PracaGrupypl.praca.dyskusje › ogloszenie o prace

  • 1. Data: 2005-04-08 08:24:21
    Temat: ogloszenie o prace
    Od: Lazapatic <i...@m...ad>

    kolega mi oststnio marudzil, ze w jego firmie dano ogloszenie o prace i
    zglosily sie tylko 3 (trzy) osoby. i mowi, ze niby takie bezrobocie, a
    nikt nie chce pracowac.
    Zobaczylem to ogloszenie:
    zatrudnimy stazyste na stanowisko xxxx.
    wymagania (m.in.):
    doswiadczenie, biegly angielski w mowie i pismie, studia wyzsze,
    umiejetnosc prowadzenie negocjacji, doskonala organizacja pracy.

    wcale sie nie dziwie ze tylko 3 zdesperowane osoby chca pracowac jako
    stazysci (wiec pieniadze pewnie niewielkie).

  • 2. Data: 2005-04-08 09:39:46
    Temat: Re: ogloszenie o prace
    Od: irek <n...@d...pl>

    Dnia Fri, 08 Apr 2005 10:24:21 +0200, Lazapatic <i...@m...ad>
    napisał(a):

> [...]
    >
    >wcale sie nie dziwie ze tylko 3 zdesperowane osoby chca pracowac jako
    >stazysci (wiec pieniadze pewnie niewielkie).

    Witam

    U znajomego w firmie każda osoba jest jako stażysta na początku -
    miesiąc max dwa. I albo się sprawdza albo do widzenia. Niestety często
    to drugie - zgadnij dlaczego? A powiem Ci w tajemnicy, że te co się
    sprawdzają nie narzekają strasznie na pensje...
    Więc i ja się nie dziwię że tylko tyle osób się zgłasza bo niestety
    nie chcę się ludziom porządnie pracować..

    Pozdrawiam
    irek

    --
    -= http://www.dyn.pl
    -= ^^^^ darmowe poddomeny .dyn.pl dla użytowników neostrady

  • 3. Data: 2005-04-08 10:39:45
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-04-08 11:39, Użytkownik irek napisał:

> [...]
    > Więc i ja się nie dziwię że tylko tyle osób się zgłasza bo niestety
    > nie chcę się ludziom porządnie pracować..

    W normalnej firmie zamiast "stażysty" za marne grosze przyjmuje się
    pracownika na okres próbny. Pojęcie stażysty odnosi się do osoby bez
    doświadczenia, zaraz po studiach. Przecież to jest jasne, że nikt z
    jakimkolwiek doświadczeniem (nawet absolwent z doświadczeniem zdobytym
    podczas studiów) nie odpowie na takie ogłoszenie.
    Dodatkowo, jedyne co mi się nasuwa na myśl, gdy widzę w ogłoszeniu, że
    potrzebują stażystę, że jest tam wyzysk i duża rotacja pracowników
    (skończy się staż i zatrudnią kolejnego stażystę za grosze).

    Przecież inaczej wyglądałoby ogłoszenie: zatrudnimy pracownika na
    stanowisko xxx. Wymagamy [...]. Nie wymagane doświadczenia. Po okresie
    próbnym umowa o pracę na czas nieokreślony.
    Gwarantuję, że na takie ogłoszenie odpowiedziałoby 300 osób.

    --
    Witiia

  • 4. Data: 2005-04-08 10:41:11
    Od: "Maciek" <m...@g...pl>

    Niewątpliwie jednym z najczęstszych błędów w ogłoszeniach jest pisanie czego
    się wymaga a sporadycznie, co firma zaoferuje... Niestety większość
    pracodawców uważa się za bogów sytuacji, że są wybawicielami dla swoich
    pracowników. A prawda jest taka, że dobrzy pracownicy są największym skarbem
    dobrze rozwijającej się firmy. Jestem właścicielem firmy i cieszę się, że to
    pojąłem. Czego i innym przedsiębiorcom życzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

    :::: Polecam ::::
    http://www.aidemart.com/E-biznesPortal - Praktyczne Rady Dla Biznesmenów,
    Którzy Chcą Robić Pieniądze W Internecie

