PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca po elektrotechnice

  • 1. Data: 2005-07-22 21:59:20
    Temat: Praca po elektrotechnice
    Od: "pingwin" <p...@w...pl>

    Czy ktoś z grupowiczów skończył elektrotechnikę i ma doświadczenie jak jest
    z pracą po tym kierunku?

    Studiuje ten kierunek na Polibudzie Warszawskiej. Zdałem na 2 rok. I
    zaczynam sie zastanawiać czy nie przenieść się na jakies studia
    informatyczne.Informatyka coraz bardziej mnie interesuje (uczę sie języków
    C,C++,C# od 2 lat). Patrząc na ogłoszenia pracodawców wnioskuje że na
    informatyków jest i będzie duże zapotrzebowanie. Co o tym sądzicie?

    Czekam na opinie.

  • 2. Data: 2005-07-22 22:27:15
    Temat: Re: Praca po elektrotechnice
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dbrq7g$kvh$1@inews.gazeta.pl>
    pingwin napisał(a):

    > Czy ktoś z grupowiczów skończył elektrotechnikę i ma doświadczenie jak jest
    > z pracą po tym kierunku?

    Kumpel po elektronice na pwr. Jest kierownikiem jakiegoś działu w tesco.
    ;)

> [...]
    > C,C++,C# od 2 lat). Patrząc na ogłoszenia pracodawców wnioskuje że na
    > informatyków jest i będzie duże zapotrzebowanie. Co o tym sądzicie?

    Po ogłoszeniach z tego co widzę, Ci co chcą informatyków z reguły
    zaznaczają ukończenie informatyki lub elektroniki lub pokrewnych.
    Na informatyków/programistów imho w tej chwili podaż przewyższa popyt,
    więc nie wystarczy skończyć studia. Trzeba pomyśleć o czymś więcej (staże,
    stypendium zagraniczne, duże/ciekawe projekty).

    A czy się przenosić? Nie wiem jak na pw z tym jest, ale na pwr można sobie
    przedmioty (prawie) dowolnie wybierać, czyli studiując np. chemię, możesz
    sobie porobić przedmioty typu inżynieria programowania, kryptografia,
    bezpieczeństwo sieci itp.

    A, no i w obecnej chwili, to z tego co widzę (również wśród znajomych) do
    motoroli i samsunga biorą praktycznie z papierkiem. Jak długo tam zagrzeje
    sie miejsce to się okaże.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 3. Data: 2005-07-23 00:33:46
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Musisz spojrzeć na ten problem z szerszej perspektywy. Jeśli chodzi o
    informatykę to popyt jest faktycznie wysoki biorąc pod uwagę inne branże,
    ale co z tego jeśli podaż znacznie przewyższa popyt. Elektrotechnika
    wykladana jest tylko na politechnikach, a na informatyka praktycznie na
    kazdej uczelni - panstwowej, prywatnej, kursach internetowych, w szkolach
    policealnych itp. Potem ta fala absolwentow zaczyna szukac pracy i okazuje
    sie ze na jedno miejsce pracy jest kilkudziesieciu chetnych.
    Dlatego ważne jest to żeby robić to co sie lubi, a nie kierować się modą.

  • 4. Data: 2005-07-23 06:18:09
    Od: "Michał T" <lotnick[NOłsPAm]@epf.pl>

    Trudno powiedziec co będzie za 4 lata. Ja 5 lat temu też się bałem.Na
    szczęście polepszyło się i sądzę, że idzie w dobrą stronę.
    Najważniejsze jest aby być dobrym w tym co się robi. Studia to bardzo dużo
    ale jak idziesz na rozmowe to zawsze chcą żebyś poparł swoją wiedzę
    teoretyczną jakimś doświadczeniem. Nie chodzi o to żeby pracować gdzieś. Jak
    jesteś na elektrotechnice ( biorąc pod uwagę to że programujesz) to może
    zainteresuj się mikrokontrolerami. Zrób troche zabawek i stronkę o tym , a
    potem w listach motywacyjnych chwal się swoimi zainteresowaniami i
    osiągnięciami. Bardzo ważne jest by łączyć pracę z pasją. I dla Ciebie i dla
    pracodawcy.
    Serdecznie pozdrawiam,
    Michał.

    P.S.
    Doświadczenie zawodowe to tez praktyka-masz wakacje idź na miesiąc do
    jakiegos sensownego zakładu pracy-w tym roku to pewni juz sie nie uda, ale
    po 2,3,4, masz duzo czasu..... :-)

  • 5. Data: 2005-07-23 07:31:52
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    Użytkownik "Paweł 'Styx' Chuchmała" <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>
    napisał w wiadomości
    c.pl...
    >W artykule <dbrq7g$kvh$1@inews.gazeta.pl>

    > Kumpel po elektronice na pwr. Jest kierownikiem jakiegoś działu w tesco.
    > ;)

    Elektronika a elektrotechnika to zupełnie co innego. Elektrotechnika ma
    więcej z elektryka wspólnego. Z tego co wiem - koleżanka (!) studiuje ten
    kierunek - uczy on metod wytwarzania i przesyłania energii elektrycznej.
    Robota po tym, wydaje mi się, że jest: elektrownie, zakłady energetyczne
    typu Enea itp. A czy się przenosic ? To już musi sie kolega zastanowić, co
    tak naprawdę go interesuje. A musze zgodzic się z tym, że studia
    informatyczne nie zrobia z człowieka dobrego programisty. Tu potrzebna jest
    praktyka. A teorii można sie samemu nauczyć.

