PracaGrupypl.praca.dyskusje › niższy ZUS :(

  • 1. Data: 2005-11-22 07:27:16
    Temat: niższy ZUS :(
    Od: "thaZ [xpect]" <t...@S...pl>

    witam!
    właśnie przebrnąłem przez całą biurokrację
    podczas startowania z działalnośćią gosp.
    - napotkałem jednak mały problem w ZUS'ie
    a mianowicie przedstawiono mi warunki
    jakie muszę spełnić aby opłacać niższą składkę
    ZUS: jednym z nich jest:

    "nie jestem twórcą, artystą osobą prowadzącą
    działalność w zakresie wolnego zawodu"

    no i problem; zajrzałem do zaświadczenia
    o wpisie do ewidencji gosp., a tam wcześniej wpisałem:
    92.31.G "Artystyczna i literacka działalność
    twórcza..."

    - oczywiście w zaświadczeniu REGON jako główna
    działalność jest reklama (74.40.Z)

    No i pytanie: co z tym fantem począć?
    - trochę się rozpędziłem wyszukując PKD;
    - zmienić zapis w Urzędzie Miasta
    czy zostawić tak jak jest z nadzieją że nikt
    do tego nie dojdzie czy też mieć nadzieję,
    że to jednak mocno poboczna sprawa?

    Dodam również, że mocno mi zależy na niższej
    stawce ZUS.

    pozdrawiam
    thaZ

  • 2. Data: 2005-11-22 08:15:27
    Temat: Re: niższy ZUS :(
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    Nie wiem co zrobić w ytym konkretnym przypadku, ale prowadząc DG musisz się
    nauczyć że papiery musisz mieć wyprostowane na cycuś-glancuś, bo urzędnik
    może ci się przyczepić do każdej kropki i przecinka.
    powodzenia
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2005-11-22 09:37:19
    Od: "Victor" <z...@w...pl>

> [...]
    > - zmienić zapis w Urzędzie Miasta
    > czy zostawić tak jak jest z nadzieją że nikt
    > do tego nie dojdzie czy też mieć nadzieję,

    A to nie jest tak jak z podatkiem Vat ??
    ja mam tez :rozne dzialalnosci w zgloszeniu, ale jestem vatowcem bo tego
    wymaga moja dzialalnosc wiodaca.
    Wydaje mi sie ze normalne skladki na Zus obowiazywalyby Cie jeslibys
    wykonywal tą dzialanosc, a z tego co piszesz to tego nie robisz
    zreszta ja tez mam podobna sytuacje.
    Mam nadzieje ze ktos jeszcze zabierze glos w tej sprawie
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-11-24 21:00:55
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    >
    > no i problem; zajrzałem do zaświadczenia
    > o wpisie do ewidencji gosp., a tam wcześniej wpisałem:
    > 92.31.G "Artystyczna i literacka działalność

    tutaj trzeba uwazac

    choc kiedys cos czytalem na temat uznania przez zus za tworce - to bylo
    jakies 2-3 lata temu - aby moc oplacac skladki jako artysta nalezalo zlozyc
    wniosek do jakiejs tam komisji przy ministerstwie kultury i dopiero na
    podstawie tej decyzji zarejestrowac jako tworca

    stad pytanie czy to, ze we wpisie bedziesz mial "artystyczna i literacka
    dzialalnosc tworcza" oznacza to samo w rozumieniu zus?

    tego ci nie powiem, ale moze to co napisalem wskaze ci jakis kierunek
    dzialan

    jakbys sie cos dowiedzial, daj znac - sam jestem ciekawy bo tez mysle o
    wlasnej firmie i jako jeden z elementow tez chetnie wpisalbym to co ty -
    tylko jesli mialoby to oznaczac brak mozliwosci nizszego zus, to klops

  • 5. Data: 2005-11-25 06:19:06
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    > wniosek do jakiejs tam komisji przy ministerstwie kultury i dopiero na
    > podstawie tej decyzji zarejestrowac jako tworca

    tak mi jeszcze przyszlo - ta komisja nazywala sie chyba komisja ds
    zaopatrzenia emerytalnego tworcow i artystow - taka nazwa zaczela mi chodzic
    po glowie - i dzialala z tego co pamietam tylko na wniosek zainteresowanego

    stad tak bym strzela, ale zdecydowanie nie jestem pewien, ze byc moze jesli
    nie wystapisz z takim wnioskiem, nie jestes traktowany jako artysta przez
    zus

  • 6. Data: 2005-11-25 23:17:54
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    to nie jest odpowiedz ale moze ci pomoc