  • 5. Data: 2005-04-08 10:45:43
    Od: Lazapatic <i...@m...ad>

    Użytkownik irek napisał:

> [...]
    > Więc i ja się nie dziwię że tylko tyle osób się zgłasza bo niestety
    > nie chcę się ludziom porządnie pracować..

    bez przesady. skad mozesz wiedziec ze ludziom nie chce sie porzadnie
    pracowac? pierwsze odczucie jakie mi przyszlo na mysl po przeczytaniu
    ogloszenia bylo takie, ze ma to byc staz z urzedu pracy za jakies 400
    zl, bo tyle placa na takich stazach i z reguly jest to wykorzystywanie
    stazystow-skonczy sie staz, przyjdzie nastepny. a wymagania i zakres
    obowiazkow jest jakby ciut za duzy jak na takiego stazysty (umiejetnosc
    prowadzenia negocjacji handlowych i doswiadczenie to niby na studiach
    mialo sie zdobyc?). chodzilo mi o to, ze jest zle sformulowane
    ogloszenie, co potwierdzila liczba odzpowiedzi.

  • 6. Data: 2005-04-08 11:31:06
    Od: Jacek Wojnarowski <z...@g...pl>

    Maciek napisał(a):
> [...]
    > dobrze rozwijającej się firmy. Jestem właścicielem firmy i cieszę się, że to
    > pojąłem. Czego i innym przedsiębiorcom życzę.

    Popieram w 100%
    Dodam jeszcze, ze jak wiadomo, nie jest latwo o dobrego pracownika... a
    szczegolnie uczciwego i sumiennego

    --
    Jacek Wojnarowski - jacek.wojnarowski [malpa] sprzedaz.org
    www.sprzedaz.org - Szkolenia sprzedażowe, bezpłatne artykuły i porady na

  • 7. Data: 2005-04-08 13:57:47
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    > bez przesady. skad mozesz wiedziec ze ludziom nie chce sie porzadnie
    > pracowac?

    Np. tam gdzie pracuje osoby na to stanowisko szukano ok. 9 miesiecy.
    Przewinelo sie przez ten czas troche stazystow/wolontariuszy. Po jednym
    wciaz znajduje w roznych katalogach na dysku sciagane intensywnie z Sieci
    materialy o Aleisterze Crowleyu. :D Ja niecale dwa tygodnie przychodzilam
    jako wolontariuszka, bo mnie tam ktos sciagnal, mial to byc staz, co mnie
    malo przejelo, bo bylo ciekawie, a ja mialam czas i angazowalam sie dla
    hobby. Potem powiedzialam: sorry, ale mam cos moze mniej porywajacego, ale
    za wieksze pieniadze niz ten potencjalny staz (bo sie wciaz odzywaly te
    firmy, do ktorych cos wysylalam), a tu sie czuje super, ale na takich
    warunkach obiektywne zyciowe okolicznosci nie pozwola mi tu trwac. Dostalam
    wtedy od reki umowe o prace. I nie zdarzylo mi sie to bynajmniej w ten
    sposob pierwszy raz - podczas studiow moje lapanie doswiadczen standardowo
    wygladalo tak, ze znajdywalam cos ciekawego, gdzie widzialam, ze moge cos
    zrobic, wciskalam sie na darmowa sile robocza i po odpowiednim czasie (ale
    nigdy nie zostawiajac czegos rozpapranego i nie dokonczonego) mowilam
    "sorry", a oni mowili w 80% przypadkow "zostan, podpiszemy zlecenie/dzielo,
    ile chcesz?".

