PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w holandii - kto się orientuje

  • 1. Data: 2008-08-16 18:58:38
    Temat: praca w holandii - kto się orientuje
    Od: "Krzysztof" <a...@a...pl>

    Witam

    Jestem właśnie świeżo po powrocie z Holandii i powiem szczerze że jestem
    zachwycony tym krajem - wizytę turystyczną polecam każdemu :-). Trzymając
    się tematu, szukam informacji o pracy w Holandii. Najlepiej jakiejś
    sprawdzonej strony z ofertami pracy dla programistów (i nie tylko - będziemy
    jechać w parę osób) i wszystko inne co mogło by się przydać.

    Przypuszczam że jadąc do Holandii nie będę jeszcze dobrze umiał języka.
    Jestem ciekaw czy podstawy i znajomość ang. wystarczy na początek ? Z tego
    co widziałem wszyscy mówią po angielsku.

    I jeszcze pytanie - czy może ktoś starał się tam o mieszkanie socialne ? o
    ile mi wiadomo wysokość zarobków nie ma znaczenia ?

    pozdrawiam
    krzysztof

  • 2. Data: 2008-08-17 14:58:46
    Temat: Re: praca w holandii - kto się orientuje
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Krzysztof wrote:
> [...]
    > jakiejś sprawdzonej strony z ofertami pracy dla programistów (i nie
    > tylko - będziemy jechać w parę osób) i wszystko inne co mogło by się

    Sprobuj:
    thewhitedoor.com
    jobserve.com
    cwjobs.co.uk
    monster.nl (niestety nie ma wersji angielskiej, ale latwy w obsludze)
    nl.huxley.com

    > Przypuszczam że jadąc do Holandii nie będę jeszcze dobrze umiał języka.
    > Jestem ciekaw czy podstawy i znajomość ang. wystarczy na początek ? Z
    > tego co widziałem wszyscy mówią po angielsku.
    W IT powinno wystarczyc, dopoki nie mowimy o help desku.

    > I jeszcze pytanie - czy może ktoś starał się tam o mieszkanie socialne
    > ? o ile mi wiadomo wysokość zarobków nie ma znaczenia ?

    Masz dwie pule - dla tych z niskimi dochodami i druga, dla kazdego
    chetnego. W tej drugiej puli, z tego co wiem, czas oczekiwania na
    przydzial w duzych gminach wynosi 3-5 lat.

    Uprzedzajac pytania - nie pracuje i nie pracowalem w NL, ale
    interesowalem sie troche tym tematem.

    Pozdrawiam
    Wieslaw