PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak długo ważna jest aplikacja?

  • 1. Data: 2008-02-11 12:48:02
    Temat: Jak długo ważna jest aplikacja?
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Moje pytanie brzmi zapewne śmiesznie, ale po przestudiowaniu wątków na
    grupach dyskusyjnych niestety nie znalazłem żadnej odpowiedzi. Otóż
    złożyłem dokumenty w pewnej rozwijającej się firmie i czekam na ewentualny
    odzew. Złożenie podania nie było odpowiedzią na żadną ofertę pracy, a
    jedynie poszedłem do dyrektora działu HR z zapytaniem o możliwość
    zatrudnienia i złożyłem podanie. W czasie rozmowy nie wykluczył możliwości
    zatrudnienia mnie, tzn. nie powiedział wprost, że nie mam szans. Zadał
    kilka pytań, zrobił jakieś tam notatki na karteczce, którą przypiął do
    podania i powiedział, że włoży sobie do swojej teczki.

    Od złożenia dokumentów mija już prawie miesiąc, a odezwu brak. Wiem, że w
    takim przypadku nie mogę oczekiwać, że firma odezwie się natychmiast, ale
    rozumiem, że takie podania zapewne mają jakąś określoną "ważność". No bo
    przecież idiotyczne byłoby gdyby odezwali się np. po 6 miesiącach.
    Chciałbym bowiem ponownie udać się do tego dyrektora i grzecznie
    przypomnieć swoją osobę. Zastanawiam się jednak czy nie jest to jednak za
    wcześnie. Nie ukrywam, że bardzo mi zależy. Jak uważacie... będzie to
    nietakt? Bo przecież przypominanie się po 3 miesiącach to raczej byłoby
    bez sensu, prawda?

    chairon

  • 2. Data: 2008-02-11 12:50:57
    Temat: Re: Jak długo ważna jest aplikacja?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 11 Feb 2008 13:48:02 +0100, "chairon"
    <c...@i...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >przecież idiotyczne byłoby gdyby odezwali się np. po 6 miesiącach.
    Do mnie odezwali się po roku, dokumenty były składane na podobnej
    zasadzie.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 3. Data: 2008-02-11 13:27:47
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > wcześnie. Nie ukrywam, że bardzo mi zależy. Jak uważacie... będzie to
    > nietakt? Bo przecież przypominanie się po 3 miesiącach to raczej byłoby

    1. Pewien hipermarket w moim mieście odezwał się do pewnej kandydatki
    jakieś 2.5 roku po złożeniu aplikacji.

    2. Do mnie kilka lat temu firma odezwała się telefonicznie ok. pół
    godziny po złożeniu aplikacji, aby zaprosić mnie na rozmowę w dniu
    następnym.

    3. Ktoś na grupach kiedyś napisał, że do niego odezwali się po kwadransie.

    Zatem nie ma reguły.

    Jakby się ograniczyć do wybranych zawodów, albo ogólnych "poziomów
    kwalifikacji", to wydaje mi się, że im wyższy ten poziom, albo
    poważniejszy zawód, tym szybszy może być *pierwszy kontakt* ze strony
    firmy. Ale to tylko moje obserwacje.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2008-02-11 15:44:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fopg6s$5ev$1@news.interia.pl chairon
    <c...@i...SKASUJ-TO.pl> pisze:

> [...]
    > odzew. Złożenie podania nie było odpowiedzią na żadną ofertę pracy, a
    > jedynie poszedłem do dyrektora działu HR z zapytaniem o możliwość
    Czyli sam złożyłeś ofertę.

> [...]
    > rozumiem, że takie podania zapewne mają jakąś określoną "ważność". No bo
    > przecież idiotyczne byłoby gdyby odezwali się np. po 6 miesiącach.
    Nie, nie ma żadnej "ważności", nie ma też żadnego obowiązku odpowiadania na
    oferty (ty przecież także nie masz). Nic idiotycznego w odezwaniu się po 6
    miesiącach czy roku itp.
    Oczywiście byłoby grzecznością po przyjęciu twojej oferty odpisać choćby
    "dziękujemy za złożenie oferty, w chwili obecnej nie możemy udzielić
    wiążącej odpowiedzi niemniej prosimy o zgodę na ewentualne nawiązanie z
    panem kontaktu w przyszłości". No ale od standardowego HRowca-buraka
    (polskiego szczególnie) trudno spodziewać się grzeczności.

