PracaGrupypl.praca.dyskusje › oferta pracy - kodeks pracy czy handlowy

  • 1. Data: 2008-02-11 01:11:03
    Temat: oferta pracy - kodeks pracy czy handlowy
    Od: "pampalini" <t...@p...onet.pl>

    zmieniam pytanie jako ze chyba rozmył sie nam trocheczke temat w natloku kontr
    i argumentów .
    Czy oferty pracy powinny zawierać jako oferty - cenę zgodnie z kodeksem
    handlowym czy nie ?
    Kodeks pracy chyba tu nie obowiązuje bo dotyczy stron dopiero po podpisamiu
    umowy o pracę.
    O ile wiem handel pracą nie jest tak zliberalizowany jak inne przedmioty bo
    przykładowo za posrednictwo nie mozna pobierać opłat od obu stron i trzeba miec
    koncesje wiec nie jest to handel/oferowanie/przetarg zwykłej usługi.
    Czy wiec w/g przepisów pracodawca moze kierowac oferty pracy do Urzedów Pracy
    i nie przedstawiac kandydatom pełnych warunków pracy/płacy i czy w takiej
    sytuacji mozna ubiegac sie o zwrot poniesionych kosztów? chocby z tytułu nie
    przedstawienia dokładnych warunków pracy-przetargu.

  • 2. Data: 2008-02-11 10:05:58
    Temat: Re: oferta pracy - kodeks pracy czy handlowy
    Od: Wieslaw Bicz <W...@o...pl>

    pampalini pisze:
> [...]
    > sytuacji mozna ubiegac sie o zwrot poniesionych kosztów? chocby z tytułu nie
    > przedstawienia dokładnych warunków pracy-przetargu.

    Ogłoszenie o poszukiwaniu pracowników nie jest ofertą, a zaproszeniem do
    składania ofert. Jest porównywalne z sytuacją, kiedy firma szuka
    wykonawcy jakichś robót, dostawcę usług, itd.

    Zmuszanie do podawania cen w takich przypadkach byłoby - moim zdaniem -
    ostrą przesadą. Doświadczenie uczy, że ma to sens w momencie, kiedy
    chodzi o standardowe usługi, prace, itd. Ja bym to zostawił do
    uregulowania na drodze zwyczaju.

    W. Bicz

  • 3. Data: 2008-02-11 16:59:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:3295.00000147.47afa0a6@newsgate.onet.pl pampalini
    <t...@p...onet.pl> pisze:

    > Czy oferty pracy powinny zawierać jako oferty - cenę zgodnie z kodeksem
    > handlowym czy nie ?
    Powinny (na zdrowy rozum i bez konotacji z KH), ale nie muszą.

    > Kodeks pracy chyba tu nie obowiązuje bo dotyczy stron dopiero po
    > podpisamiu umowy o pracę.
    Nie zawsze. W KP znajdziesz zapisy obowiązujące _przed_ nawiązaniem stosunku
    pracy, przykładem art. 22^1.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-02-11 19:21:07
    Od: "pampalini" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > ostrą przesadą. Doświadczenie uczy, że ma to sens w momencie, kiedy
    > chodzi o standardowe usługi, prace, itd. Ja bym to zostawił  do

    Drogi Wiesławie,
    Oczywiscie ze mogloby to pozostac na drodze zwyczaju jezeli byłyby to dobre
    zwyczaje, czyli takie, jakie są w Unii do której mamy juz przyjemnosc nalezec.
    Nie poruszam tu kwestii obowiązku (choc mógłby być) podawania zakresów stawek w
    ogłoszeniach ale o podawanie ich na rozmowie czesto oddalonej o spory kawalek
    drogi.
    Jesli juz pracodawca organizuje przetarg i oczekuje propozycji ze strony
    pracownika to musi wtedy podac dokladnie warunki pracy/czas/koszty itp
    itd.Niestety z tym bywa róznie.
    Inaczej pracownik zmuszony do wyceny wynajęcia go przez firme na okreslony czas
    za zryczałtowaną stawkę gdzie moze (choc nie musi) niewiele sie dowiedziec o
    tychze warunkach tylko zdawkowe informacje, to wyceniając siebie, gdzie
    kryterium bedzie po prostu stawka za robienie co(/kiedy/jak) i jakim kosztem
    szef mu kaze w przyszłosci, bedzie kalkulowal siebie z pozycji prostytutki.

  • 5. Data: 2008-02-11 19:27:21
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "pampalini" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kontr
    > i argumentów .
    > Czy oferty pracy powinny zawierać jako oferty - cenę zgodnie z kodeksem

    Ja pier...e.

    To na prawde taki problem napisac w LM jakich zarobkow sie spodziewasz?

    To rozwiazuje _wszystkie_ twoje problemy, poza tym, ze nie znasz swojej
    wartosci na rynku pracy.

    Ale niby czemu ewentualni pracowadwacy mieliby finansowac proces poznawania
    przez ciebie swojej wartosci?

    HINT: nie musisz odpowidac na oferty bez podanych widelek placowych!

    sz.

  • 6. Data: 2008-02-11 19:36:45
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Ale niby czemu ewentualni pracowadwacy mieliby finansowac proces poznawania
    > przez ciebie swojej wartosci?

    Jak to czemu? Bo jemu się należy! Za to, że jest i żyje...

    Pier.olona postawa roszczeniowa.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 7. Data: 2008-02-11 19:37:04
    Od: "pampalini" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Powinny (na zdrowy rozum i bez konotacji z KH), ale nie muszą.

    > Nie zawsze. W KP znajdziesz zapisy obowiązujące _przed_ nawiązaniem stosunku

    nie jestem prawnikiem wiec z pozycji laika zapytam tylko czy Art.1 oraz
    odpowiednio Art. 2 i Art.3 nie zaprzeczają art.22.1

    i dodatkowo bedąc adwokatem diabła : ubiegać się &#171;dążyć do uzyskania lub
    osiągnięcia czegoś&#187; SJP.
    O tym czy o coś sie ubiega pracownik czy nie dowiaduje sie czesto dopiero na
    rozmowie. ;)

  • 8. Data: 2008-02-11 19:41:41
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to czemu? Bo jemu się należy! Za to, że jest i żyje...
    >
    > Pier.olona postawa roszczeniowa.

    A ty co w tym watku robisz?

    Jego poczatek sugeruje, ze sprawa dotyczy ludzi o aspiracjach wyzszych niz
    bycie bierdronkowa kasjerka czy - nawet - nadzorca biedronkowych kasjerek.

    sz.

  • 9. Data: 2008-02-11 19:59:00
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > A ty co w tym watku robisz?
    >
    > Jego poczatek sugeruje, ze sprawa dotyczy ludzi o aspiracjach wyzszych niz
    > bycie bierdronkowa kasjerka czy - nawet - nadzorca biedronkowych kasjerek.

    Nie wiem, nie pamiętam początku - od kiedy się przesiadłem na
    Thunderbirda, nie stosuję już drzewka, więc czytam posty w kolejności
    ich pojawiania się, a co za tym idzie, odnoszę się bezpośrednio do
    posta, na który odpisuję.

  • 10. Data: 2008-02-11 20:05:02
    Temat: [OT] Re: oferta pracy - kodeks pracy czy handlowy
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > pojawiania się, a co za tym idzie, odnoszę się bezpośrednio do posta, na

    No popacz. Umiesz zarzadzac kasjerkami w biedronce, a nie potrafisz
    okielznac watkowania w czytniku.

    Biedne kasjerki...

    sz.