownik), jak i np osoba
    >nie obracająca się w szczegółach?

    Zwykle pisze się CV pod kątem konkretnego ogłoszenia. Czyli nie dajesz listy na
    pół strony czy więcej n/t tego, co znasz. Piszesz tylko to, co jest istotne z
    punktu widzenia pracodawcy lub to, co szczególnie dobrze znasz.
    Czyli: twoje kwalifikacje.

    >2) Chcę napisać o aktualizacji i rozwoju przeze mnie oprogramowania na
    >użytek firmy. Czy dobrze jest poświęcić zdanie lub dwa na krótki opis
    >tego co robiłem, czy poprzestać na kilku słowach wzmianki?

    Następnie podajesz swoje obowiązki i osiągnięcia, czyli co udało się
    wdrożyć/wykonać/usprawnić i przyniosło to pozytywne efekty dla firmy/klienta.
    Można to połączyć z wyliczeniem doświadczenia zawodowego:

    2001-2003 - programista i tester w firmie AAAA
    - zadania: ....
    - osiągnięcia: opracowanie automatycznego systemu do testowania programów ->
    zmniejszenie czasu potrzebnego na testowanie o 40%
    Itp.

    >3) Czy coś należy podkreślać w życiorysie programisty/ informatyka? Co
    >jest mile widziane, a co mniej chętnie?

    Wypadało by podać jakieś dane o wykształceniu, dodatkowych cechach (języki,
    prawo jazdy, kursy). :)

    Kiedyś przeglądałem CV nadesłane w odpowiedzi na ogłoszenie. Połowa ludzi pisała
    o rzeczach, których w ogóle nie potrzebowaliśmy (wymagania były ściśle
    określone) i te od razu były odrzucane. Potem właśnie patrzyłem na doświadczenie
    i osiągnięcia, reszta była mniej istotna. Zdarzały się też CV od ludzi z bogatym
    doświadczeniem, ale nieczytelne, napisane mikroskopijną czcionką i bez żadnego
    ładu i składu. W dodatku 2-3 stronicowe. Też do kosza. :)