PracaGrupypl.praca.dyskusje › moje cholerna bezrobocie!!!

  • 31. Data: 2005-09-22 18:36:38
    Temat: Re: moje cholerna bezrobocie!!!
    Od: "TaDeK" <T...@o...pl>

    Zoka wrote:
    > Skręciłam nogę, L4, i kolejna wypłata... 260zł.. oh nieeeeeee.
    > Zatrudniona byłam na 1/4 etatu

    260 zl na 1/4 etatu ? - hmmm to w sumie calkiem niezle - na 1/1 wychodzi
    1040 zl. Chcialbym miec tyle, bo ja tyram za 930 zl - 1/1. Napisz co to za
    kino, to zaraz ide tam ze swoim CV - jezeli tylko przyjmuja na 1/1
    oczywiscie

  • 32. Data: 2005-09-22 18:38:56
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    TaDeK napisał(a):

> [...]
    > 1040 zl. Chcialbym miec tyle, bo ja tyram za 930 zl - 1/1. Napisz co to za
    > kino, to zaraz ide tam ze swoim CV - jezeli tylko przyjmuja na 1/1

    Nie czaisz... Ona w umowie miała 1/4, wypłatę za 1/4 a pracowała 1/1.
    Tak przynajmniej ja to zrozumiałem...
    Smutne :-(

    chester

  • 33. Data: 2005-09-22 18:39:28
    Od: "Zoka" <f...@o...pl>

    > Czytajac cos takiego nnie dziwie sie wcale, a wcale ze nie mozesz pracy
    > znalezc..
    > Ja z takim podejsciem napewno bym cie nie zatrudnil..
    >
    > Adam
    >
    > mówiłam o takich ekstremalnych sytuacjach jak np.taka.. wiadomo, że w
    kinie powszechnym jest kupowanie pocorny, popcorn się wysypuje, rozdeptuje.
    Nie ma sprawy, posprzata się i sladu nie będzie, ale zdarzyła mi się taka
    historia.. wchodzi młody chłopak z dziewczyną, mniej więcej po 25 lat mieli,
    podają mi bilet do skasowania i w tym momencie wysypuje się im pocorn,
    dzoiewczyna mnie przeprasza bo właściwie wysypało się to pod moje nogi, więc
    mówie żę nie ma sprawy, ja to pozbieram.. a chłopak co na to? debilny
    uśmieszek i teks "no ja myślę".
    jakby nie było, jest to moje zadanie i mój obowiązek, ale wybaczcie,
    odrobina szacunku by się przydała.
    Druga sytuacja, między seansami należy posprzątać salę, jeżeli jest to duża
    sala, było dużo ludzi, i mamy mało czasu między seansami to jest problem.
    wchodzi facet który do roapoczęcia filu ma bite 20 minut i rzuca mi mięsem
    że mam to robić szybciej bo on ma ochotę usiąść..
    gdyby nie sprzatało się między seansami, to by siedział.. ale na kupie
    pocornu, chipsó i innych umilaczy ...

  • 34. Data: 2005-09-22 19:06:12
    Od: "Zoka" <f...@o...pl>

    > Nie czaisz... Ona w umowie miała 1/4, wypłatę za 1/4 a pracowała 1/1.
    > Tak przynajmniej ja to zrozumiałem...
    > Smutne :-(
    >
    > chester

    Tak właśnie było..

  • 35. Data: 2005-09-22 19:11:31
    Od: "TaDeK" <T...@o...pl>

    Zoka wrote:
    > Tak właśnie było..

    A masz jakis dowod na to ? Jesli tak to dawaj zaraz do sadu po
    odszkodowanie - sprawe masz wygrana w cuglach, a na dodatek jakis mlody
    prawnik po studiach sie ucieszy. Nawet jesli byl taki zapis w umowie o prace
    o jakim mowisz to byl on niewazny wzgledem prawa i bardzo latwo to obalic.

  • 36. Data: 2005-09-22 19:15:58
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 22 wrz 2005 w liście [news:dgu0cb$ktp$1@nemesis.news.tpi.pl]
    Zoka [f...@o...pl] napisał(a):

    > Ale na jakiej zasadzie on przyjeżdża?
    > Z własnym tzw.podręcznym gabinetem.. stołem pod pachą :)

    Dokładnie. Mój masażysta (jak mi rwa kulszowa się pokazała) przyjeżdżał
    z własnym stołem pod pachą;)

    > Czy pracodawca zadbał też i o taki kącik, bo to już byłby luks?
    > I każdy z Was kozysta z usług masażysty, bo pracodawca odpala mu
    > tam z góry ustaloną stawkę?

    Ja miałem prywatnie. Ale koleś kasował 70 złociszy za ok. 1,5 h, więc
    może nie tak znowu dużo, zważywszy że przyjeżdżał do klienta
    (Warszawa), ale jednak jakaś kasa jest. Zwłaszcza że robi to na czarno,
    więc koszty Zus'ów i podatków odpadają. Nie zachęcam do tego, ale to
    może być jakiś początek. Potem można to zalegalizować, jeżeli okaże się
    że można te 700 zł poświęcić na daninę.

    Tylko jeden mały szczególik. Trzeba mieć znajomości, a jak się nie ma,
    to je sobie wyrobić w swoim otoczeniu. Ja do swojego masażysty trafiłem
    dzięki siostrze astrolożce/jogince. I nawet mi koleś pomógł...

