PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy można odmówić przyjęcia PIT-11

  • 1. Data: 2008-04-24 14:05:49
    Temat: Czy można odmówić przyjęcia PIT-11
    Od: "zdziwiony" <r...@w...pl>

    jeśli pracodawca o kilka tysięcy zawyżył na nim
    przychód, podwyższył koszty uzyskania przychodów
    i nie chce tego komentować. Wcześniej nie było
    żadnych ustaleń.
    zdziwony (co najmnie lekko)

  • 2. Data: 2008-04-24 15:04:17
    Temat: Re: Czy można odmówić przyjęcia PIT-11
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    zdziwiony pisze:
    > jeśli pracodawca o kilka tysięcy zawyżył na nim
    > przychód, podwyższył koszty uzyskania przychodów
    > i nie chce tego komentować. Wcześniej nie było
    > żadnych ustaleń.
    > zdziwony (co najmnie lekko)

    Zawsze mozesz zapytac sie w US co sadza na taka praktyke ;)

  • 3. Data: 2008-04-24 15:05:11
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    zdziwiony pisze:
    > jeśli pracodawca o kilka tysięcy zawyżył na nim
    > przychód, podwyższył koszty uzyskania przychodów
    > i nie chce tego komentować. Wcześniej nie było
    > żadnych ustaleń.

    Nie, nie można odmówić przyjęcia pit-11, bo jest do dokument
    stwierdzający ile miałeś przychodu, odliczonych składek, kosztów i ile
    zaliczek na podatek pracodawca pobrał od twojego wynagrodzenia (aby
    przekazać us). Jest to tylko stwierdzenie faktu (a nie żadna umowa,
    warunki, których można nie przyjąć).

    Jeżeli twierdzisz że kwoty się nie zgadzają (bo wg. 'pasków' inaczej ci
    wyszło), a wg pracodawcy wszystko jest ok, to po prostu rozlicz się
    według swoich wyliczeń, a najwyżej US cię wezwie do wyjaśnienia różnic
    (us dostaje taki sam pit11 jak ty). Wtedy będziesz dowodził przed us, że
    wg ciebie wyliczenia na pit11 są nieprawidłowe.

    btw. a może masz część wynagrodzenia liczone jako przychody z
    działalności twórczej i koszty wtedy 50%.

    --
    Pzdr.
    Nikiel ;)

  • 4. Data: 2008-04-25 11:23:32
    Od: "PureFun" <n...@g...com>

    Użytkownik "zdziwiony" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > jeśli pracodawca o kilka tysięcy zawyżył na nim
    > przychód, podwyższył koszty uzyskania przychodów
    > i nie chce tego komentować. Wcześniej nie było
    > żadnych ustaleń.
    > zdziwony (co najmnie lekko)

    hmmm a czy to nie jest Tobie na korzyść? :)

    Jesli zawyzył przychód, to powinien pewno odprowadzić odpowiednio więcej
    zaliczki na podatek, więc moze czeka Cię mily zwrot?

    Analogicznie z zawyżonymi kosztami utrzymania...

    chyba, że coś źle kumim

  • 5. Data: 2008-04-25 12:53:16
    Temat: Re: Czy mo?na odmówi? przyje^cia PIT-11
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    PureFun pisze:
    > U?ytkownik "zdziwiony" <r...@w...pl> napisa^(3) w wiadomooeci
    >

    > hmmm a czy to nie jest Tobie na korzyoe?? :)
    >
    > Jesli zawyzy^(3) przychód, to powinien pewno odprowadzi? odpowiednio wie^cej
    > zaliczki na podatek, wie^c moze czeka Cie^ mily zwrot?
    >
    > Analogicznie z zawy?onymi kosztami utrzymania...
    >
    > chyba, ?e cooe Y"le kumim

    np wskoczenie w wyzszy prog podatkowy lub utrata zasilkow socjalnych
    (gdzie jest okreslony max dochod na czlonka rodziny), ew niezgodnosci w
    papierach - i wtedy na ciebie w pierwszej kolejnosci spada odpowiedzialnosc

    A moze kolega chce byc uczciwy? czy to takie dziwne w tym kraju?

  • 6. Data: 2008-04-25 13:53:12
    Od: "PureFun" <n...@g...com>

> [...]
    > odpowiedzialnosc
    >
    > A moze kolega chce byc uczciwy? czy to takie dziwne w tym kraju?

    No przeciez jesli byly zawyżone, to zakładam, ze składki byly wpłacone
    zgodnie z zawyzeniem, wiec nieslusznie i naleza sie wowczas uczciwie
    podatnikowi...

    nie wiem dlaczego w tym kraju od razu zakladasz, ze kazdy kombinuje
    nieuczciwie ;)

  • 7. Data: 2008-04-26 05:46:17
    Od: "zdziwiony" <r...@w...pl>

> [...]
    > (us dostaje taki sam pit11 jak ty). Wtedy będziesz dowodził przed us, że
    > wg ciebie wyliczenia na pit11 są nieprawidłowe.

    Jakie 'paski':)
    Od lat tu nie mam żadnych pasków z wypłat.
    Sądziłem, że PIT-11 może być jakąś podstawą
    do wyegzekwowania zaległych pensji, których
    nazbierało się już kilkanaście.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-04-26 11:04:58
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Jakie 'paski':)
    > Od lat tu nie mam żadnych pasków z wypłat.
    > Sądziłem, że PIT-11 może być jakąś podstawą
    > do wyegzekwowania zaległych pensji, których
    > nazbierało się już kilkanaście.

    a jak wypłacana jest ci pensja? na konto bankowe czy do łapy bez
    potwierdzenia?

    jak na konto to sprawa jest prosta, inaczej będą problemy