    Wiekszosc ludzi chce odwalic robote i leciec do domu, nie jest zaangazowanym
    emocjonalnie w temat i w rozwoj firmy i traktuje prace jak zlo konieczne,
    zeby miec co jesc. Tacy ludzie z reguly nie wymyslaja samodzielnie, co by
    mozna jeszcze zrobic, zeby firmie sie wiodlo lepiej i nie dokladaja sobie
    sami dobrowolnie pracy (z ktorej i oni potem skorzystaja). Nie staraja sie w
    kazdej chwili robic tego, co robia, najlepiej jak potrafia (jak w rekrutacji
    w PWC, co do ktorej ktos udzielal rad). Nie nakrecaja zespolu swoja
    motywacja. Tacy ludzie sa w firmie czesciej kosztem niz kims, kto przynosi
    zyski. Poniewaz jest tych ludzi masa wsrod szukajacych pracy, wielu
    pracodawcow zawiedzionych i ze zlymi doswiadczeniami jest ostroznych, nie
    chce pochopnie inwestowac w czlowieka, dopoki sie nie przekona o jego
    wartosci - nie tylko podczas aktorskiego przedstawienia na rozmowie
    kwalifikacyjnej, ale podczas codziennej pracy. Jak nie wyjdzie - z malymi
    stratami bierze sie nastepnego stazyste. Jak przychodzi ten wymarzony i po
    udowodnieniu swojej wartosci postawi warunki, jest czesto przyjmowany z
    otwartymi ramionami. Dobrze znam ten schemat rekrutacyjny i widuje go czesto
    w dzialaniu. Na niektore stanowiska odnosi lepsze efekty niz tradycyjna
    rekrutacja.

    Nawet, gdy zamierzonym planem pracodawcy jest rotacja tanich
    stazystow/praktykantow, zmieniaja zdanie, gdy im ktos pokaze zyski, jakie
    przynosi i jakich nie przyniosl poprzedni praktykant ani nie przyniesie
    nastepny.

    Natomiast w zadnym razie nie wolno isc na stazyste/praktykanta, gdy polega
    to na parzeniu kawy i kserowaniu papierow lub na innej pracy, w ktorej nie
    ma jak sie wykazac i w ktorej czlowiek jest w pelni zastepowalny bez wzgledu
    na swoje kwalifikacje i cechy osobowosci.

    I.

  • 8. Data: 2005-04-08 15:10:52
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > bez przesady. skad mozesz wiedziec ze ludziom nie chce sie porzadnie
    > pracowac?

    Pasjonatów jest niewielu... Dlaczego miałoby się chcieć?
    Jeżeli pracodawca potrafi sobie na to pytanie odpowiedzieć i ma
    właściwe osoby na właściwych stanowiskach (kadra), to wtedy będzie
    się chciało. Ale dopiero wtedy.

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej

  • 9. Data: 2005-04-08 18:24:41
    Od: irek <n...@d...pl>

    Dnia Fri, 8 Apr 2005 15:57:47 +0200, "Immona"
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał(a):

> [...]
    >stazystow/praktykantow, zmieniaja zdanie, gdy im ktos pokaze zyski, jakie
    >przynosi i jakich nie przyniosl poprzedni praktykant ani nie przyniesie

    Przepraszam nie chciałem uogólniać, ale właśnie to miałem na myśli.
    Lepiej tego Immona nie mogłaś opisać.

    Pamiętam jak z mojego miasta uciekłem do pracy do Wawy i to nie z
    powodów finansowych, ale z powodu robienia w 2 godz dniówki i cofania
    się w rozwoju. W wawie zapłakałem się z powodu pensji niższej niż
    ciepła posadka państwowa.. a po 3 miesiącach dając z siebie naprawdę
    dużo, było inaczej. Po prostu głód wiedzy i chęć pokazania że się chce
    coś robić, nawet jak pracodawca nie zawsze dobrze zorganizuje Ci czas
    pracy, procentuje.I naprawdę do tej pory nie żałuję tego kroku.

    Teraz sam chce zatrudnić osobę. (w sumie poprzednia nie sprawdza się i
    przykład o Aleistrze pasuje do tej osoby)

    Fakt mam małe doświedczenienie (firma to ja i pracownik) jesli chodzi
    o zatrudnianie, ale jak teraz rozmawiam z chętnymi osobami i pytanie
    do mnie jest "jak Pan widzi rozmowy prywatne w godz. pracy?" na 1
    rozmowie.. to co mam sobie myśleć o studencie który jeszcze nie
    pracował? A mnie niestety nie stać na płacenie przez miesiąc czy dwa
    dobrej pensji kilka razy pod rząd aby sprawdzić czy dana osoba się
    sprawdzi...