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 37. Data: 2005-09-22 19:27:48
    Od: "Zoka" <f...@o...pl>

    Użytkownik "TaDeK" <T...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    prace
    > o jakim mowisz to byl on niewazny wzgledem prawa i bardzo latwo to obalic.

    pewnie że mam dowód.. pasek i rozpiskę którą każdy dostawał razem z paskiem,
    tam były wyszczególnione wszytkie godziny.

    w umowie napisane jest dokładnie tak: " pracę na stanowsiku określonym w
    punkcie 1 umowy wykonywac pracownik będzie w jednej czawrtej wymiaru czasu
    pracy.
    w przypadku zainstnienia potrzeby pracodawcy, pracownik wyraża zgodę na
    świadczenie pracy ponad obowiązujący go wymiar czasu do czasu pracy pełnego
    etatu..."
    Także ja się jawnie na to godziłam podpisując umowę, i byłam tego w pełni
    świadoma, więc przypuszczam, że sądy tutaj nic nie dadzą, poza tym w tej
    chcili już mi to wisi.
    Ale jest jeszcze jedna sprawa, która mnie na samą myśl o siwe włosy
    przyprawia.
    Jedno pytanko.. co to jest manko??
    no właśnie, siedzię na kasie, oddaję mniej pieniązków niż powinnam więc mam
    manko.
    Też tak myślałam.. haaaa i tu byłam w błędzie.
    kino sprzedaje również karty wstępu w hipermarketach, był czas że bodajże
    przez 3 tygodnie miałam te wyjazdówki, przez co kilka razy przekładano mi
    szkolenia na kasach biletowych, bo jakby nie było muszę być na miejscu
    Aż przyszedł dzień, że zaglądam w grafik a ja rozpisana jestem na kasy..
    więc mówię kierownikowi, żę coś tu jest nie tak.
    nie dotarło do niego, w dniu kiedy miałam pojawić się na kasach podchodzi do
    mnie zmianowy i pyta mnie co wiem o kasach.. no to ja mu sczerze, że zacząć
    nal;eżałoby od tego, że nie wiem jak się kasę uruchamia hyhyhy
    rodzajów biletów jest ok.20.. uczniowskie, dziecinne, seniorskie, poranne,
    wieczorne weekendowe bla bla bla..
    no cóż, ryzyk fizyk, siadłam na kasę i co się po 8 godzinach okazało? mam 52
    zł manka !!!!
    więc zasuwam to tzw.moneyroomu i pytam co jest grane.
    koleżanka, która przeoicza forsę , mówi mi, że mam superate.. 5zł, co
    oznacza, że po prostu w pieniążkach oddałam o 5zł za dużo niżeli powinnam.
    to się pytam grzecznie o jakie mankow w takim razie chodzi.. okazało się, że
    te bilety które kipowane są w marketach po 13 zł, przyniosi klient i
    wymienia na normalny bilet i absolutnie nic już nie dopłaca. ja zabierając
    tę wejściówkę nabijam ją jako bilet ulgowy, ale muszę go wycofać z systemu
    bo on już była zapłacony.
    no a ja niczego zupełnie nieświadoma tego nie robiłam, bo skąd miałam
    wiedzieć..
    klientów takich było 4, nabiłałam 4 wejściówki ale ich nie wycofałam więc
    tak jakby brakuje mi w kasie 52zł , które odciągnięto mi potem z wypłaty..
    może częśc już wie o jakie kino mi chodzi ;/

  • 38. Data: 2005-09-22 19:28:19
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Zoka napisał(a):

    > Więc jak tu otworzyć gabinecik i strzelić komuś cennikoiem po kilkanaćie i
    > kilkadziesiąt zł?

    Całkiem niedawno dopadł mnie taki ból kręgosłupa (błędy młodości
    wyłażą..) że przez kilka dni byłem praktycznie wyeliminowany z życia.
    Jeśli taki masaż by pomógł to stówkę za zabieg bez wahania bym zapłacił.
    W końcu tyle samo kosztuje teraz zaplombowanie zęba..

    > Nie czarujmy się, nie stać mnie po prostu na inwestycję, która nie
    > przyniesie potem żadnych zysków.

    Możesz postarać się o jakieś dofinansowanie z pośredniaka, poza tym
    zmniejszono ZUS dla rozpoczynających działalność więc i ryzyko jest
    mniejsze.

    > Tego się boję, bo nie przelewa mi się na tyle, żeby móc zaryzykować.

    Apropos ryzyka - przy takiej chociaż lekko związanej z medycyną
    działalności dobrze jest wykupić sobie ubezpieczenie od
    odpowiedzialności cywilnej.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 39. Data: 2005-09-22 19:47:29
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dguv90$ms6$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Zoka napisał(a):

    > Tak właśnie było..

    A to wyszło samo, czy wiedziałaś od początku, że tak będzie?

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 40. Data: 2005-09-23 08:16:35
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Thu, 22 Sep 2005 12:31:57 +0200, Zoka napisał(a):

    > No ale dobrze, powiedzmy, że ta sprawa się nie liczy.. przyzbnam się, że
    > zagadnienia inwestycyjne, zakładnanie własnych interesów, formalności i tego
    > typu sprawy potrzebne są mi obce.. no co, mnie bardziej anatomia pociągała
    > niżeli sprawy papierkowe..
    > Od czego zacząć?

    PARP właśnie uruchomił darmowe szkolenia m.in. dotyczące zakładania firm.
    Powinno Ci się przydać.

    Mimo, że nie planuje zakładania DG, może i sam skorzystam :)

    http://www.akademia.parp.gov.pl/

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski