PracaGrupypl.praca.dyskusje › norwegia i praca w IT

  • 1. Data: 2006-11-26 11:41:09
    Temat: norwegia i praca w IT
    Od: "xy" <x...@w...pl>

    czy nie znajac norweskiego jest szansa na znalezienie pracy w IT?

    czy sa moze jakies polskie firmy posredniczace? wszedzie tylko oferty dla
    spawaczy, stoczniowcow itd.....

    gdzie najlepiej szukac ofert pracy?

  • 2. Data: 2006-11-26 16:14:47
    Temat: Re: norwegia i praca w IT
    Od: Cezary Morga <c...@d...pl>

    xy wrote:

    > czy nie znajac norweskiego jest szansa na znalezienie pracy w IT?

    Jakis juz czas temu, pewien Norweg w rozmowie powiedzial mi, ze norweskiego
    ucza sie tylko Norwegowie, a angielski jest w powszechnym uzyciu. Stad
    wydaje mi sie, ze nie mialbys wiekszego problemu (przynajmniej pod tym
    wzgledem).
    --
    Cezary Morga

  • 3. Data: 2006-11-28 00:18:08
    Od: "Adik" <a...@i...pl>

    xy napisał(a):
    > czy nie znajac norweskiego jest szansa na znalezienie pracy w IT?
    >
    > czy sa moze jakies polskie firmy posredniczace? wszedzie tylko oferty dla
    > spawaczy, stoczniowcow itd.....
    >
    > gdzie najlepiej szukac ofert pracy?

    Szansa jest nikła ale trzeba próbować:)
    Sam próbowałem i nic mi to nie dało... nawet na kierowcę chcą
    żebyś mówił po norwesku... większość norków zna angielski ale
    nie chcą zatrudnić z samym angielskim..
    Taki dziwny kraj ta Norwegia:/

  • 4. Data: 2006-11-30 10:50:02
    Od: Bartisoft <b...@p...onet.pl>

    Hejka,

    Pracuje w norwegii w IT. Znalesc prace bez norweskiego jest bardzo
    ciezko, ale jest to mozliwe. Trzeba przegladac dwa serwisy:

    www.nav.no (-> Finne ledige jobber)
    www.finn.no/jobb/

    i pisac tylko na te, ktore sa po angielsku, a w ogloszeniu nie jest
    wymagany norweski. Sa takie firmy jak np:

    www.opera.com
    www.fast.com

    w ktorych glownym jezykiem w pracy jest angielski. Trudno jest sie do
    nich dostac, ale nie jest to niemozliwe. Jesli jeszcze moge dac tipsa,
    to wszelkie miedzynarodowe i rozpoznawalny certyfikaty (Java/Sun,
    Oracle, ...), moga bardzo pomoc.

    Powodzenia