PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracodawca dzwoni podczas urlopu

  • 11. Data: 2007-03-15 08:24:13
    Temat: Re: pracodawca dzwoni podczas urlopu
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    zywy napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Taki casus do rozwiazania: jestem na urlopie, szef usilnie dzwoni na
    > moj prywatny numer telefonu, w koncu odbieram i odpowiadam uprzejmie
    > na kilka pytan zwiazanych z praca, dodatkowo na prosbe szefa spedzam,
    > powiedzmy, pol godziny na rozwiazanie pewnego problemu, po czym
    > informuje go o efektach mojej pracy. Po wszystkim powracam do
    > odpoczynku zniesmaczony zaistniala sytuacja.
    >
    > Czy sa jakies podstawy prawne, by odliczyc sobie te godzine spedzona
    > na pracy podczas urlopu od wykorzystanego urlopu? lub najlepiej caly
> [...]
    Są podstawy by zrobić jedną z dwóch rzeczy:
    1. Usilnie nie odbierać telefonu, aż szef zrozumie, że nie warto dzwonić.
    2. Odebrać i grzecznie acz stanowczo powiedzieć, iż nie życzysz sobie
    telefonów podczas urlopu, ponieważ jest to Twój czas wolny.

    pozdr.
    M.

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 12. Data: 2007-03-15 11:19:17
    Od: "zywy" <m...@g...com>

    On 15 Mar, 09:24, Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> wrote:
> [...]
    > 2. Odebrać i grzecznie acz stanowczo powiedzieć, iż nie życzysz sobie
    > telefonów podczas urlopu, ponieważ jest to Twój czas wolny.

    zapytam inaczej: gdy pracodawca dzwoni do Pana Jana Kowalskiego w
    czasie urlopu i prosi o wykonanie jakiejs pracy, a Pan Jan Kowalski
    zgadza sie ja wykonac to czy nastapilo odwolanie z urlopu?

    domyslam sie, ze pytanie nie jest trywialne, sam nie jestem
    prawnikiem, no ale moze ktos na grupie pokusi sie o interpretacje

  • 13. Data: 2007-03-15 11:22:02
    Od: "zywy" <m...@g...com>

    On 15 Mar, 08:15, Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> wrote:
    > zywy napisa?(a):

    > Nasuwa sie pytanie, skad szef zna twój prywatny numer telefonu....

    jest kilka mozliwosci, ale czy to ma znaczenie?

  • 14. Data: 2007-03-15 12:27:20
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Formalnie odwołanie z urlopu powinno być udokumentowane.
    Czy nie prościej się normalnie jak człowiek z cżłowiekiem dogadać na
    zasadzie "wiesz zrobiłem to dla Ciebie, jak bede potrzebować to wezmę sobie
    za to dodatkowy dzień lub godziny wolnego". Czy nie jest to po prostu
    normalne?

    W skrajnie wynaturzonym przypadku dojdzie do tego że z pracodawcą bedzie
    rozmawiać na nas tylko i wyłącznie nasz adwokat :) i tez tylko on bedzie na
    tym dobrze wychodzić.
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2007-03-15 12:39:42
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    On Thu, 15 Mar 2007 08:15:51 +0100, Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> wrote:

    > Nasuwa sie pytanie, skad szef zna twój prywatny numer telefonu.... Sam
    > mu go dales, to teraz masz....

    to akurat dla mnie nie jest dziwne...
    Przeciez np. skladal cv i pracodawca potencjalny najczesciej dzwoni aby
    zaprosic na rozmowe kwalifikacyjna... I juz ma jego prywatny numer

    --
    Pozdrawiam serdecznie

    Dariusz
    Bądź najlepszy! http://www.kaizen-edu.com

  • 16. Data: 2007-03-15 12:42:59
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    On Thu, 15 Mar 2007 02:45:34 +0100, zywy <m...@g...com> wrote:

    > Nie interesuje mnie to co ty myslisz na ten temat. Interesuje mnie, co
    > mowi na ten temat prawo(czytaj posty zanim na nie odpowiadasz)

    wyasygnuj wiec min. 50 zl i idz do prawnika. Wtedy dostaniesz odpowiedz
    dokladnie taka jakiej oczekujesz. Jak chcesz darmowej porady prawnej, to
    badz wyrozumialy dla tych ktorzy tresci poboczne Ci zapodaja...

