PracaGrupypl.praca.dyskusje › Certyfikaty NOVELL SUSE linux

  • 1. Data: 2005-11-21 18:37:48
    Temat: Certyfikaty NOVELL SUSE linux
    Od: "Andrzej " <a...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Czy warto robić egzamin Novell CLP
    Jak oceniacie rynek pracy w
    Posce dla osób z takim certyfikatem.
    Pozdrawiam

    andrzej_r4

  • 2. Data: 2005-11-22 06:46:59
    Temat: Re: Certyfikaty NOVELL SUSE linux
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Andrzej napisał(a):
    > Witam,
    > Czy warto robić egzamin Novell CLP
    > Jak oceniacie rynek pracy w
    > Posce dla osób z takim certyfikatem.
    > Pozdrawiam

    Stałem niedawno przed takim samym problemem.
    Nadszedl zmierzch dla wspanialego bez watpienia systemu, jakim jest
    Netware, z czego Novell zdal sobie doskonale sprawe wchodzac w rynek
    Suse.
    I ja tez chcialem inwestowac w ten certyfikat, lecz doszedlem jednak
    do wniosku, że oprogramowanie inne niż "firmy wiodącej na rynku", zawsze
    będzie postrzegane jako alternatywa. A to stawia owe oprogramowanie na
    nizszej pozycji i zapotrzebowanie też jest o wiele mniejsze.

    Ludzie nauczyli sie bezmyslnie klikac w okienka i jeszcze tak dlugo
    pozostanie. Ja jednak zrezygnowalem z Suse [co nie oznacza ze go
    odrzucam; czuje duza sympatie do produktow Novella ;)] i postanowilem
    pojsc sciezka wyznaczona przez produkty "firmy wiodącej".
    Wbrew sobie, ale dla pięniedzy.

    --
    czarny
    http://www.ef2.prv.pl

  • 3. Data: 2005-11-22 08:16:52
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    Dnia 2005-11-21 19:37, Andrzej napisał(a) :

    > Witam,
    > Czy warto robić egzamin Novell CLP
    > Jak oceniacie rynek pracy w
    > Posce dla osób z takim certyfikatem.
    > Pozdrawiam
    >
    > andrzej_r4

    Myślę, że pewnie znajdziesz w Polsce parę firm używających SUSE, ale
    więcej raczej takich, które używają starego, dobrego Netware lub Red
    Hata, jeśli już mówimy o Novellu i Linuxach na rynek korporacyjny.

    Ale jak masz okazję zrobić certyfikat z czegoś, co dobrze znasz i co cię
    ciekawi, na pewno nie zaszkodzi. Jeśli będziesz jednym z niewielu takich
    specjalistów, zawsze może to być Twoja nisza.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Dzisiaj człowiek gubi zęby, jutro zaś amerykański dentysta wstawia mu