PracaGrupypl.praca.dyskusje › przyszłośc etatu

  • 21. Data: 2005-04-09 21:24:24
    Temat: Re: przyszłośc etatu
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d39dh5$1ho$1@news.onet.pl vertret(at)op.pl <vertret @
    op.pl> pisze:

    > Oczywiście nie przeszkadza wam zupełnie, że cała dotychczasowa historia
    > ludzkości przeczy tej teorii.
    Przestań, proszę, gadać głupstwa.

    > Jakos się tak dziwnie składa, że osoby, które mają te "hamulce moralne" i
    > nie zamierzające się skalać udziałem w "wyścigu szczurów" bardzo chętnie
    > wyciągają rękę po wszelkie "darmowe" środki, które im "zapewnia"
    > konstytucja a fundują pod państwowym przymusem "szczury".
    Udowodnij tę tezę, albo przestań, proszę, gadać głupstwa.

    Jotte

  • 22. Data: 2005-04-09 22:48:21
    Od: "Darek" <d...@e...pw.edu.pl>

    Odejscie od etatu to napewno dobry trend dla firm, ale niekoniecznie dla
    pracownikow. Przeczytaj sobie artykul:
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,49621,26394
    01.html
    Mimo ze to wbrew wolnemu rynkowi, ale maja troche racji.
    Jesli wezmiemy pod uwage czynnik globalizacji, i do tego fakt ze Chiny
    powoli budza sie do zycia to niedlugo bedziemy sie z Chinczykami licytowac
    na tego typu aukcjach - czy za miesiac pracy wziac 30$ czy 29.90 ;)

  • 23. Data: 2005-04-09 22:54:26
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powoli budza sie do zycia to niedlugo bedziemy sie z Chinczykami licytowac
    > na tego typu aukcjach - czy za miesiac pracy wziac 30$ czy 29.90 ;)

    Ale to jest o serwisie, ktory nie dotyczy telepracy, tylko normalnej pracy
    wykonywanej w miejscu wskazanym przez pracodawce. Chinczyk raczej nie
    przyjedzie, a gdyby juz - to ze wzgledu na koszty podrozy i koszty zycia na
    miejscu przestalby byc konkurencyjny :)

    "Dalecy" obcokrajowcy sa tez malo konkurencyjni, gdy zlecenie wymaga dobrego
    poslugiwania sie lokalnym jezykiem i dobrej znajomosci rynku, obyczajow
    itd. - np. branza reklamowa i marketingowa. Reasumujac, sa calkiem pokazne
    nisze, ktorych Chinczycy na aukcjach nijak nie zabiora :)

    I.

  • 24. Data: 2005-04-10 05:14:43
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
    > Odejscie od etatu to napewno dobry trend dla firm, ale niekoniecznie dla
> [...]

    Jedyna nowosc w tym jest taka, że to co sie i tak dzieje na rynku pracy,
    jest tutaj bardziej widoczne.

    A reszta i tak zależy od podejscia indywidualnego człowieka i mnie na
    przykład bardzo spodobał się inny fragment informacji:

    "Możliwa jest też odwrotna kombinacja: osoba poszukująca pracy daje
    ogłoszenie, a ewentualni pracodawcy odpowiadają, ile są skłonni dać."

> [...]
    > powoli budza sie do zycia to niedlugo bedziemy sie z Chinczykami licytowac
    > na tego typu aukcjach - czy za miesiac pracy wziac 30$ czy 29.90 ;)

    Jak dojdzie do sytuacji, w której bedziesz sie mogl licytowac z Chinczykiem
    o jakies stanowisko w Polsce to nie martw sie o inteligencje Chinczyka. Na
    pewno nie bedzie bral mniej, niż bedzie go kosztowac życie w Polsce.

    vertret

  • 25. Data: 2005-04-10 06:14:11
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    > W wiadomości news:d39dh5$1ho$1@news.onet.pl vertret(at)op.pl <vertret @

    > Przestań, proszę, gadać głupstwa.

    Sądzisz więc, że człowiek pierwotny ryzykował życiem w czasie polowania, bo
    mu sie nudziło w jaskini, a nie dlatego, że jedzenie sie konczyło?

    Sądzisz więc, że rozwój motoryzacji po II wojnie światowej był zasługą
    fachowców z działu FSO, którzy mieli kostytucyjnie zagwarantowane
    przychodzenie do pracy w poniedziałki?

    http://tinyurl.com/6myfj

    vertret

  • 26. Data: 2005-04-10 06:49:48
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości

    > energii. Po ok. 5-10 latach takiej dzialalnosci, jak jest dobry, ustala mu
    > sie baza firm regularnie korzystajacych z jego uslug, a poza tym ma

    Jakoś dziwnie mi ten obrazek przypomina gościa ustawionego w kilku firmach
    na małe części etatu.

    > powalajace portfolio i referencje, sami sie do niego zglaszaja lub moze
    sie
    > zglaszac do wiekszych firm, gdzie sa wieksze pieniadze i dluzsze projekty,

    Powalające portfolio czy rewelacyjne referencje nie mogą być codziennością.
    Chyba, że rozmijają się z prawdą i kryją wtopy. Więc jest to ścieżka kariery
    dla nielicznych, bo średniaków zawsze będzie najwięcej.

  • 27. Data: 2005-04-10 06:53:37
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w
    wiadomości

    > Jakoś dziwnie mi ten obrazek przypomina gościa ustawionego w kilku firmach
    > na małe części etatu.

    Bo to tak jest dokładnie.

> [...]
    kariery
    > dla nielicznych, bo średniaków zawsze będzie najwięcej.

    Też się zgodze, ale czy to oznacza, że to jest niedobry sposób zarabiania?
    Każdy jest w czymś dobry. Trzeba tylko chcieć to robić.

    vertret

  • 28. Data: 2005-04-10 06:59:09
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "vertret(at)op.pl" <vertret @ op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Sądzisz więc, że rozwój motoryzacji po II wojnie światowej był zasługą
    > fachowców z działu FSO, którzy mieli kostytucyjnie zagwarantowane

    Urocze witze z których nic nie wynika.

    > http://tinyurl.com/6myfj

    Mogłeś podać jeszcze grubszą pozycję, a skutek byłby taki sam. Na co ta
    opasła biblia niby ma być dowodem?

  • 29. Data: 2005-04-10 07:16:15
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Bo to tak jest dokładnie.

    Więc może to niekoniecznie jest dyskusja o przyszłosci etatu, ale na całkiem
    inny temat?

    > Też się zgodze, ale czy to oznacza, że to jest niedobry sposób zarabiania?

    Jeśli jest oparty na fałszu, wymusza procedury weryfikacyjne. To może być
    społecznie nieefektywne.

    > Każdy jest w czymś dobry. Trzeba tylko chcieć to robić.

    To jest poza sporem, ale nie na każdą pracę w której jest ktoś dobry jest
    popyt. Tu musi dochodzić do kompromisów, a czasem koniecznośc rezygnacji ze
    swojej ulubionej specjalności.

  • 30. Data: 2005-04-10 08:20:16
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    > Urocze witze z których nic nie wynika.

    Moim zdanie sa to przykłady, które pokazują, że tylko w wypadku konkurencji
    i wiekszego lub mniejszego niepokoju o przyszłość ludzie sa aktywni.

    > Mogłeś podać jeszcze grubszą pozycję, a skutek byłby taki sam. Na co ta
    > opasła biblia niby ma być dowodem?

    Na to, że jest w Polsce więcej ludzi niepracujących niz pracujących ze
    wszystkimi tego konsekwencjami.

    vertret