PracaGrupypl.praca.dyskusje › powazni i ukryci pracodawcy

  • 1. Data: 2007-09-19 14:57:39
    Temat: powazni i ukryci pracodawcy
    Od: "wologf" <g...@o...eu>

    Jak traktujecie oferty od pracodawców którzy chowają się za skrytkami
    pocztowymi/kontaktowymi, biurami ogłoszeń, albo gdy "prężnie działająca,
    znana na rynku firma" podaje maila kontaktowego w domenie wp.pl czy inny
    onet?
    To się ściemniacze którymi nie warto sobie zawracać głowy, czy
    faktycznie niektóre firmy nie chcą się rzucać w oczy i bawią się w
    maskarady? a może boją się spamu na firmowej poczcie, chociaż widziałem,
    że niektóre firmy kreują adres typu o...@f...pl później go
    pewnie kasują, a spamerzy mogą sobie pisać w kosmos

    Hitem dla mnie jest to ogłoszenie:

    Poważna firma poszukuje Magazynierów w Poznaniu. Praca stała, umowa o
    pracę, zarobki adekwatne do pracy.
    kontakt: k...@w...pl

  • 2. Data: 2007-09-19 15:29:31
    Temat: Re: powazni i ukryci pracodawcy
    Od: sweet_dreams <s...@o...pl>

    Witam,

    Mnie osobiście irytują takie ogłoszenia i podchodze ostrożnie do
    takiego ogłoszenia tymbardziej gdy nie ma nawet nazwy firmy podanej w
    ogłoszeniu (bo takie ogłoszenia też widziałem). "Prężnie działające,
    znane na rynku firmy" mają na ogół prężnie działające działy IT
    umiejące sobie poradzić ze spamem.

    Tak więc już na wstępie odrzucam ogłoszenie firmy, która podaje tylko
    taki mail oraz nie podała przynajniej nazwy. Jakoś nie przychodzi mi w
    tym momęcie do głowy argument dlaczego pracodawcy mieliby korzystać z
    przytoczonych wyżej adresów emial.

    Pozdrawiam,
    sweet_dreams

  • 3. Data: 2007-09-19 16:22:01
    Od: "wologf" <g...@o...eu>

    Użytkownik "sweet_dreams" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    >ogłoszeniu (bo takie ogłoszenia też widziałem). "Prężnie działające,
    >znane na rynku firmy" mają na ogół prężnie działające działy IT

    Też na nich leje z góry, chowają się po kątach a sami wymagają czasem
    nawet kser dokumentów i świadectw żeby im przesłać pod adres "dziury w
    ścianie". Może wypowie się ktoś z rekrutujących o co w tym chodzi?

  • 4. Data: 2007-09-19 16:33:40
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    wologf pisze:

    > Też na nich leje z góry, chowają się po kątach a sami wymagają czasem
    > nawet kser dokumentów i świadectw żeby im przesłać pod adres "dziury w
    > ścianie". Może wypowie się ktoś z rekrutujących o co w tym chodzi?

    I co? Wysyłasz dokumenty na dziurę w ścianie?

    Super praca!!! Jedna z największych firm IT na świecie poszukuje
    informatyka. Wykształcenie nieważne, umiejętności nieważne, znajomość
    języków nieważna. Wysoka pensja. Wymagamy chęci do pracy, uczenia się i
    podejmowania nowych wyzwań. Odpowiemy tylko na wybrane oferty. CV
    prześlij na z...@b...com.

    Ogłoszenie można modyfikować bo na przykład miło mieć bazę programistów
    na przykład żeby potem wysyłać im oferty lub po prostu sprzedać taką bazę.

  • 5. Data: 2007-09-19 17:11:28
    Od: "wologf" <g...@o...eu>

    Użytkownik "Juzek Kocimientka" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:fcrj3o$4k1$1@news.onet.pl...

    > I co? Wysyłasz dokumenty na dziurę w ścianie?

    Napisałem coś niewyraźnie? cytat: "leje na nich, sami wymagają żeby im
    przesłać" oznacza, że to robie? Dziura to dla mnie skrytka pocztowa,
    mail na darmowym serwerze albo adres biura ogłoszeń.

> [...]
    >
    > Ogłoszenie można modyfikować bo na przykład miło mieć bazę
    > programistów na przykład żeby potem wysyłać im oferty lub po prostu

    Tylko czy oni są takimi jeleniami, żeby się łapać na takie marne
    haczyki?

