PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca z kretynami

  • 1. Data: 2002-12-11 18:41:16
    Temat: praca z kretynami
    Od: "Harmony Wroclaw" <h...@w...pl>

    Czy Wy też macie wrażenie że pracujecie z kretynami i nierobami?
    Przedstawie sytuację. Ma wyjść pewien produkt , nazwijmy go X (jeden z
    powiedzmy 3 jakie wydajemy miesiacu). Produkt ten ma dołączoną ulotkę. Aby
    produkt ukazal sie na rynku MUSI mieć tą ulotkę. Ulotka do produktu została
    zrobiona (niewielka, kilka tys. znaków). Poprosilam panią A. (asystentka)
    aby mi ją sprawdzila. Powiedziala ze ulotkę sprawdza pan M (pracownik
    techniczny, który zna dobrze produkt). Powtarzalam to kilkakrotnie dzisiaj,
    poniewaz ulotka miala dzisiaj jechać do druku. Niestety przez caly dzien
    sprawdzal ją pan M.
    O 18.00 po 11 godzinach pracy smialam pojsc do domu - zostawiając pani A.
    zalecienia, aby po sprawdzeniu tej ulotki przez pana M. wyslala poprawki do
    składu, zeby je wprowadzili i wydrukowali. O godz. 19.00 dzwoni pani A. i
    mowi - bad news. Pan M. sprawdzal ulotkę nie od produktu X tylko Y.
    Myślicie ze to juz wszystko? Że opieprzylam panią A. i polecilam jej po
    prostu to zrobic?
    Mylicie się. To dopiero poczatek. Kiedy poprosilam panią A. aby przeczytala
    tą ulotkę jeszcze raz - najlepiej w porozumieniu z panem M, który być moze
    jej coś podpowie usłyszalam wstępne ok.
    Za 5 min dzwoni pan M. Slyszalem ze mam sprawdzac ulotkę? (w sumie przez te
    5 min. juz by ją zdążył przejrzeć) Ja dzisiaj caly dzien sprawdzalem ulotkę.
    Odpowiadam: - Tak, ale nie tą.
    Słyszę: - Ale czy na pewno muszę ją sprawdzać? Ale mogłem ją sprawdzić
    wcześniej itd.
    Odpowiadam: - No przecież możesz tą ulotkę przejrzeć (krócej by mu zajelo to
    przejrzenie niz wydzwanianie do mnie - ale tego mu juz nie powiedzialam)
    Słyszę: - Tak, ale mogę też pójść do domu.
    I teraz pytanie do osób pracujących - co byście w takim przypadku zrobili?
    wk@#$%ona
    H.

  • 2. Data: 2002-12-11 22:10:59
    Temat: Re: praca z kretynami
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Harmony Wroclaw wrote:

    > I teraz pytanie do osób pracujących - co byście w takim przypadku zrobili?
    > wk@#$%ona

    Bron Boze opieprzec bo sie jeszcze obraza ;). A na serio - jezeli jest
    to taki latwy test to przyjrzalbym sie co robi Pan M. w czasie pracy i
    zastanowilbym sie dlaczego Pani A. ma problem z literkami X i Y - jedna
    z mozliwosci jest to, ze nie lubia sie z Panem M i komunikacja przez to
    siada.

    Flyer

  • 3. Data: 2002-12-11 22:35:46
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    flyer wrote:

    > to taki latwy test

    Mialo byc "tekst"

  • 4. Data: 2002-12-12 02:18:49
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Harmony Wroclaw" <h...@w...pl> writes:

> [...]
    > Słyszę: - Tak, ale mogę też pójść do domu.
    > I teraz pytanie do osób pracujących - co byście w takim przypadku zrobili?

    gdybym byla odpowiedzialna za proces produkcji i przygotowanie do
    druku, to pojechalabym do pracy, sama to sprawdzila, pojechala do
    naswietlarni z poprawkami - zrobila wszystko tak, zeby na jutro bylo
    gotowe i dobrze zzrobione.

    a nastepnie zwolnilabym z pracy pana M i pania A.

    zakladam, ze to co powyzej opisalas to naprawde tak wygladalo.
    ci ludzie popisali sie nieodpowiedzialnoscia i zupelnym olaniem
    wlasnych obowiazkow. do tej pracy sie nie nadaja.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 5. Data: 2002-12-12 07:26:04
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    [...]

