PracaGrupypl.praca.dyskusje › pseudoinformatycy

  • 1. Data: 2005-07-23 10:02:01
    Temat: pseudoinformatycy
    Od: tomi <t...@n...pl>

    Witam
    Na rynku pracy pojawia sie coraz wiecej mgr. pseudoinformatyków.
    Tacy informatycy tak naprawde na niczym dobrze sie nie znają , bo poziom
    nauczania na polskich uczelniach jest naprawde mały.Głownie na
    panstwowych(tych biedniejszych) , sam studiowalem na panstwowej uczelni
    i wiem czego tam uczą a uczą samych podstaw ktore w zyciu realnym dla
    nikogo nie sa potrzebne.Naucze sie programowac w c, pascalu ale tak
    naprawdwe 1% inforamtyków zostaje programistami.Narzeka sie ze na
    prywatnych jest niski poziom , ale niestety te lepsze prywatne szkoly
    mają dwa razy wiekszy poziom nauczania informatyki niz te panstwowe.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-23 10:11:26
    Temat: Re: pseudoinformatycy
    Od: "Parasol" <p...@p...wycinasz.onet.pl>

> [...]
    > prywatnych jest niski poziom , ale niestety te lepsze prywatne szkoly
    > mają dwa razy wiekszy poziom nauczania informatyki niz te panstwowe.

    No i co ? Nie wiem. Chcialbys podyskutowac o tym ? Przeciez prawie kazdy o
    tym wie. Masz w 100% racje i juz. Jednak nam rektor powiedzial sam....
    niczego was nie nauczymy prócz umiejetnosci zdobywania samemu wiedzy i do
    tego was zachecam. Taka jest prawda o studiach. Ja po informatyce jestem
    elektroniko fizykiem (Polibuda Rzeszowska). Gdybym samemu nie uczyl sie
    przez 7 lat Javy, C++, baz SQLowych, Unixa i zarzadzania sieciami to bym
    teraz ulice zamiatal.

  • 3. Data: 2005-07-23 10:45:14
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    koleje pytanie
    po kiego ktos zakladal taka uczelnie w rzeszowie?
    na Polske to by 5-6 politechnik wystarczylo a jest cos kolo 15
    :]
    i w ten sposob kazdy ktos konczy polibude mysli ze jest fachowcem a tak
    naprawde to jest o kant dupy fachowiec

  • 4. Data: 2005-07-23 10:53:48
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    tomi wrote:

> [...]
    > bo poziom nauczania na polskich uczelniach jest naprawde
    > mały.Głownie na panstwowych(tych biedniejszych) , sam

    Wielu z nich juz pracuje np.: w TPSA odbierajac telefony na
    technicznej infolinii dla uzytkownikow Neostrad, *dsl'i i innych
    uslug. Podlaczalem niedawno mala firme do Internetu za
    posrednictwem TPSA. TPSA dostarczyla modemo-router Siemensa
    (Speedstream 4000) ale skonfigurowany jako bridge na jeden numer
    IP (publiczny) dla jednego komputera. Poniewaz firma chciala
    wiecej, specjalista powiedzial, ze maja sobie kupic router.
    Przedstawiciel firmy podal mi telefonicznie co im TPSA przyniosla
    wiec poszukalem w Internet'cie specyfikacji i okazalo sie, ze ow
    wyrob Siemensa ma wbudowany router i serwer DHCP. Pojechalem wiec
    do firmy, przygotowalem kabelki do podlaczenia komputerow w siec
    powiesilem na scianie HUB'a i tego Siemensa podlaczam, probuje
    sie dostac do router'a zeby go skonfigurowac a tu kupa.
    Kolejny spec z TPSA (po ktoryms kolejnym telefonie) wreszcie
    zeznal, ze to urzadzenie ma zablokowane te funkcje i za
    odblokowanie trzeba zaplacic aneksem do umowy oraz, ze tylko od
    strony TPSA jest mozliwosc konfiguracji.
    Poczekalem na zalatwienie aneksu i po informacji od firmy, ze
    zalatwione tylko musze przyjechac w godzinach pracy bo TPSA musi
    cos odblokowac pojechalem dokonczyc robote.
    Na poczatek podali adres IP (prywatny) routera (publiczny mialem w
    papierach). Ping na prywatny dziala na publiczny nie wiec mysle
    sobie nie ustawili NAT. Dzwonie i tylu glupot ile sie nasluchalem
    od tego "fachowca" co ja jeszcze powinienem zrobic zeby to
    zadzialalo to trudno powtarzac. Po n'-tym telefonie zadzwonil
    wreszcie do mnie kolejny czlowiek, ktory po podaniu przez mnie
    szczegolow zadzwonil za chwile z wiadomoscia, ze ktos owszem w
    konfiguracji zaptaszkowal NAT ale nie zapisal konfiguracji i nie
    zrestartowal router'a. Facet z firmy sluchal i patrzyl na mnie bo
    zamiast zrobic to w pare minut to stracilem ponad godzine na
    uswiadamianie pracownikom TPSA co powinni zrobic.
    W wielu miejscach spotykam takich fachowcow wiec nie sa to
    odosobnione przypadki.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,alarmy,domofony,serwis PC,sterowniki PLC.

