PracaGrupypl.praca.dyskusje › pseudoinformatycy

  • 21. Data: 2005-07-23 16:08:51
    Temat: Re: pseudoinformatycy
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Immona wrote:

    > Ja troche na inny temat, ale chce opisac moje ostatnie doznania
    > z TPSA. Dzwonie do nich na linie przeznaczona do obslugi
    > klientow firmowych i opisuje problem. Mniejsza o problem;
    > odbierajacy go nie umieli rozwiazac i 3 razy pod rzad mnie
    > rozlaczano - bez slowa wyjasnienia, przeprosin czy
    > przekierowania. Nawet, jak juz wiedzialam, ze nie wiedza i

    W moim przypadku bylo tak, ze po wysluchaniu tego co mialem do
    powiedzenia proszono mnie o numer i informowano, ze skontaktujemy
    sie za chwile dlatego pisalem o wielu telefonach bo za kazdym
    razem dostawalem inna smieszna rade az wreszcie stracilem
    cierpliwosc i zadzwonil bardziej kumaty, ktory stwierdzil, ze
    ktos nie zatwierdzil konfiguracji router'a.

    > do takiej reakcji). W koncu na wlasna reke znalezlismy
    > prywaciarza, ktory przyszedl i naprawil.

    I prawidlowo tylko prosze zobacz TPSA ciagle poszukuje nowych
    pracownikow ...

    > Mam szczera nadzieje, ze ich wszystkich kiedys pozwalniaja.

    Pozwalniaja jednych przyjma drugich, tanszych.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,alarmy,domofony,serwis PC,sterowniki PLC.

  • 22. Data: 2005-07-23 16:45:16
    Od: Maciej Suszko <t...@o...art.no-spam.pl>

    zasit napisał(a):
    > koleje pytanie
    > po kiego ktos zakladal taka uczelnie w rzeszowie?
    > na Polske to by 5-6 politechnik wystarczylo a jest cos kolo 15
    >:]
    > i w ten sposob kazdy ktos konczy polibude mysli ze jest fachowcem a tak
    > naprawde to jest o kant dupy fachowiec

    Fachowiec, nie fachowiec... posiada przynajmniej jakąś podstawową
    wiedzę, choćby teoretyczną. Myślisz, że czemu pracodawcy wymagają coraz
    bardziej od swoich przyszłych pracowników, aby mieli wyższe
    wykształcenie - na pewno nie dlatego, że są fachowcami :)

    --
    [ pozdrawiam, Maciej Suszko | .. http://osterode.art.pl/portfolio/ ... ]
    [ rlu:247800 ... gg:1671779 | .. mail: usuń 'no-spam' ................ ]

  • 23. Data: 2005-07-23 17:08:23
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Mnie zastanawia co innego. Dlaczego akurat na wszystkich uczelniach
    > oferujących kierunku informatyczne, student jest _zawsze_ uczony
    > programowania.
    > Ja rozumiem, że pewne rzeczy się mogą przydać potem w innych dziedzinach,
    > ale do diaska - nie każdy musi chcieć się uczyć programowania...

    Jak bys widzial studia informatyczne bez programowania? Jak by wygladal
    program?

    I.

  • 24. Data: 2005-07-23 17:59:34
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 7/23/2005 7:08 PM, Immona wrote:

    > Jak bys widzial studia informatyczne bez programowania? Jak by wygladal
    > program?
    >
    > I.

    Masz rację, program bez programowania?
    Imposible!

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Nie zapominaj, żeście się jeszcze smarkali w dwa palce, kiedy my już

  • 25. Data: 2005-07-23 17:59:56
    Od: Robert Zawodny <robert.zawodny@[usunto]gazeta.pl>

    On Sat, 23 Jul 2005 12:02:01 +0200, tomi <t...@n...pl> wrote:

    >Witam
    >Na rynku pracy pojawia sie coraz wiecej mgr. pseudoinformatyków.

    A co się spodziewać. Uczelnie starają się o studenta i wymyślają oraz
    instalują we własnych murach modne kierunki bez przygotowania zaplecza
    chodzi o warunki lokalowe, sprzęt, ... itp. przygotowanie merytoryczne
    kadry.

    >Tacy informatycy tak naprawde na niczym dobrze sie nie znają , bo poziom
    >nauczania na polskich uczelniach jest naprawde mały.

    Myślisz, że gdyby jeden z drugim wykładowca był naprawdę dobry to raczej
    nie pracowałby na uczelni za marne groszy. No chyba, że zależy na
    zdobywaniu tytułow naukowych.

    >Głownie na panstwowych(tych biedniejszych) , sam studiowalem na panstwowej
    >uczelni i wiem czego tam uczą a uczą samych podstaw ktore w zyciu realnym dla nikogo
    nie sa potrzebne.Naucze sie programowac w c, pascalu ale tak naprawdwe 1%
    inforamtyków zostaje programistami.Narzeka sie ze na
    >prywatnych jest niski poziom

    Lepiej siedź cicho, bo jeszcze i Ty i wielu podobnych przez takie gadanie
    nie znajdzie pracy (sic!).