    Tak czytałem ten tekst i muszę Ciebie pocieszyć, że takie kwiatki zdażają
    się wszędzie!.
    Kiedyś myślałem, że to tylko u mnie zdarzają się takie niewiarygodne
    sytuacje, ale po wieloletniej wymianie doświadczeń ze znajomymi widzę, że w
    żadnej firmie nie jest lepiej.
    Wszędzie musisz się zmagać z niekompetencją, lenistwem i co najważniejsze z
    cwaniactwem w udawaniu dobrego pracownika.
    Ja myślę, że niewiedza jest już najmniejszym z tych wszystkich grzechów, bo
    ona przynajmniej nie oznacza złej woli. Np. ileż to razy wzywano mnie "Panie
    Rafale,ratunku! skasowało mi się wszystko w excelu nad czym pracowałam", po
    czym okazywało się, że po prostu suwak arkusza zjechał na dół odsłaniając
    puste pola...
    Ja zawsze w takich sytuacjach radze - rób swoje jak najlepiej potrafisz i w
    tym zakresie w jakim za to odpowiadasz i ewentualnie zabezpieczaj się
    dowodami, że zrobiłeś wszystko co mogłeś zrobić najlepiej. A niekompetencją
    ludzi, na których nie masz wpływu się nie przejmuj bo skończysz w
    wariatkowie.

    Rafał

  • 6. Data: 2002-12-12 10:45:57
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    (...ciach...)

> [...]
    > ci ludzie popisali sie nieodpowiedzialnoscia i zupelnym olaniem
    > wlasnych obowiazkow. do tej pracy sie nie nadaja.

    Problem w tym, że jeżeli nie jesteś właścicielem firmy wylanie olewusów -
    wcale nie jest takie proste.
    Pół biedy jeżeli są to twoi podwładni, ale czasami zawalaja ludzie, na
    których nie masz wpływu "po lini służbowej" a oni doskonale wiedzą, że
    możesz im nagwizdać (bo np. maja w dużo wiekszy staż w firmie albo coś w tym
    rodzaju).
    Osobna bajka jest sytuacja, w której szef zupełnie nie jest w stanie
    zapanowac nad praca swoja i swoich podwladnych.
    Przez ponad dwa lata pracowałem w filii, która funkcjonowła tylko dzięki
    dobrze zorganizowanej asystentce, a w "gorących okresach" (np kończenie
    projektu)- wszyscy modlili, że żeby kierownik nie przyszedł bo jedyne co mu
    wychodziło to wprowadznie zamieszania.
    Pozdrowienia
    Paweł

  • 7. Data: 2002-12-12 11:03:23
    Od: "Fojcik" <f...@u...box43.gnet.pl>

    Użytkownik "Harmony Wroclaw" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    >I teraz pytanie do osób pracujących - co byście w takim przypadku zrobili?
    > wk@#$%ona
    > H.

    Nie marnowalbym czasu na uzalanie sie nad soba
    tylko sam bym sprawdzil ta ulotke ...

    Pozdrawiam
    KrzysztoF

  • 8. Data: 2002-12-13 05:59:32
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Pawel A." <a...@w...pl> writes:

    > (...ciach...)

    > Problem w tym, że jeżeli nie jesteś właścicielem firmy wylanie olewusów -
    > wcale nie jest takie proste.

    to zalezy, jakie masz kompetencje.

> [...]
    > możesz im nagwizdać (bo np. maja w dużo wiekszy staż w firmie albo coś w tym

    to nie wiem czy bym sie wtedy takiej pracy podjela.
    w koncu jak mam byc odpowiedzialna za cos, co tak naprawde ode mnie
    nie zalezy? to predzej czy pozniej JA OSOBOISCIE dostane w dupe. i
    wlasciciela nie bedzie interesowalo, kto zawalil - skoro ja jestem
    odpowiedzialna.

    w kazdym razie, gdyby taka sytuacja byla jak byla, a na rzeczonych
    ludzi nie mam wplywu, to zebralabym dowody czarno na bialym na to, kto
    zawalil a nastepnie poszla z tym do wlasciciela i wyjasnila, ze albo
    cos z tymi pracownikami zrobi, albo ja nie mam zamiaru odpowiadac za
    cos, co ktos inny spieprzyl, a ja nawet nie mam na to wplywu.

