PracaGrupypl.praca.dyskusje › nadliczbówki

  • 1. Data: 2006-11-26 13:04:44
    Temat: nadliczbówki
    Od: "Cez" <c...@w...pl>

    Mój tydzień pracy wynosi zgodnie z umową 40h ,od jakiegoś czasu tyram po12h
    dziennie i 8 w wolną sobote.Czy za prace w wolną sobote należy się 50% a
    może 100% dodatek.
    pozdrawiam cezary

  • 2. Data: 2006-11-27 11:44:54
    Temat: Re: nadliczbówki
    Od: "Larsoden" <p...@w...acn.waw.pl>

    > Mój tydzień pracy wynosi zgodnie z umową 40h ,od jakiegoś czasu tyram
    > po12h dziennie i 8 w wolną sobote.Czy za prace w wolną sobote należy się
    > 50% a może 100% dodatek.

    Jeżeli w tygodniu pracujesz 12 zamiast 8 godzin to należy się dodatek 50% za
    4 godziny.
    W sobotę dodatek100% za wszystkie 8 godzin.
    Tak mi się wydaje ale przepisy są na tyle niejasne, że z powodzeniem można
    przedstawić odwrotną interpretację i nawet ją uzasadnić.
    Aha, pamiętaj że 50% czy 100% to tylko kwota dodatku, za każdą nadliczbową
    godzinę należy Ci się oprócz niego normalne pełne wynagrodzenie. Czyli jak
    masz powiedzmy 10 zł/h to albo dostajesz za jedną nadgodzinę 15 zł (10zł +
    50% dodatku) albo 20 zł (10zł + 100% dodatku).

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 3. Data: 2006-11-28 17:42:31
    Od: "Loopez" <a...@g...com>

    Larsoden wrote:
> [...]
    > masz powiedzmy 10 zł/h to albo dostajesz za jedną nadgodzinę 15 zł (10zł +
    > 50% dodatku) albo 20 zł (10zł + 100% dodatku).
    niezaleznie od okresu rozliczeniowego godzin ? jzeli okresen
    rozliczeniowym jest miesieczny, w umowie oraz zakladowym KP mam wpisane
    "przecietnie 40h tydz" to rozliczenie godzin powinno wygladac jak ?
    kazda godzina 100% po przekroczeniu limitu miesiecznego , czy w limicie
    40h/tydz kazda nastepna ot setka.

    co ide do HR to inna opinia :]

    Loopez

  • 4. Data: 2006-11-29 11:12:32
    Od: "Larsoden" <p...@w...acn.waw.pl>

> [...]
    > "przecietnie 40h tydz" to rozliczenie godzin powinno wygladac jak ?
    > kazda godzina 100% po przekroczeniu limitu miesiecznego , czy w limicie

    Przeciętnie 40 godz. tygodniowo w przyjętym okresie rozliczeniowym. Czyli
    jeśli okres rozliczeniowy jest miesięczny, norma wynosi przykładowo 160
    godz. a przepracujesz 168 to masz 8 "setek", jeżeli te 8 godz. nie były
    nadgodzinami, za które należą się "pięćdziesiątki" (art 151 prim par.2 KP).

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 5. Data: 2006-12-01 17:34:12
    Od: "Loopez" <a...@g...com>

> [...]
    > nadgodzinami, za które należą się "pięćdziesiątki" (art 151 prim par.2 KP).
    ok. czyli 8h dziennie i za kazda nastepna 50% w tygodniu (poki nie
    bedzie 22 - gdzie idzie dodatek za noc ) - teraz pytanie.
    czy limit miesieczny osiagany jest wliczajac nadgodziny - jako 1:1 czy
    1.5:1 ?

    czyli w rozliczenie miesieczne wynosi 168h = 42tydzien

    w tygodniu siedze w pracy przecietnie 12h dziennie czyli 60h

    czy do rozliczenia bedzie brane 60h ? (wynikajace z przeliczenia godzin
    1:1) czy 69 wynikajace z przeliczenie 1.5:1 ?

    w rytmie 12h w pracy okres rozliczeniowy jest osiagniety w niecale 3
    tyg ( a przy zalozeniu 1.5 - nawet szybciej ) i czy kazda nastepna
    godzina niezaleznie od tego czy jest sie od 0900 czy od 17 jest 100 ?

    mam nadzieje ze nie zamotalem :] ale probuje zlapac schemat naliczania

    pozdrawiam
    Loopez

  • 6. Data: 2006-12-04 13:53:14
    Od: "Larsoden" <p...@w...acn.waw.pl>

    > ok. czyli 8h dziennie i za kazda nastepna 50% w tygodniu (poki nie
    > bedzie 22 - gdzie idzie dodatek za noc )

    Jedno nie wyklucza drugiego. Za nadgodziny w nocy też jest dodatek.

    > - teraz pytanie.
    > czy limit miesieczny osiagany jest wliczajac nadgodziny - jako 1:1 czy
    > 1.5:1 ?

    Nie kumam. Godzina to godzina. 1,5:1 to jest jak pracodawca udziela wolnego
    bez wniosku, tyle że wtedy nie ma dodatku za nadgodziny.

    > czy do rozliczenia bedzie brane 60h ? (wynikajace z przeliczenia godzin
    > 1:1) czy 69 wynikajace z przeliczenie 1.5:1 ?

    Nie wiem skąd się Tobie wzięło to 1.5:1

    > w rytmie 12h w pracy okres rozliczeniowy jest osiagniety w niecale 3
    > tyg ( a przy zalozeniu 1.5 - nawet szybciej ) i czy kazda nastepna
    > godzina niezaleznie od tego czy jest sie od 0900 czy od 17 jest 100 ?

    Nie, każdą godzinę rozpatruje się osobno tak jak w art. 151 prim KP i nawet
    ostatniego dnia miesiąca możesz mieć 50%.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/