  • 5. Data: 2005-07-23 11:21:48
    Od: "PPP" <p...@p...pl>

    Ameryki nie odkryles. Prawda jest taka ze wysoki poziom informatyki
    reprezentuja uczelnie panstwowe w duzych miastach (UW, PW, PG, PP
    itd) -glownie z powodu duzej selekcji na starcie i kilka prywatnych m.in.
    PWJSTK w Wawie - gdzie maja b. dobry sprzet i wykladowcow. Z tych
    panstwowych sa takie perelki jak np. UW (No1 na swiecie prestizowym
    konkursie TopCoder http://www.topcoder.com/tc ). Natomiast reszta wszelkiej
    masci uczelni prywatnych i panstwowych zawodowych to po prostu kupa smiechu.

  • 6. Data: 2005-07-23 11:24:23
    Od: "pingwin" <p...@w...pl>

    Narzeka sie ze na
    > prywatnych jest niski poziom , ale niestety te lepsze prywatne szkoly
    > mają dwa razy wiekszy poziom nauczania informatyki niz te panstwowe.

    Właśnie, czy to prawda że na tych lepszych prywatnych szkołach
    informatycznych jest wyższy poziom niż na państwowych?? Która z warszawskich
    uczelni uczy coś konkretnego, jeśli chodzi o informe?. Co sądzicie o WIT
    http://www.wit.edu.pl/ ? Była ona bardzo zachwalana na którymś forum.

  • 7. Data: 2005-07-23 11:29:51
    Od: Tomi <b...@s...pl>

    > No i co ? Nie wiem. Chcialbys podyskutowac o tym ? Przeciez prawie kazdy o
    > tym wie. Masz w 100% racje i juz. Jednak nam rektor powiedzial sam....

    Dlatego ludzie nie mogą znalezc pracy a uwazają sie za fachowców
    magistrów ;)

  • 8. Data: 2005-07-23 11:33:33
    Od: Tomi <b...@s...pl>

    > W wielu miejscach spotykam takich fachowcow wiec nie sa to
    > odosobnione przypadki.

    Do mnie raz przyszedl zakladac siec i u mnie karta byla zla sieciowa.
    Gosc nie wiedzial jak sprawdzic czy jest dobra a mial laptopa a ja
    kabelek.Zadzwonil po specjaliste bo go na szkoleniu tego nie uczyli.

  • 9. Data: 2005-07-23 11:36:29
    Od: Tomi <b...@s...pl>

    PPP napisał(a):
    > Ameryki nie odkryles. Prawda jest taka ze wysoki poziom informatyki
    > reprezentuja uczelnie panstwowe w duzych miastach (UW, PW, PG, PP
    > itd) -glownie z powodu duzej selekcji na starcie i kilka prywatnych m.in.

    Ale to nie chodzi kto tam sie dostaje tylko poziom dostarczanej wiedzy
    i jej wartość w obecnych czasach.

    > PWJSTK w Wawie - gdzie maja b. dobry sprzet i wykladowcow. Z tych
    > panstwowych sa takie perelki jak np. UW (No1 na swiecie prestizowym

    Podobno nie jest to najlepsza szkoła informatyczna w polsce.

  • 10. Data: 2005-07-23 11:51:27
    Od: RamirezHL <q...@w...pl>

    pingwin napisał(a):
> [...]
    > uczelni uczy coś konkretnego, jeśli chodzi o informe?. Co sądzicie o WIT

    ja nie wiem jak może być wyższy poziom na jakiejkolwiek prywatnej jeśli
    tam pracują wykładowcy właśnie z państwowych uczelni. może lepszy
    program, może większe zaangażowanie studentów(jesli się płaci to się
    sporo samemu robi).