PracaGrupypl.praca.dyskusje › przyszłośc etatu

  • 161. Data: 2005-04-17 13:55:41
    Temat: Re: przyszłośc etatu
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Sun, 17 Apr 2005 15:20:52 +0200, Jan Kowalski
    <J...@n...pisz.tu> napisał:

    > Czy nie czas w końcu zapomnieć w dyskusjach o epoce kapitalizmu
    > przedwojennego?

    Hm, w odróżnieniu od nowoczesnego, czyli jakiego?

    --
    Z marzeń bywalca usenetu: Chciałbym kiedyś móc posłuchać utworu wykonawcy
    Archive pt. "Again" z roku 2002, gdyż znalazłem ją na Trójkowym Topie

  • 162. Data: 2005-04-17 19:16:57
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Hm, w odróżnieniu od nowoczesnego, czyli jakiego?

    Czy to nie Ty (?) pisałeś wcześniej:
    > Mam BARDZO silne w?tpliwo?ci, czy lobbystom biznesowym chodzi o
    > dobro kraju.
    > Zazwyczaj jest to po prostu dobro jednej bran?y kosztem innych bran?
    > lub kosztem konsumentów.
    W ten sposób mocno ograniczasz (spłaszczasz) problematykę skutkowo -
    przyczynową. Moja wypowiedź też została zrozumiana przez ciebie zbyt
    dosłownie, a nie w kontekście dyskusji. Zawężasz swoje postrzeganie.
    Widzisz, sporo lat jak na nasze warunki pracowałem w zagranicznej
    firmie "kapitalistycznej", na początku dobrze zaznajamiając się z
    zarządzaniem w kilku zaprzyjaźnionych z tamtą firmach (za wodą).
    Wiem, co piszę. Ciągłe wspominanie zagrożeń rodem z filmów
    przedstawiających "sprawę robotniczą" okresu przedwojennego (bo tak to
    odczytuję tu) lub podobnych jest bezsensowne. Ileż można trwać w
    obecnym stadium? Jedynie pozbycie się (przynajmniej na jakiś czas)
    hamulców przedsiębiorczości (nie będę rozwijać) pozwoli firmom
    wzbogacić się i zebrać kapitał konieczny do rozwoju. A tylko to może
    przyspieszyć obecny "dziki rynek" (co tylko chcesz rozumieć pod hasłem
    rynek) i doprowadzić do stanu normalności, znanego w krajach
    rozwijających się "kapitalistycznie" znacznie dłużej. Dopiero wtedy
    skończy się bieda, zacznie tworzyć normalny rynek pracy z normalnymi
    wynagrodzeniami i czasem pracy oraz wszelkimi innymi przywilejami.
    Szukanie wszędzie "spisku" pracodawców przeciwko pracownikom nie ma
    sensu. To, co się dzieje obecnie jest wynikiem warunków jakie są
    obecnie - przepisów, ustaw, kodeksów, biedy itd. Czego się bać, że
    będzie gorzej? To co jest obecnie nie jest stanem zadawalającym
    nikogo, ani pracodawców, ani pracowników. Afery biedronkowe i podobne
    są wyłącznie dlatego, bo te firmy przystosowały się do istniejących
    właśnie tu i teraz warunków. Jak te się zmienią - firmy też będą
    musiały zmienić politykę. Np. wzrost siły nabywczej spowoduje wzrost
    obrotów, większe zyski biedronek i większe możliwości (czy też
    "zmuszoności") co do polityki płacowej. Bo inne firmy też mając
    większe zyski będą płaciły więcej i więcej zatrudniały. To wszystko
    chyba oczywiste.

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej

  • 163. Data: 2005-04-17 21:07:35
    Temat: Re: przyszłośc etatu (p rzesadziłem z długo ścią postu) - ja te ż
    Od: Shrek <l...@w...wywal._to.pl>

    Dnia 15 kwi 2005, Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> zapodal(a):

    > Wyobraz sobie, ze nie masz co do gara wlozyc. Dostajesz propozycje
    > roznoszenia ulotek za 2zl/godz.

    Ide zbierac butelki i puszki po browarze, wiecej zarobie. Ulotki to jest6
    dorabiane dla ucznia na lody/piwo a nie praca z ktorej mozna zyc.

    > Eee tam. Kazdy moze argumentowac sobie jak chce na tym polega
    > wolnosc. Wlasnie o zniesienie ograniczen mi chodzi.

