PracaGrupypl.praca.dyskusje › pseudoinformatycy

  • 51. Data: 2005-07-24 09:49:02
    Temat: Re: pseudoinformatycy
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Stanislaw Chmielarz wrote:
    > PLC. Moim zdaniem trzeba poznac zasade "jak to dziala" a dalej
    > juz tylko ksiazki z syntax'em i doswiadczenie praktyczne.

    zaraz, a co z nauką semantyki języka?

    B.

  • 52. Data: 2005-07-24 10:06:59
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Bronek Kozicki wrote:

    > zaraz, a co z nauką semantyki języka?

    Jest specyficzna dla danego jezyka i nie ma sensu uczyc w
    oderwaniu od konkretnego jezyka programowania. Nalezy uczyc przy
    specjalizacji programistow.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,alarmy,domofony,serwis PC,sterowniki PLC.

  • 53. Data: 2005-07-24 11:18:34
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Mariusz 'BB' Trojanowski" <m...@a...in.sig> napisał w
    wiadomości news:dbvj5h$883$1@inews.gazeta.pl...

    > Cóż, trzymajmy się formuły, że Ty rzucasz mądrymi nazwiskami, a ja
    > posługuję się analogiami i kontrprzykładami. Czy z faktu ("ad hoc teza
    > Mariusza-Churcha-Turinga"), że wszystko, co da się powiedzieć w dowolnym
    > języku, da się powiedzieć również po polsku, wynika, że lingwistyka jest
    > nauką o języku polskim?

    Lingwistyka nie zajmuje sie jezykiem polskim, tylko wszystkimi jezykami. Do
    tego nie kazdy jezyk nadaje sie do wyrazenia wszystkiego - mowi o tym tzw.
    formalna lingwistyka. Podobnie informatyka zajmuje sie wszystkimi postaciami
    programow, a nie tylko jedna konkretna.

    > Moim zdaniem najdoskonalsze algorytmy/programy zawiera książka kucharska.
    > Czy sztukę kucharską też nazwiesz nauką o programach?

    Nie. Przepisy kucharskie, choc sa programami, nie sa interesujace jako
    programy (pod wzgledem algorytmicznym) i dlatego informatyka sie nimi nie
    zajmuje. Tak samo nie zajmuje sie nimi lingwistyka, choc sa napisane w
    jakims jezyku ani fizyka, choc to, co sie dzieje w garnku, jest
    podporzadkowane prawom fizyki.

    I.

  • 54. Data: 2005-07-24 11:24:27
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    23 Jul 2005 21:53:56 +0200, użyszkodnik "stokrotka"

    > Magister nie musi się na niczym znać perfekcyjne, bo nie wiadomo gdzie będzie
    > pracował, co będzie robił.

    nieudolny, jak ktoś jest dobry to juz za młodu widac na co się
    zapowiada

    --
    futszaK
    "Od samego początku celem hakera było zniszczenie danych znajdujących

  • 55. Data: 2005-07-24 11:24:30
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Paweł Goleń" <p...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    > O rany, to setki, jeśli nie tysiace, studentów intormatyki zostało
    > PASKUDNIE OKŁAMANYCH, że studiują wiedzę o przetwarzaniu informacji, a nie
    > o programach.

    Nie :). Podana przez Ciebie definicja jest jedna z definicji, ale jest
    uwazana za gorsza od tej, ktora ja podalam, poniewaz nie kazdego rodzaju
    przetwarzanie informacji jest interesujace dla informatyki - jest to
    okreslenie mniej precyzyjne ze wzgledu na powszechne znaczenie
    "przetwarzania informacji". Bo przeciez rozmawiajac w knajpie uczestnicy
    rozmowy takze przetwarzaja informacje - ale dla informatyki interesujace
    jest tylko to przetwarzanie informacji, ktorego wlasnosci algorytmiczne sa
    interesujace (chodzi m.in. o poziom zlozonosci).

    I.

  • 56. Data: 2005-07-24 11:45:48
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 24 Jul 2005 08:45:33 +0200, użyszkodnik Piotr
    <s...@r...com> napisał:

    > No to na jakim kierunku studiów powinni uczyć się przyszli
    > administratorzy sieci/serwerów i pracownicy helpdesku?

    a po co do tego studia, przeciez to sa w zasadzie stanowiska pracy do
    których technik wystarczy.

    jak bedzie mu potrzebna jakas dodatkowa wiedza to pójdzie na jakiś
    kurs czy sie sam douczy bez potrzeby marnowania 5 lat na studia na
    których uczą masy niepotrzebnych rzeczy takich jak liczenie całek
    (telekomunikacja) czy pisania programów (informatyka) do czego moge
    użyć komputera i gotowych narzędzi

  • 57. Data: 2005-07-24 11:57:02
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 24 Jul 2005 00:59:55 +0200, użyszkodnik Stanislaw Chmielarz
    <s...@u...com.PL> napisał:

    > To wlasnie byla informatyka bo mysmy skupiali sie na mozliwosciach
    > wykonania konkretnych algorytmow przez maszyne matematyczna i
    > takiej ich modyfikacji aby mogly zostac efektywnie wykonane.
    > Dzisiaj nikogo nie obchodzi modyfikacja algorytmow bo bierze
    > sobie np.: takie Delphi i sklada program z klockow tylko okazuje
    > sie potem, ze koncowy uzytkownik ma klopoty z polapaniem sie w
    > obsludze i wykonanie programu slimaczy sie niemilosiernie.

    ale tak jest prosciej i mozna przez to zarobic wiecej pieniedzy

  • 58. Data: 2005-07-24 12:11:40
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Sun, 24 Jul 2005 13:18:34 +0200, Immona wrote:

    > Nie. Przepisy kucharskie, choc sa programami, nie sa interesujace jako
    > programy (pod wzgledem algorytmicznym) i dlatego informatyka sie nimi nie
    > zajmuje. Tak samo nie zajmuje sie nimi lingwistyka

    "E tam".

    http://winnie.ics.agh.edu.pl/~rodecki/

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    entredentolignumologist - One who collects toothpick boxes

  • 59. Data: 2005-07-24 12:16:07
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Sun, 24 Jul 2005 10:25:45 +0200, Mariusz 'BB' Trojanowski wrote:

    > Czy z faktu ("ad hoc teza Mariusza-Churcha-Turinga"), że wszystko, co da
    > się powiedzieć w dowolnym języku, da się powiedzieć również po polsku

    E, w zasadzie skąd ta odważna teza?

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    famulus - An assistant to a scholar or magician

  • 60. Data: 2005-07-24 15:06:16
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Immona <c...@w...zpds.com.pl> wrote:

    > Jak bys widzial studia informatyczne bez programowania? Jak by wygladal
    > program?

    Nie rozumiem pytania?
    Coś mnie ominęło i programowanie zostało wpisane jako obowiązkowy przedmiot
    na studiach?
    Oczywiście pomijając (imho) durnotę uczelni i wpychanie programowania
    każdemu studentowi kierunków informatycznych...

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based