    Pozdrawiam
    Irek

  • 10. Data: 2005-04-08 18:46:34
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Immona w news:d362tc$4ql$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    Od naszej ostatniej wymiany postów unikałem dyskusji, bo nie widziałem w tym
    sensu. Tym razem jednak pozwolę sobie przerwać milczenie.

> [...]
    > nie zostawiajac czegos rozpapranego i nie dokonczonego) mowilam "sorry",
    > a oni mowili w 80% przypadkow "zostan, podpiszemy zlecenie/dzielo, ile

    Mam podobne doświadczenia. Zresztą skuteczność tej metody potwierdzili
    starożytni. Atakom Greków Troja opierała się kilka lat. Grecy postanowili
    więc posłużyć się podstępem - stworzyć coś, co Trojańczycy chętnie wprowadzą
    za bramy swego miasta.
    Można powiedzieć, że wojna trwa nadal. Grecy to bezrobotni, a Troja to
    firmy. Być może mam tylko szczęście. Albo inaczej - szczęście na pewno też
    mam (nie wszyscy ochoczo przyklasnęli pomysłowi wprowadzenia do miasta konia
    trojańskiego). Uważam jednak, że wybrałem właściwą drogę do realizacji
    swoich celów. Są również inne, zapewne bardziej skuteczne, albo też
    przynoszące w dłuższym czasie lepsze efekty. Tyle, że mnie cieszy to co mam.
    Zgadza się. Są firmy, które wykorzystują tanią siłę roboczą. Ale po to mamy
    mózgi, aby robić z nich użytek. Ja również nie szedłem tam, gdzie jedyne co
    na początku mogłem dostać to nadzieję na dłuższą współpracę. Szedłem tam,
    gdzie mogłem jeszcze czegoś się nauczyć (a że wiedzę mam niewielką, to
    możliwości miałem jednak sporo ;-P). Miałem wtedy pewność, że nawet jeśli mi
    podziękują, to nie będzie to wyłącznie czas stracony. Chociaż... po części
    to wynika również z mojego charakteru. Uważam, że czerpać korzyści można ze
    wszystkiego - wszystko może być dla nas nauką. Nawiasem mówiąc chyba dopiero
    teraz w pełni zrozumiałem słowa "szukajcie, a znajdziecie". Znam takich,
    którym się tylko wydaje, że szukają. Wtedy nawet odpowiedzi podanej na
    złotej tacy nie dostrzegą.
    Pamiętam słowa niektórych - wyluzuj, bo jak odejdziesz nie damy sobie rady.
    Taki był właśnie plan - uzależnić ich od siebie. Udało się. Przy pierwszej
    umowie usłyszałem z wielu stron gratulacje i słowa "zasłużyłeś na to". To
    było naprawdę miłe. Tyle, że pomimo umowy już na czas nieokreślony ja chyba
    nadal próbuję ich od siebie uzależnić. Każdy dzień traktuję jak okres
    próbny. Ale to już zupełnie inna opowieść.

    Tam gdzie miałem okazję pobyć dłużej również miałem oferty dłuższej
    współpracy. Niewiele tego co prawda, ale też prób nie było wiele. Kolega
    znalazł pracę w taki sam sposób.

    > Wiekszosc ludzi chce odwalic robote i leciec do domu, nie jest
    > zaangazowanym emocjonalnie w temat i w rozwoj firmy i traktuje
    > prace jak zlo konieczne, zeby miec co jesc.

    No właśnie. Na mnie mówili, że chyba zboczony jestem, pracoholik... nadal
    tak mówią ;-) Jako wolontariusz miałem krótszy czas pracy niż pracownicy
    etatowi, a zdarzało się, że kończyłem później niż oni. Ale to dlatego, że ta
    praca jest dla mnie przyjemnością.

    pozdrawiam
    Greg