    No i byc moze masz slusznosc.

    > Nie.

    No i sam widzisz:) Za 2 PLN/h to jest czyste skurwysynstwo jak dla mnie.

    > No wlasnie.

    Przepisy jak przepisy.

    > W takim razie zyjemy w niebie.
    :)

    > Samodzielnosc jednostki,

    Super szkoda ze utopia:(

    > bogacenie sie

    A bogac sie i ja chetnie tez:) Tylko mi nie mow, ze ktos sie robi innym
    dobrze placac mu 2 zeta/h.

    > i zaprzestanie wsadzania
    > paluchow w czyjs tylek (robienia komus dobrze(?) swoja praca
    > (podatkami))?

    ????

    Pozdr.

    Shrek.

  • 164. Data: 2005-04-17 21:29:12
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >Ide zbierac butelki i puszki po browarze, wiecej zarobie. Ulotki to jest6
    >dorabiane dla ucznia na lody/piwo a nie praca z ktorej mozna zyc.

    Dobrze kombinujesz. Powiedz mi dlaczego wiekszosc bezrobotnych tak nie
    kombinuje?

    >No i sam widzisz:)

    Koles prawie zawsze szukal lepiej platnej pracy - jakkolwiek platnej
    pracy szukal tylko na samym poczatku "kariery", dlatego obecnie nie
    pracuje za 2zl/godz.

    >Za 2 PLN/h to jest czyste skurwysynstwo jak dla mnie.

    A dla mnie nie. Chcesz pracowac za tyle to pracujesz, nie chcesz to
    nie pracujesz - proste.

    (...)

    >????

    Zlikwidowanie "opiekunczosci panstwa", czyli m.in. zasilkow dla
    bezrobotnych (ze wzgledow humanitarnych pozostawienie zasilkow z
    opieki spolecznej) i jednoczesne obnizenie kosztow pracy.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 165. Data: 2005-04-17 22:19:21
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał w wiadomości

> [...]
    > przedstawiających "sprawę robotniczą" okresu przedwojennego (bo tak to
    > odczytuję tu) lub podobnych jest bezsensowne. Ileż można trwać w

    Kiedy konflikty u nas właśnie przypominają raczej te z początków niż
    zaawansowanego kapitalizmu. Siła najemna niczego nie ma, więc będzie
    kwestionować demokrację i rynek.

    > Jedynie pozbycie się (przynajmniej na jakiś czas)
    > hamulców przedsiębiorczości (nie będę rozwijać) pozwoli firmom
    > wzbogacić się i zebrać kapitał konieczny do rozwoju. A tylko to może

    Oczywiście drobne hamulce można usunąć, ale nie oczekiwałbym usunięcia
    zapory. To mit. Kobyły historii nie da się zmusić do galopu. Moim zdaniem
    była okazja to szybszego truchtu zaraz na poczatku, ale została
    skompromitowana i zarzucona.

> [...]
    > rozwijających się "kapitalistycznie" znacznie dłużej. Dopiero wtedy
    > skończy się bieda, zacznie tworzyć normalny rynek pracy z normalnymi

    Chyba mylisz przyczyny ze skutkami. Na normalnym rynku jest dużo większe
    rozproszenie kapitału. Nie znaczy to, że bronię polityki kolejnych rządów.

    > Czego się bać, że będzie gorzej? To co jest obecnie nie jest stanem
    zadawalającym
    > nikogo, ani pracodawców, ani pracowników.

    Namawianie plebsu do wyrzeczeń już nie skutkuje.

    > Afery biedronkowe i podobne
    > są wyłącznie dlatego, bo te firmy przystosowały się do istniejących
    > właśnie tu i teraz warunków. Jak te się zmienią - firmy też będą
    > musiały zmienić politykę.

    Dość paradny argument. Jesli firmy są bezwolnymi niewolnikami warunków, to
    co je skłoni do przeznaczenia dodatkowych zysków na dodatkowe miejsca pracy?
    Zamiast wierzyć bezpodstawnie w istniejące, większe nadzieje pokładałbym w
    nowych firmach. Trzeba stworzyć warunki do ich tworzenia, ale to inne zmiany
    w polityce niż te na korzyść już istniejących.

> [...]
    > "zmuszoności") co do polityki płacowej. Bo inne firmy też mając
    > większe zyski będą płaciły więcej i więcej zatrudniały. To wszystko

    Raczej naiwne. Biedronki miejscem pracy dla inżynierów i magistrów. Brzmi
    nieźle. Oczywiście nieco przesadzam, ale tylko niewiele.

