PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na umowe zlecenie /zielony

  • 21. Data: 2007-02-22 20:20:39
    Temat: Re: praca na umowe zlecenie /zielony
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 22 Feb 2007 12:08:42 +0100, kowalski napisał(a):

    > male uaktualnienie: rozmawialem wlasnie z tym "zleceniodawca" i okazalo sie
    > ze to nawet
    > nie miala by byc umowa na zlecenie, ale.. umowa o dzielo. a to chyba
    > najgorsze co moze byc, z tego co czytam.

    Dlaczego twierdzisz że to najgorsza forma?
    Dobrze sporządzona umowa, dobrze wykonane dzieło, poprawnie wystawiony
    rachunek przez dziełobiorcę - i w Twoim przypadku duuuże szanse na 50% KUP
    :))

    Ponadto - czytałeś post herbiego?

  • 22. Data: 2007-02-22 20:38:37
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    kowalski napisał(a):

    > co myslec o tych "kombinacjach" z forma zatrudnienienia. to normalna
    > praktyka?

    Zależy czego się spodziewasz. Ja, będąc freelancerem nie wyobrażam sobie
    wygodnej pracy na umowę o pracę. Ma ona szereg wad
    - muszę przychodzić dzień, w dzień do firmy
    - muszę siedzieć, czy jest robota, czy nie
    - muszę oddawać 1/3 swojego wynagrodzenia nie wiem komu
    - mam tylko ileś tam dni urlopu w roku
    - nie motywuje mnie to w ogóle od szybszego zakończenia zlecenia/pracy.
    - ciężko mieć 3-5 umów o pracę z różnymi pracodawcami _na raz_ i się z nich
    solidnie wywiązywać

    Najważniejsze to określić swoje potrzeby. Każda z form współpracy ma swoje
    wady i zalety. To Ty musisz wiedzieć, co jest dla Ciebie najistotniejsze.
    Mnie się np. szalenie podoba to, że pracuję kiedy chcę, _gdzie_ chcę, a co
    najważniejsze dostaję ~90% kwoty brutto.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2007-02-22 21:01:33
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Nixe napisał(a):
    > A od kiedy to w ten sposób wylicza się wynagrodzenie z tytułu umowy
    > zlecenie/dzieło?
    > Przecież na umowie masz podaną konkretną kwotę - za wykonanie
    > zlecenia/dzieła.
    > Nie ma żadnych stawek godzinowych.
    Praktyka... zleceniobiorca ustala ze zleceniodawca stawke za godzine.
    Raz na m-c (najczesciej) podliczane sa godziny 'przepracowane' w
    ostatnim okresie, wyliczana jest kwota do wyplaty, i dopiero wtedy
    pisana jest umowa, rachunek itp. Takie postepowanie znam z autopsji (ja,
    moja zona, znajomi) - aczkolwiek cecha szczegolna tych przypadkow byl
    fakt iz jako zleceniobiorcy mielismy juz oplacany ZUS (jesli np ktos
    pracowal jako nauczyciel w kilku szkolach, w jednej mial etat i skladki,
    w pozostalych umowy o dzielo albo zlecenie) albo bylismy 'zwolnieni' ze
    skladek ZUSowskich (poprzez bycie studentem ponizej 26 r.).
    Z drugiej strony - mam kolezanke, ktora od kilku m-cy pracuje na
    umowe-zlecenie i ona faktycznie, ma wpisana kase 'na sztywno' i co m-c
    dostaje tyle samo (bez wzgledu na choroby, urlopy i swieta, aczkolwiek
    chorowac czy urlopowac jeszcze nie probowala)
    --
    badzio

  • 24. Data: 2007-02-23 07:45:21
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    kowalski wrote:

> [...]
    > nie wiem
    > co myslec o tych "kombinacjach" z forma zatrudnienienia. to normalna

    Jak masz prace to se daruj, jak pracodawca kombinuje to kombinuje, ty
    zrezygnujesz z pracy a on po 3 mies Ci powie, że nie może Ci zapłacić tyle
    tylko o tyle mniej i już dziura w życiorysie.

  • 25. Data: 2007-02-23 16:43:47
    Od: "kowalski" <l...@o...pl>

    "Artur" <s...@r...pbz> wrote in message

> [...]
    > Dobrze sporządzona umowa, dobrze wykonane dzieło, poprawnie wystawiony
    > rachunek przez dziełobiorcę - i w Twoim przypadku duuuże szanse na 50% KUP

    glownie obawiam sie ze jak sie nie wyrobie w terminie / nie bede dal rady
    czegos skonczyc
    to nie dosc ze nie dostane wynagroszenia, to jeszcze zleceniodawca bedzie
    mogl mnie obciazyc
    jakims "odszkodowaniem" za niewywiazanie sie z umowy - czyli ze bede musial
    jeszcze zaplacic
    ze swojej kieszeni. moze troche smiesznie brzmia te obawy, ale wynikaja stad
    ze jako poczatkujacy
    moge miec problemy z ocena nakladu pracy i czasu dla danego zlecenia.