PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szkola policealna - jaka specjalizacja?

  • 1. Data: 2007-03-14 22:28:17
    Temat: Szkola policealna - jaka specjalizacja?
    Od: s...@g...pl

    Witam!
    Tytulem wstepu. Studiuje obecnie administracje na pierwszym roku na
    WPiA UG w trybie stacjonarnym oraz prawo w trybie zaocznym na tym
    samym wydziale niestety z przyczyn osobisto-fiannsowych bede zmuszony
    czasowo zawiesic ta druga specjalizacje. Konczylem liceum
    ogolnoksztalcace w klasie o profilu mat.-fiz.-inf. Od tego czasu
    pracowalem dorywczo "tu i tam" w kraju i za granica, m.in pol roku w
    Anglii. Byly to niestety zazwyczaj prace fizyczne, nie liczac jakis
    epizdow w tele call center czy prac serwisowych w dziedzinie
    informatyki, z ktora zawsze mialem bliski kontakt.
    Obecnie na rynku pracy najlatwiej znalezc sie rzemieslinikom i ludziom
    z konkretnym zawodem Czasami ubolewam ze gdybym moze konczyl technikum
    czy zawodowke to moglbym teraz latwiej znalezc prace bo mialbym zawod
    a tak to pozostaje jedynie nadzieja ze po studiach sie poszczesci :)
    Wczoraj trafilem troszke przypadkowo na informacje ze w Trojmiescie
    szkola policealna (publiczna) "Cosinus" ma w swojej ofercie mozliwosc
    podjecia do 31 marca darmowej nauki.
    http://www.cosinus.pl/oferta_edukacyjna/0,1001,1015,
    1032
    Specjalizacji jest dosc sporo i postanowilem to wykorzystac, w koncu
    nauka trwa 2 lata i zawsze cos wiecej w CV :)
    W/g Was ktora jest godna polecenia, patrzac na perspektywe mozliwosci
    podjecia pracy w tym zawodzie? Informatyka wydaje sie byc
    najrozsadniejsza patrzac na moje zainteresowania no i fakt ze jest
    najbardziej uniwersalna bo zawsze taka wiedza moze sie przydac, ale
    nie zawsze czlowiek moze robic to co lubi lub wie co powinien... ;-)

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2007-03-15 08:04:38
    Temat: Re: Szkola policealna - jaka specjalizacja?
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    s...@g...pl wrote:

> [...]
    > najbardziej uniwersalna bo zawsze taka wiedza moze sie przydac, ale
    > nie zawsze czlowiek moze robic to co lubi lub wie co powinien... ;-)

    Podsumujmy. Klasa licealna o profilu mat-fiz. Studia - prawo i
    administracja, kierunki typowo humanistyczne. Prace - fizyczne, call
    centre i serwis. Zalujesz jednoczesnie, ze nie wybrales edukacji
    zawodowo-rzemieslniczej.

    To nie wszechstronnosc, tylko chaos. Jedno musisz na pewno zrobic:
    zdecydowac sie i trzymac sie tego. Rynek sie zmienia, na pewno niektore
    zawody sa bardziej na topie obecnie, ale za kilka lat moze byc inaczej,
    nie mowiac o kilkunastu czy trzydziestu latach. Poza waska grupa zawodow
    wymierajacych z przyczyn technologicznych czy innych w kazdej branzy
    prace i przyzwoity zarobek beda zawsze mieli ci, ktorzy sa w tej branzy
    bardzo dobrzy i najlepsi. Dlatego - jesli w wyborze kierujesz sie
    pieniedzmi, a wydaje mi sie, ze tak - nie patrz na chwilowa sytuacje na
    rynku ani na akurat dostepne atrakcyjne oferty kursow, tylko pomysl, w
    ktorym zawodzie jestes w stanie byc najbardziej powyzej sredniej. Bedac
    doskonalym np. adminem bedziesz miec znacznie lepiej w zyciu niz bedac
    przecietnym np. budowlancem, a bedac swietnym budowlancem bedziesz miec
    lepiej niz bedac przecietnym adminem.

    Mowiac krotko, w wyborze kieruj sie tym, w czym jestes w stanie
    najbardziej sie wybic ponad innych, biorac pod uwage Twoje predyspozycje.

    Nie przecenialabym tez znaczenia jakiegos prywatnego studium
    policealnego w CV.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 3. Data: 2007-03-15 14:05:50
    Od: s...@g...pl

    On 15 Mar, 09:04, Immona <c...@n...gmailu> wrote:

> [...]
    > rynku ani na akurat dostepne atrakcyjne oferty kursow, tylko pomysl, w
    > ktorym zawodzie jestes w stanie byc najbardziej powyzej sredniej. Bedac

    Akurat tak sobie kombinowalem ze po tej szkole latwiej bedzie znalezc
    jaks robote zanim jeszcze skoncze studia dlatego oczekuje wlasnie
    aktualnej sytuacji na rynku :)

    > Nie przecenialabym tez znaczenia jakiegos prywatnego studium
    > policealnego w CV.

    Akurat to jest szkola publiczna i zdaje sobie sprawe ile jest ona
    warta. Chcialbym sie czegos oczywiscie tez nauczyc procz zdobycia
    samego "papirka"