  • 6. Data: 2007-09-19 17:49:48
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Juzek Kocimientka pisze:
    > Ogłoszenie można modyfikować bo na przykład miło mieć bazę programistów
    > na przykład żeby potem wysyłać im oferty lub po prostu sprzedać taką bazę.
    Pomysł dosyć wątpliwy, bo czas życia ogłoszenia o pracę to około 2
    tygodnie, z czego tylko w pierwszych dniach przychodzi lawina aplikacji
    a potem już tylko kapią. W "aktywnych" branżach (jak IT) ten czas jest
    jeszcze krótszy.

    Firmy korzystają z usług typu "skrzynka ogłoszeniowa" z różnych względów
    - by ukryć kryzys w firmie i związane z nim poszukiwania kandydata, by
    nie odrywać hr-ów od pracy i nie narażać się na trudne pytania od
    kandydatów (dotyczy to zwłaszcza stanowisk, na które kandydatów cechuje
    ekspansja i otwarte nawiązywanie kontaktu albo firm, w których osób
    zajmujących się hr jest mało).
    Robią też tak firmy wchodzące na rynek i dokonujące wstępnej penetracji.
    Robią tak firmy w ramach strategicznych planów związanych z kadrą
    zarządzającą. Tworzą sobie potencjalne zaplecze.
    Robią tak firmy, które zwyczajnie na tajnikach rekrutacji się nie znają
    lub same nie mogą znaleźć kandydata.
    Robią tak firmy, którym zależy na head huntingu (a ten agencje
    rekrutacyjne często wspomagają klasyczną rekrutacją).
    Robią tak firmy w branżach niszowych, gdzie każdy o każdym wszystko wie
    i niekoniecznie chce by wiedziano też o nim.
    Robią tak firmy, których prezesi cierpią na przerost ambicji ("niech
    nikt nie wie, że mój handlowiec był do bani i muszę go zmienić" lub coś
    w ten deseń).
    Robią to różne firmy i z różnych mniej lub bardziej racjonalnych powodów.

    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Tęsknię za Tobą tragicznie
    A.T.Tappman, kapelan Armii Stanów Zjednoczonych

  • 7. Data: 2007-09-19 17:55:01
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    wologf pisze:
    > Też na nich leje z góry, chowają się po kątach a sami wymagają czasem
    > nawet kser dokumentów i świadectw żeby im przesłać pod adres "dziury w
    > ścianie". Może wypowie się ktoś z rekrutujących o co w tym chodzi?
    Oczekiwanie, że się prześle furę dokumentów pod "dziurę w ścianie" to
    faktycznie przegięcie. Podobnie jak headhunting w którym oczekuje się
    listu motywacyjnego.

    To, że firma pisze "w związku z dynamicznym rozwojem" rzadko oznacza
    dynamiczny rozwój. Często znaczy "mamy dynamiczne plany i być może je
    zrealizujemy" a czasami oznacza "nie wiedzieliśmy co napisać".

    Mimo wszystko warto przesłać aplikację pod "dziurę w ścianie", bo b.
    często kryją się za tym całkiem poważne firmy.

  • 8. Data: 2007-09-19 19:14:37
    Od: "wologf" <g...@o...eu>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w
    wiadomości news:fcrnol$rnq$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Mimo wszystko warto przesłać aplikację pod "dziurę w ścianie", bo b.
    > często kryją się za tym całkiem poważne firmy.

    Ogłoszenie z karoliną które zacytowałem zaliczyłbyś do
    poważnych(pomijając stanowisko)?
    bo ja nie bardzo, a był to wzorcowy przykład takiej firmy. Poważne to
    oni mają mniemanie o sobie :)

  • 9. Data: 2007-09-19 20:09:21
    Od: Bart Ogryczak <B...@g...com>

    On Sep 19, 4:57 pm, "wologf" <g...@o...eu> wrote:
> [...]
    > pocztowymi/kontaktowymi, biurami ogłoszeń, albo gdy "prężnie działająca,
    > znana na rynku firma" podaje maila kontaktowego w domenie wp.pl czy inny

    Powazne firmy albo rekrutuja w sposób zupelnie jawny, albo "maskuja
    sie" korzystajac z uslug jakiejs agencji HR.

  • 10. Data: 2007-09-19 21:57:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 19 Sep 2007 16:57:39 +0200, "wologf" <g...@o...eu> wrote:

> [...]
    >pocztowymi/kontaktowymi, biurami ogłoszeń, albo gdy "prężnie działająca,
    >znana na rynku firma" podaje maila kontaktowego w domenie wp.pl czy inny

    Traktuję jako debili.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356