    >ale niestety te lepsze prywatne szkoly
    >mają dwa razy wiekszy poziom nauczania informatyki niz te panstwowe.

    Może twój stary/stara pracuje na prywatnej uczelni, a Ty robisz reklame,
    aby w domu chleba nie zabrakło.

    --
    Robert Zawodny

  • 26. Data: 2005-07-23 18:02:26
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    ze wymagaja
    to ze pracodawca wymaga to nie znaczy ze ty z tym bezgranicznie musisz sie
    zgadzac
    wyksztalcenie swoje a umiejetnosci swoje
    wkurza mnie jak sa przeprowadzane rekrutacje co do niektorych firm (glownie
    dla inzynierow)
    masz dyplomik oki
    porozmawiasz z pania po angielsku oki
    a zaden pacan cie nie spyta o to co umiesz z wiedzy czysto technicznej
    ja nie wiem czy ludzi nie maja od tego czy jak?
    kierownik sie nie wtracaw takie sprawy bo zazwyczaj ma duzo czego innego na
    glowie
    a pani z fachowo zwanego HR musi sie przeciez czyms zajmowac
    odbywalem 2 rozmowy na stanowiska czysto fachowo techniczne
    ladnie paniom sciemnialem jak wyczulem ze nawet panny politechnik nie
    ukonczyly
    ona mi o tym co lubie robic i dlaczego a ja jej nawiajam o elektrycznych
    sprawach
    szkoda gadac
    skoro zwykly koles po technikum w anglii jest kims - jest uznawany za
    fachowca bo potrafi duzo zrobic
    a u nas taka sama osoba musi miec do tego jeszcze wyzsze wyksztalcenie to ja
    sie pytam po kiego?
    druga doline krzeomowa budujemy?
    wszystko za to wine ponosi wysokie bezrobocie
    skoro na 1 miejsce jest 100 kandydatow to biora wedlug nich "najlepszych"
    a jakby bylo 2-3 to by sie kazdym szczerze mowiac zadowolili
    ja nie uwazam ze to co pracodawca wymaga to jest sluszne
    a potem pani jakas tam sie wyowiada w telewizji ze jej fachowcow brakuje
    jednym slowem smiac sie mozna do rozpuku
    :]

  • 27. Data: 2005-07-23 18:12:36
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Immona wrote:
    > Mam szczera nadzieje, ze ich wszystkich kiedys pozwalniaja.

    i co z tego że zwolnią? Dadzą umowę zlecenie i dalej będzie się kręcić

    B.

  • 28. Data: 2005-07-23 18:14:55
    Od: sostenuto <s...@w...pl>

    Dnia Sat, 23 Jul 2005 15:44:28 +0200, Tofifik napisał(a):

    > no wlasnie i to jest problem, bo na wszystkich szkolach inforamtycznych
    > specjalizacje sa za pozno i wszystkich uczy sie na programistow-matematykow
    > (bo tak najlatwiej)

    Rzeczywiście myślisz że najłatwiej wykształcić programistę-matematyka?
    Mnie się wydaje, że dużo trudniej. I że taki programista jest dużo więcej
    wart, niż taki, który matematyki nie zna. W dodatku myślę, że takich
    właśnie kształci niewiele szkół - tylko te najlepsze.
    Dużo łatwiej nauczyć się nowego języka programowania, niż oceny złożoności
    obliczeniowej algorytmów albo teorii kryptografii.

    sostenuto

  • 29. Data: 2005-07-23 18:21:01
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    tomi wrote:
    > Na rynku pracy pojawia sie coraz wiecej mgr. pseudoinformatyków.
    > Tacy informatycy tak naprawde na niczym dobrze sie nie znają , bo poziom

    ja mam jedno pytanie - co to jest ta "informatyka" i czego można
    oczekiwać od jej absolwenta. I czy taki absolwent to "informatyk", a
    jeżeli tak, to jakie umiejętności powinien posiadać. Bo z mojego
    doświadczenia nie ma relacji pomiędzy "informatyką" a "informatykiem".
    Ale pewnie się nie znam, studiów (niestety) nie skończyłem.

    B.

    3

  • 30. Data: 2005-07-23 18:31:37
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    com...

> [...]
    > jakie umiejętności powinien posiadać. Bo z mojego doświadczenia nie ma
    > relacji pomiędzy "informatyką" a "informatykiem". Ale pewnie się nie znam,

    Informatyka to nauka o programach i dzieli sie na nauke o ich wlasciwosciach
    i ich tworzeniu - Computer Science i Software Engineering. CS zajmuje sie
    m.in. badaniem wlasciwosci programow, takich jak zlozonosc, obliczalnosc,
    poprawnosc itp.
    SE to dzialka wiedzy zwiazana z tworzeniem programow, a wiec samo
    programowanie, ale takze requirements engineering, projektowanie interfejsu,
    algorytmy i wszystko, co nalezy do zlozonego procesu tworzenia
    oprogramowania.

    I.