PracaGrupypl.praca.dyskusje › pseudoinformatycy

  • 91. Data: 2005-07-25 08:28:49
    Temat: Re: pseudoinformatycy
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    stokrotka napisał(a):

    [wszystko ciach]

    No to pogratulowac, i szkoly i jej podejscia do wymagan studentów.
    Ale wierze w to, ze to sa wyjatki. I jesli sa praktykowane, to tylko w
    sladowej ilosci szkól.

    --
    czarny
    [:::: zmien lp na pl :: mystique at free.art.lp ::::]

  • 92. Data: 2005-07-25 08:36:10
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    Dnia 2005-07-24 23:51, Jarek Hirny napisał(a) :

    > Tak, oczywiście. Przykład pierwszy z brzegu; obejrzyj sobie
    > http://aprendizdetodo.com/mirror/malay-pronouns-tabl
    e-lg.jpg i powiedz, ile
    > z informacji wyrażanych takimi zaimkami dałoby się przenieść na polski.

    Cóż, pod podanym linkiem masz przetłumaczone je na język angielski.
    Sądzisz, że nie da się napisać tego po polsku?

    I nie twierdzę, że będzie to tłumaczenie piękne. Ale, jeśli zostanie
    napisane przez człowieka kompetentnego, to będzie przenosiło tę samą
    informację.
    Temu właśnie służą słowniki - objaśnieniu znaczenia słowa nam nieznanego
    poprzez słowa znane. Oczywiście, jeśli nie jest to słowo przez nas
    używane, to nie potrafimy zazwyczaj zrozumieć pełni kontekstu
    kulturowego, który za nim stoi. Dlatego przy nauce języka obcego tak
    wielką rolę przypisuje się rozmowom z native speakerami, lekturze
    książek w obcym języku itp.

    > To jest w ogóle temat na szerszą dyskusję (i chyba nie na tę grupę); jakaś
    > frakcja translatorów-teoretyków stoi na stanowisku, że wierne przełożenie
    > czegokolwiek w ogóle nie jest możliwe; a to z powodu wielkich i długich
    > tradycji kulturowych stojących za każdym słowem.
    >
    > Jarek

    Oczywiście. Postawiłbym nawet tezę, że dwoje ludzi (niekoniecznie nawert
    odmiennej płci) władających tym samym językiem nie zawsze może się
    porozumieć, bo każdy, ze względu na swoje własne tradycje kulturowe,
    potrafi rozumieć niby te same słowa zupełnie inaczej.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Dzisiaj człowiek gubi zęby, jutro zaś amerykański dentysta wstawia mu

  • 93. Data: 2005-07-25 08:46:10
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    Dnia 2005-07-24 23:26, Immona napisał(a) :

> [...]
    > stworzenie tego slowa) nie bylo slowa "religia" - w zwiazku z tamtejsza
    > mentalnoscia pojecie to bylo tak oczywiste i wplecione w zycie, ze nie
    > potrzebowalo osobnego, wyrozniajacego je slowa, a definicja podana przez
    > Europejczyka tez pozostalaby niezrozumiana (bylo wiele klopotow z jej
    > zrozumieniem). Takich przykladow jest wiele, tyle ze pochodza glownie z
    > dawniejszych czasow - globalizacja, ktora stymuluje kontakty miedzy
    > mowiacymi roznymi jezykami wymusza rozszerzanie tych jezykow o pojecia,
    > ktorych w nich brakowalo i ktorych nie dalo sie w nich wyrazic.

    Immona,
    Żebyś nie sądziła, że Cię ignoruję, bo naprawdę żywię wielki szacunek
    dla Twoich wypowiedzi na tej grupie, odpowiem to samo co Jarkowi:
    rozszerzamy język pozostając wciąż w obrębie tego języka, definiujemy
    tylko nowe "makra", dzięki którym jedym słowem można określić bardziej
    złożone pojęcia. Rozwinięcia tych "makr" można znaleźć w słownikach (np.
    wyrazów obcych, jeśli mowa o zapożyczeniach). Inną sprawą jest kontekst
    kulturowy, który jest częstą przyczyną niezrozumienia nawet wśród ludzi
    posługujących się tym samym językiem.

    I może faktycznie zamknijmy tę zdecydowanie już offtopiczną i NTGrupową
    dyskusję, którą sama byłaś uprzejma określić mianem flame'a

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Grunt, obywatelu Gerszanowicz to gorące uczucie i błyski gwiazd, a

  • 94. Data: 2005-07-25 09:02:10
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

    > Żebyś nie sądziła, że Cię ignoruję, bo naprawdę żywię wielki szacunek
    > dla Twoich wypowiedzi na tej grupie, odpowiem to samo co Jarkowi:
    > rozszerzamy język pozostając wciąż w obrębie tego języka,

    I w ten sposob po imponujacej serii bzdur i popisow niewiedzy nadchodzi czas na
    grzecznosciowe EOT.

    A.

