PracaGrupypl.praca.dyskusje › pseudoinformatycy

  • 101. Data: 2005-07-25 12:07:27
    Temat: Re: pseudoinformatycy
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

    > A sama informacja (np. jej modelowanie) nie jest interesujaca dla informatyki?
    > Co do precyzyjnosci okreslenia informatyki jako "nauki o programach" tez
    > mialbym watpliwosci. Przynajmniej dopoki sie nie powie co to jest "program",
    > bo program z "Tele tygodnia" jest tak samo dla inf. interesujacy jak plotki
    > knajpie ;)

    Nie, nie wmowisz mi, ze na Uniwersytecie Warszawskim nie tlumaczy sie studentom
    czym jest "program". Mozesz powyzsza def. zamienic na rownowazna - "nauke o
    algorytmach".

    A.

  • 102. Data: 2005-07-25 12:28:27
    Od: Artur Bartnicki <a...@d...eu.org>

    "Aleksander Galicki" <c...@p...fm> pisze, co następuje:

    [17 linii ciach - AB]

    > Inzynier systemowy, to taka szumna nazwa na zawod pokrewny np do:
    > http://www.bitpipe.com/tlist/Microsoft-Certified-Sys
    tems-Engineer.html ?

    Nie.

    --
    ___ ___ ----------------------------------------------------
    ---

    Mutate now and beat the rush.

  • 103. Data: 2005-07-25 12:40:24
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

    > Nie.

    W nazwach zawodow IT panuje pewna niejednoznacznosc, wiec nie bede zgadywal.
    Mozesz odpowiedziec w inny sposob, czego inzynier systemowy powinien sam
    nauczyc od podstaw, a czego nie ma w programach studiow?

    A.

  • 104. Data: 2005-07-25 13:13:46
    Od: "macko42" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Aleksander Galicki <c...@p...fm> napisał(a):

    > ?
    >
    > Nie, nie wmowisz mi, ze na Uniwersytecie Warszawskim nie tlumaczy sie
    studentom

    > czym jest "program".

    nie mam zamiaru :)

    > Mozesz powyzsza def. zamienic na rownowazna - "nauke o
    > algorytmach".

    he,he: algorytmu + struktury danych = programy ;)

  • 105. Data: 2005-07-25 13:40:05
    Od: nbs <n...@g...pl>

    Tomi wrote:

    > Jest wielu dobrych programistów , którzy o matematyce maja male pojecie
    > a nawet sie brzydzą ją.Takie juz czasy , nie trzeba byc matematykiem
    > zeby być dobrym programistą.

    Ba, nie trzeba byc nawet inzynierem - podobnie jak nie musi byc
    inzynierem slusarz czy spawacz.

    > Tak ale wiedza teoretyczna malo sie przydaje tak naprawde w
    > programowaniu.Tu sie liczy pomysłowość i zdolności.

    Nie zapominaj o pracowitosci i zorganizowaniu.

    \R.

  • 106. Data: 2005-07-25 13:40:52
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Aleksander Galicki wrote:

> [...]
    > bede zgadywal. Mozesz odpowiedziec w inny sposob, czego inzynier
    > systemowy powinien sam nauczyc od podstaw, a czego nie ma w

    W nazwach zawodow panuje porzadek tylko w mowie potocznej te
    funkcje czesto sa mylone oraz w ogloszeniach pracodawcow. Maly
    cytat:
    <cite>
    Nazwa:
    Informatycy

    Kod:
    213

    Synteza:
    Informatycy prowadzą badania, przygotowują plany, opracowują i
    ulepszają komputerowe systemy informacji; przygotowują
    oprogramowanie i związane z tym koncepcje; opracowują zasady i
    metody działania, jak również dbają o zbiory danych oraz system
    zarządzania bazą danych, aby zapewnić integralność i
    bezpieczeństwo danych.
    </cite>

    Do tego kodu 213 jest jeszcze grupka uszczegolowien, ktorych nie
    bede tutaj cytowal. W kodzie 312 tez sa zadania dla sluzb
    "informatycznych".

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,alarmy,domofony,serwis PC,sterowniki PLC.

  • 107. Data: 2005-07-25 14:18:29
    Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl>

    Artur Bartnicki (2005-07-25 13:25):

    > Ale to nie do końca jest kwestia, żeby "bez programowania". Elementy
    > czy nawet zaawansowany kurs programowania na pewno w takim programie
    > powinny być. Problem tkwi w tym, że w zasadzie chyba większość
    > dotychczasowych kursów uczelnianych jest zorientowana na kształcenie
    > *zawodowych* *programistów* (i w zasadzie nikogo innego). Jeśli ktoś
    > postanowi po nich zostać np. inżynierem systemowym, to w zasadzie
    > prawie wszystkiego musi się uczyć sam od zera.

    Chyba nie jest aż tak źle :-). Nawet 10 lat temu na PWr poza inżynierią
    oprogramowania była specjalność "systemy i sieci komputerowe" i ZTCW jest
    nadal, a w programie studiów ma m.in. projektowanie sieci LAN i WAN, Unix itd.

    MWK

  • 108. Data: 2005-07-25 14:47:19
    Od: jeDrASS <j...@g...gov>

    Tomi wrote:

    > Nie po to place dla uczelni zeby wywalac pieniadze w błoto.
    > Moj czas to cenny czas i wole go wykorzystac na nauke c niz pascala.
    > Proste i logiczne.Wiekszosc programow zostala napisana w c i jest
    > to tak jakby standard wielu jezyków.Moze komus sie przyda pascal ale
    > na pewno nie dla mnie.

    przeczytaj posta na który odpowiadasz jeszcze raz..

    --
    jeDrASS i pół litra GSa
    (członek kółka literacko-poetycznego "Poniemiecka dupa czarna")

  • 109. Data: 2005-07-25 17:53:04
    Temat: Re: pseudoinformatycy [OT]
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Wojciech Bańcer wrote:
    > problem. Zresztą dla sporej części czytników też. :) Dlatego
    > utf-8 jeszcze nie jest oficjalnie dozwolony w pl.*

    To dyskryminacja Polaków mieszkających w Wielkiej Brytanii, Japonii i
    Unii Europejskiej ... znaczy, poza Polską ! ;)

    B.

  • 110. Data: 2005-07-25 18:01:00
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Tomi wrote:
    > Tak ale wiedza teoretyczna malo sie przydaje tak naprawde w
    > programowaniu.Tu sie liczy pomysłowość i zdolności.

    wiedza teoretyczna bardzo się przydaje, problem w tym że zazwyczaj nie
    jest objęta programem nauczania. Ale z drugiej strony "jak się sam nie
    nauczysz, to nie bedziesz umiał" - ta zasada zawsze obowiązywała na
    studiach.

    B.