  • 17. Data: 2007-03-15 17:24:50
    Od: "Kroket" <kroket@BEZ_MIELONKI_op.pl>

    Uzytkownik "zywy" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > Czy sa jakies podstawy prawne, by odliczyc sobie te godzine spedzona
    > na pracy podczas urlopu od wykorzystanego urlopu? lub najlepiej caly
    > dzien hehe

    Niezaleznie od podstw prawnych, gdybys zglosil sie do mnie, oddalbym te pol
    godziny. Serio. Po czym obcinal premie (pensje) za kazda minute spedzona w
    internecie, kiblu, przy kawie i kanapce oraz patrzyl na zegarek kiedy
    przychodzisz do pracy i z niej wychodzisz.

    Pozdr. Filip

  • 18. Data: 2007-03-15 17:38:24
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Thu, 15 Mar 2007 18:24:50 +0100, "Kroket"
    <kroket@BEZ_MIELONKI_op.pl> wrote:

> [...]
    >internecie, kiblu, przy kawie i kanapce oraz patrzyl na zegarek kiedy
    >przychodzisz do pracy i z niej wychodzisz.

    Dobrze wiedzieć. Podaj jeszcze nazwę firmy, w jakiej pracujesz/jakiej
    szefujesz.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 19. Data: 2007-03-15 18:28:07
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    zywy wrote:

> [...]
    >
    > Czy sa jakies podstawy prawne, by odliczyc sobie te godzine spedzona
    > na pracy podczas urlopu od wykorzystanego urlopu? lub najlepiej caly

    a jak np. potrzebujesz urwac sie z pracy 2 godziny wczesniej
    to szef zachowuje sie wobec Ciebie normalnie czy szuka podstaw
    prawnych ?

    jesli to pierwsze to chyba mozna mu wbaczyc skoro napisales
    ze prosil (a nie zazadal od Ciebie), a jesli to drugie
    to moze czas pomyslec o pracy w ktorej nie bedzie takich
    dziwnych problemow

  • 20. Data: 2007-03-15 18:57:21
    Od: "Hankiel" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Kroket" <kroket@BEZ_MIELONKI_op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spedzona w internecie, kiblu, przy kawie i kanapce oraz patrzyl na zegarek
    > kiedy przychodzisz do pracy i z niej wychodzisz.

    Bo widzisz - ja na przyklad, jak jestem na urlopie to nie odbieram
    telefonu - wcale i od nikogo. Mam dwie komorki - jedna o ktorej wie
    pracodawca (i ta mam wylaczona na urlopie (z ustawiona wiadomoscia na
    poczcie glosowej ze wyjechalem na urlop i wroce wtedy a wtedy) i druga o
    ktorej wie tylko waskie grono znajomych (i bezwzglednie zaden znajomy z
    pracy, chocby nie wiem jakim przyjacilem byl). Jest jeszcze telefon
    stacjonarny, ale i na to jest bardzo proste wyjscie - mianowicie NIGDY i
    PRZENIGDY jak jestes na urlopie, nie odbieraj go osobiscie. Przewaznie
    mieszka sie w domu, z
    zona/kochanka/przyjacielem/wspolokatorem/matka/babci
    a/ojcem czy kims innym.
    telefon odbiera kto inny i mowi ze wyjechales na urlop i wrocisz wtedy a
    wtedy (i tu podaje termin na 1 dzien przed koncem urlopu) Proste i
    skuteczne. Brak kontaktu z pracownikiem to szczesliwy i udany urlop. To
    dewiza dobrego pracownika.