  • 95. Data: 2005-07-25 11:25:19
    Od: "macko42" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomi <b...@s...pl> napisał(a):

    > Bo wykladowcy nic innego nie umieja , a nikt ich nie bedzie szkolil za
    > darmo.informatyka w polsce to dno.na mojej uczelni pb w bialymstoku

    formulujesz kategoryczne sady nt. informatyki na uczelniach w Polsce
    na podstawie doswiadczen z polibudy z Bialegostoku?

  • 96. Data: 2005-07-25 11:25:33
    Od: Artur Bartnicki <a...@d...eu.org>

    "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> pisze, co następuje:

    > Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Jak bys widzial studia informatyczne bez programowania? Jak by wygladal
    > program?

    Ale to nie do końca jest kwestia, żeby "bez programowania". Elementy
    czy nawet zaawansowany kurs programowania na pewno w takim programie
    powinny być. Problem tkwi w tym, że w zasadzie chyba większość
    dotychczasowych kursów uczelnianych jest zorientowana na kształcenie
    *zawodowych* *programistów* (i w zasadzie nikogo innego). Jeśli ktoś
    postanowi po nich zostać np. inżynierem systemowym, to w zasadzie
    prawie wszystkiego musi się uczyć sam od zera.

    --
    ___ ___ ----------------------------------------------------
    ---

    If you can't win by reason, go for volume.

  • 97. Data: 2005-07-25 11:27:03
    Od: Tomi <b...@s...pl>

    > Rzeczywiście myślisz że najłatwiej wykształcić programistę-matematyka?
    > Mnie się wydaje, że dużo trudniej. I że taki programista jest dużo więcej
    > wart, niż taki, który matematyki nie zna. W dodatku myślę, że takich

    Jest wielu dobrych programistów , którzy o matematyce maja male pojecie
    a nawet sie brzydzą ją.Takie juz czasy , nie trzeba byc matematykiem
    zeby być dobrym programistą.

    > właśnie kształci niewiele szkół - tylko te najlepsze.
    > Dużo łatwiej nauczyć się nowego języka programowania, niż oceny złożoności
    > obliczeniowej algorytmów albo teorii kryptografii.

    Tak ale wiedza teoretyczna malo sie przydaje tak naprawde w
    programowaniu.Tu sie liczy pomysłowość i zdolności.

  • 98. Data: 2005-07-25 11:43:28
    Od: Tomi <b...@s...pl>

    > Nie obraź się, ale polecałym Ci przeanalizowanie swoich wypowiedzi pod
    > kątem ich poprawności językowej. Zapewniam Cie, że przy poszukiwaniu
    > pracy będzie to o wiele ważniejsze, niż to, ile zaawansowanych funkcji
    > języka C nauczono Cię na uczelni, a ile musiałeś poznać sam.

    Nie po to place dla uczelni zeby wywalac pieniadze w błoto.
    Moj czas to cenny czas i wole go wykorzystac na nauke c niz pascala.
    Proste i logiczne.Wiekszosc programow zostala napisana w c i jest
    to tak jakby standard wielu jezyków.Moze komus sie przyda pascal ale
    na pewno nie dla mnie.

  • 99. Data: 2005-07-25 11:45:05
    Od: "macko42" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Immona <c...@W...zpds.com.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Paweł Goleń" <p...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    Software

    > Nie :). Podana przez Ciebie definicja jest jedna z definicji, ale jest
    > uwazana za gorsza od tej, ktora ja podalam, poniewaz nie kazdego rodzaju
    > przetwarzanie informacji jest interesujace dla informatyki - jest to
    > okreslenie mniej precyzyjne ze wzgledu na powszechne znaczenie
    > "przetwarzania informacji". Bo przeciez rozmawiajac w knajpie uczestnicy
    > rozmowy takze przetwarzaja informacje - ale dla informatyki interesujace
    > jest tylko to przetwarzanie informacji, ktorego wlasnosci algorytmiczne sa
    > interesujace (chodzi m.in. o poziom zlozonosci).

    A sama informacja (np. jej modelowanie) nie jest interesujaca dla informatyki?
    Co do precyzyjnosci okreslenia informatyki jako "nauki o programach" tez
    mialbym watpliwosci. Przynajmniej dopoki sie nie powie co to jest "program",
    bo program z "Tele tygodnia" jest tak samo dla inf. interesujacy jak plotki
    knajpie ;)
    A zeby precyzyjnie powiedziec co to jest ten program, o ktory nam chodzi, to
    juz trzeba troche sie zajac sama informatyka.

  • 100. Data: 2005-07-25 12:02:46
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

> [...]
    > dotychczasowych kursów uczelnianych jest zorientowana na kształcenie
    > *zawodowych* *programistów* (i w zasadzie nikogo innego).

    To nie jest prawda.

    > Jeśli ktoś
    > postanowi po nich zostać np. inżynierem systemowym, to w zasadzie
    > prawie wszystkiego musi się uczyć sam od zera.

    Inzynier systemowy, to taka szumna nazwa na zawod pokrewny np do:
    http://www.bitpipe.com/tlist/Microsoft-Certified-Sys
    tems-Engineer.html ?

    Ale do tego, panie, zadnych wyzszych studiow bynajmniej nie trzeba.

    A.