  • 166. Data: 2005-04-17 23:13:57
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Dobrze kombinujesz. Powiedz mi dlaczego wiekszosc bezrobotnych tak
    > nie kombinuje?
    Konkurencja, rejonizacja, nieformalne związki zbieraczy śmieci... ;)

    J.K.

  • 167. Data: 2005-04-17 23:23:29
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Na normalnym rynku jest dużo większe rozproszenie kapitału.
    Ale suma kapitału (inwestycyjnego) dużo większa.

    > Namawianie plebsu do wyrzeczeń już nie skutkuje.
    A kto namawia? Chyba, że senatorów, posłów i ministrów nazwiesz
    plebsem...

    > Dość paradny argument.
    Proste się już objadły ;)

    > Jesli firmy są bezwolnymi niewolnikami warunków, to co je skłoni do
    > przeznaczenia dodatkowych zysków na dodatkowe miejsca pracy?
    Konieczność.

    > Zamiast wierzyć bezpodstawnie w istniejące, większe nadzieje
    > pokładałbym w nowych firmach.
    Każda firma jest w mniejszym lub większym stopniu "niewolnikiem"
    warunków w jakich funkcjonuje. Czy to będzie nowa, czy stara.
    Po prostu - nieudolna splajtuje.

    > Biedronki miejscem pracy dla inżynierów i magistrów. Brzmi
    > nieźle. Oczywiście nieco przesadzam, ale tylko niewiele.
    Tylko skąd ci się takie pomysły biorą? To już nie po raz pierwszy,
    dlatego pytam z ciekawości...

    J.K.

  • 168. Data: 2005-04-18 04:18:50
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Ale suma kapitału (inwestycyjnego) dużo większa.

    Oczywiście, ale o klimacie politycznym decyduje właśnie dyspersja a nie
    suma.

    > A kto namawia? Chyba, że senatorów, posłów i ministrów nazwiesz
    > plebsem...

    Niewątpliwie z plebsu wyrośli i są pośrednio od niego uzależnieni przez
    kartki do głosowania i sondaże. A kto obalił Millera? Taki pewniak a
    skończył się równie szybko jak był pewny siebie.

    > Konieczność.

    Nie ma takiej. Nie dostrezgam powszechnego imperatywu rozwoju firmy przez
    wzrost zatrudnienia. Może z Twojego punktu obserwacyjnego widać inaczej.

    > Każda firma jest w mniejszym lub większym stopniu "niewolnikiem"
    > warunków w jakich funkcjonuje. Czy to będzie nowa, czy stara.
    > Po prostu - nieudolna splajtuje.

    Tylko w części. Gdybyś miał rację, zglajszachtowanie firm byłoby w znacznie
    większym stopniu niż to jest teraz. Tymczasem firmy są także niewolnikami
    swojej kadry, w tym kierowniczej i wielu innych czynników. Więcej je dzieli
    niż łaczy. Nowe nie mają tego często negatywnego obciążenia. Poza tym mają
    pozytywny wpływ na sferę polityczną.

    > Tylko skąd ci się takie pomysły biorą? To już nie po raz pierwszy,
    > dlatego pytam z ciekawości...

    To wpływ Twojej inspiracji. Nie pisałeś o nadmiarze magistrów przy jakimś
    naborze?

  • 169. Data: 2005-04-18 05:12:27
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Oczywiście, ale
    > [...] itd.

    Wygląda na to, że:
    1. odciągasz dyskusje spoza nurtu związanego z dyskucją poprzez
    negowanie bez dodawania własnych przemyśleń w temacie
    2. znasz instrument ekonomiczny lub inny na wzrost dobrobytu bez
    wzrostu kapitału na rynku - zdradź co to takiego?

    J.K.

  • 170. Data: 2005-04-18 07:33:49
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 18 Apr 2005 01:23:29 +0200, Jan Kowalski
    <J...@n...pisz.tu> napisał:

    > Tylko skąd ci się takie pomysły biorą? To już nie po raz pierwszy,
    > dlatego pytam z ciekawości...
    > J.K.

    Pewno z zycia.
    Mi nie odpowiedzieli (ufff..."los" zadecydowal za mnie) gdy poslalem do
    niech papiery.
    mgr inz. + podyplomowe, tylko lekko podstarzaly, zbyt jak na kryteria
    marketowe.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##