    > Chciałbym bowiem ponownie udać się do tego dyrektora i grzecznie
    > przypomnieć swoją osobę. Zastanawiam się jednak czy nie jest to jednak za
    > wcześnie. Nie ukrywam, że bardzo mi zależy.
    Jesteś zatem petentem, nie oferentem. Nie oferujesz, a zabiegasz.
    To co innego.

    > Jak uważacie... będzie to
    > nietakt? Bo przecież przypominanie się po 3 miesiącach to raczej byłoby
    > bez sensu, prawda?
    Nietakt... hmm, mniej więcej taki sam jaki popełnia pewien Cygan przeciętnie
    raz w miesiącu przychodzący do mnie z dywanem na ramieniu i proponując mi go
    za rewelacyjnie niska cenę, choć zawsze mówię, że dywan mi niepotrzebny.
    Serio: to zależy jak bardzo ci zależy na pracy u takich, co cię na dzień
    dobry zwyczajnie olali sikiem prostym.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-02-11 19:32:39
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > przeciętnie raz w miesiącu przychodzący do mnie z dywanem na ramieniu i
    > proponując mi go za rewelacyjnie niska cenę, choć zawsze mówię, że

    Właśnie dokładnie tak się czuję i w związku z tym nie chciałbym kogoś
    wkurzyć. Choć każdy kij ma dwa końce i tak jest też w tym przypadku:

    - przyszedł, złożył i cicho siedzi - może nie bardzo mu zależy
    - dowiaduje się - zależy mu

    No ale doświadczenia w tym nie mam i dlatego poprosiłem o wypowiedź
    innych.

    > Serio: to zależy jak bardzo ci zależy na pracy u
    > takich, co cię na dzień dobry zwyczajnie olali sikiem prostym.

    Tak, zależy, bo możliwości rozwoju w tej firmie są spore.

    chairon

  • 6. Data: 2008-02-11 20:32:12
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > - przyszedł, złożył i cicho siedzi - może nie bardzo mu zależy
    > - dowiaduje się - zależy mu
    ^^^^^^^^^^ - to wcale nie działa na Twoją korzyść

    BTW, dawno temu pewna firma (duży francuski producent elektroniki) nie
    widziała nic dziwnego w tym, żeby odezwać się do mnie po 2-ch latach, bazując
    na CV pozostawionym w czasie targów pracy na uczelni (na początku nie
    skojarzyłem w ogóle o co chodzi, bo nie pamiętałem, żebym gdzieś aplikował).
    Bez zbędnych wstępów okropne babsko zachrypniętym głosem wydarło się do mnie
    ze słuchawki: "aktualne czy nie ?!".

    e.

  • 7. Data: 2008-02-11 20:59:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:foq7t1$2gs$1@news.interia.pl chairon
    <c...@i...SKASUJ-TO.pl> pisze:

    > Właśnie dokładnie tak się czuję i w związku z tym nie chciałbym kogoś
    > wkurzyć.
    No tak, tak, to byłoby okropne, wkurzyć kogoś z FIRMY...

    > Choć każdy kij ma dwa końce i tak jest też w tym przypadku:
    > - przyszedł, złożył i cicho siedzi - może nie bardzo mu zależy
    > - dowiaduje się - zależy mu
    Hmm, wg mnie troche inaczej to wygląda.

    > No ale doświadczenia w tym nie mam i dlatego poprosiłem o wypowiedź
    > innych.
    > Tak, zależy, bo możliwości rozwoju w tej firmie są spore.
    To może wyślij im kwiaty i bombonierkę...? ;)

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-02-11 23:06:07
    Od: "hopsiup" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości
    > 1. Pewien hipermarket w moim mieście odezwał się do pewnej kandydatki
    > jakieś 2.5 roku po złożeniu aplikacji.

    Na jakie stanowisko? pewnie na kase, bo tak brakuje im chętnych, że
    kopią już w archiwach. Swoją drogą jak długo mogą trzymać dokumenty
    złożone przez kandydatów? przecież klauzula oznajmia, że dane są tam
    przeznaczone do celów rekrutacji na określone stanowisko, a co z normali
    czasowymi, po 10 latach też mogą się do kogoś zgłosić, bo kiedyś
    aplikował?

  • 9. Data: 2008-02-12 18:20:44
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    chairon wrote:
    > Witam
    [...]
> [...]
    > natychmiast, ale rozumiem, że takie podania zapewne mają jakąś
    > określoną "ważność". No bo przecież idiotyczne byłoby gdyby odezwali

    Ej :) Do mnie się odezwali po 3 latach, gdy byłem na studiach i aplikowałem
    na programistę C++, teraz robię już coś innego, nawet trochę inna branża.
    Firmy nie podam, ale jest to pewna firma rekrutacyjna.