    po prostu.
    i uprzedzajac z gory: tak, bylam juz w takiej sytuacji. i wiem tez, ze
    wiekszosc ludzi boi sie w ogole nawet odezwac na taki temat, nie
    mowiac juz o rozmowie z wlascicielem.

    poza tym byc moze problem lezy w tym, ze ludzie nie maja jasno
    okreslonego zakresu obowiazkow i odpowiedzialnosci w pracy.
    jesli tak, to wtedy trzeba to naprawic i wyjasnic, co sie stanie w
    momencie, jak ktos zawali.

    nie moze byc tak, ze jak sie cos spieprzy, to raptem nie ma
    odpowiedzialnego.

  • 9. Data: 2002-12-13 06:46:23
    Od: s...@k...com.pl

    > Nie marnowalbym czasu na uzalanie sie nad soba
    > tylko sam bym sprawdzil ta ulotke ...

    I albo do zakresu obowiązków dojdzie nam korekta ulotek, albo w razie
    przeoczenia błędu dostaniemy po pupie od przełożonych :))
    Znam tamat i wiem jak to wygląda.
    Niestety, wiem też jakie są konsekwencje kiedy zarówna pani A jak i pan M nie
    poczuwają się do tego aby sprawdzić tekst (wszak są już "po godzinach"). Znów
    My dostaniemy, bo trzeba było przypilnować pana M i pani A... Nie wywiązujemy
    się z obowiązków ;))
    Pozdr.

  • 10. Data: 2002-12-13 06:51:30
    Od: ktos <k...@e...com>

    On Thu, 12 Dec 2002 08:26:04 +0100, "Rafal" <?@?.?> wrote:

    >Tak czytałem ten tekst i muszę Ciebie pocieszyć, że takie kwiatki zdażają
    >się wszędzie!.

    eh... nie mow, ze wszedzie bo na to dowodow nie masz...

    >Kiedyś myślałem, że to tylko u mnie zdarzają się takie niewiarygodne
    >sytuacje, ale po wieloletniej wymianie doświadczeń ze znajomymi widzę, że w
    >żadnej firmie nie jest lepiej.

    wszedzie - w zadnej - nie przesadzasz troche?

    >Wszędzie musisz się zmagać z niekompetencją, lenistwem i co najważniejsze z
    >cwaniactwem w udawaniu dobrego pracownika.

    oprocz tego "wszedzie" z poczatku zdania to reszta zawiera ziarno
    prawdy... ja ostatnie 15 miesiecy pracowalem w malej firmie R&D w
    stanie NY - nie bylo sytuacji z typu o jakich tutaj opowiadacie - bo
    firma liczyla okolo 15 osob i miala dosyc preznego szefa... co mnie
    jednak bardzo zaskoczylo - bylem traktowany _jak_ _czlowiek_!!!

    w Polsce ludzie "cwaniakuja" cale zycie - taka jest nasza kultura
    narodowa - najpierw cwaniakowalismy przed wladza a teraz to juz nawet
    nie wiem przed kim... mlodzi cwaniakuja w szkole bo zeby przejsc
    polska edukacje bez cwaniakowania to czlowiek musi byc geniuszem -
    pozniej jestesmy juz tak nauczeni cwaniakowania ze inaczej juz nie
    potrafimy - bo mamy nieczyste sumienie - a cwaniakowanie zawsze nam
    wychodzilo - wiec brniemy tak dalej...

    >Ja zawsze w takich sytuacjach radze - rób swoje jak najlepiej potrafisz i w
    >tym zakresie w jakim za to odpowiadasz i ewentualnie zabezpieczaj się
    >dowodami, że zrobiłeś wszystko co mogłeś zrobić najlepiej.

    no i to jest wlasnie rozwiazanie - trzeba robic swoje... w oryginalnym
    poscie ktos tam zarysowal sytuacje gdzie osoba "cwaniakowala"
    udawajac, ze ulotki sie pomylily czy nie wiem co tam jeszcze - to sa
    sprawy bardzo latwe do "udokumentowania i udowodnienia" przed
    przelozonymi...