  • 6. Data: 2005-07-23 09:43:24
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    i jak zwykle najwiecej gadaja ludzie co tego nie studiuja z znaja tylko z
    tego ze ktos cos tam cos tam
    ja aktualnie koncze elektrotechnike inzynierska na Politechnice Gdańskiej,
    uczelnie niczego sobie jakis tam poziom prezentuje
    obecnie rozgladam sie za praca i ja dostalem ale nie ma w niej nic
    szczegolnego i tak naprawde studia mi do niej bylyby calkowicie niepotrzebne
    a co do pracy po elektrotechnice?
    ludzie mowiecie zaklady energetyczne, elektrownie
    bzdura !!!! do potegi piatej
    wszelkie elektrocieplownie w trojmiescie nie zatrudniaja ludzi po
    elektrotechnice no chyba ze jestes po mgr specjalnosc wytwarzanie energii
    (1-2 moze co roku zostanie zatrudnionych)
    szybciej panna ze znajomoscia francuskiego tam znajdzie zatrudnienie niz
    fachowiec z branzy
    praca w zakladach energetycznych tylko po znajomosci - wiadomo dobre zarobki
    dobre perspektywy na dalsza prace
    nadprodukcja studentow z papierkiem inz- co roku opuszcza cos kolo 40-50 izn
    i do tego jakies 70-80 mgr wszyscy elektrotechnika
    moi koledzy pracuja jako kelnerzy w restauracjach

    takze kolego zastanow sie czy naprawde warto
    musisz juz teraz wiedziec ze studia to tylko sa po to aby miec tego inz malo
    kto pracuje w swej branzy
    5-6 razy bedziesz zmieniac prace o ile ja wogole znajdziesz

    a tak ogolnie to mozesz tego typu zapytanie zamiescic na forum
    www.netelektryk.com
    tam nawet byl jeden post z zarobkami to mniej wiecej sobie zobaczysz ile
    ludzie zarabiaja

  • 7. Data: 2005-07-23 10:13:06
    Od: "Ernest" <e...@k...sowilo.pl>

    Jestem technikiem elektrykie ukończyłem 5-cio letnie technikum i znalazłem
    pracę w duńskiej firmie w Polsce, firma duża konkretna, młoda kadra, swietna
    organizacja, najwyższa jakośc, może zarobki nie sa imponujące ale nabiera
    się dużo praktyki co jest w tej branży najważniejsze. Wszystkie projekty i
    dokumentacje są w języku angielskim (technicznym) Jedno jest pewne jak
    bedziesz dobry chetnie Cie wezmą, ale angilski trzeba znać inaczej ani rusz.

  • 8. Data: 2005-07-23 20:05:10
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dbsrp6$jbv$1@korweta.task.gda.pl>
    jaQbek napisał(a):

    > Elektronika a elektrotechnika to zupełnie co innego. Elektrotechnika ma
    > więcej z elektryka wspólnego. Z tego co wiem - koleżanka (!) studiuje ten

    E, o tym to ja wiem. Podałem tylko przykład zbliżonego kierunku studiów i
    jakże od niego odmiennej pracy zawodowej.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 9. Data: 2005-07-28 17:06:41
    Od: WL <n...@m...com>

    zasit wrote:
> [...]
    > kto pracuje w swej branzy
    > 5-6 razy bedziesz zmieniac prace o ile ja wogole znajdziesz

    Jak je robisz tylko po tego inz. to sobie odpusc, szkoda czasu.

    Po skonczeniu elektrotechniki pracy nie zdazylem dobrze szukac. Sama
    mnie znalazla. Oczywiscie musialem przebrnac przez sitko rozmow
    kwalifikacyjnych. Pracuje i podoba mi sie. Trzeba wiedziec co sie umie
    robic, co sie chce robic, co jeszcze mozna przyswoic. To ze jestes
    elektrykiem po studiach, nie znaczy ze musisz pracowac w energetyce
    zawodowej.

    WL

  • 10. Data: 2005-07-28 17:31:20
    Od: Przemek Z <z...@w...pl>

    pingwin napisał(a):
> [...]
    > C,C++,C# od 2 lat). Patrząc na ogłoszenia pracodawców wnioskuje że na
    > informatyków jest i będzie duże zapotrzebowanie. Co o tym sądzicie?

    Witam.

    Skończyłem - pracuję w koncernie energetycznym. Zarobki jak na pierwszą
    pracę myślę bardzo dobre. Wszystko jednak zależy jaką specjalizację
    zrobisz. Kieruj sie sercem :) później lepiej sie pracuje. Ja skończyłem
    Politechnikę Wrocławską.

    Więcej pytań?

    Przemek