PracaGrupypl.praca.dyskusje › Staz a Urzad_Pracy

  • 1. Data: 2005-09-22 05:09:15
    Temat: Staz a Urzad_Pracy
    Od: "dEG" <d...@g...pl>

    Witam.
    Czy jesli zalatwilem sobie staz za ktory nie placu urzad pracy [pracodawca
    odpali mi 100-200 zeta na dojazdy i takie tam] to czy musze to zglaszac urzedowi
    (studiuje na dziennych panstwowych wiec i tak by mi nie przyznali odplatnego)?
    Czy taki staz musi trwac tyle co staz z urzedu czy tyle ile ustale z pracodawca?
    Z gory dzieki.

  • 2. Data: 2005-09-22 05:15:07
    Temat: Re: Staz a Urzad_Pracy
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia 22 Sep 2005 07:09:15 +0200, dEG napisał(a):

> [...]
    > Czy taki staz musi trwac tyle co staz z urzedu czy tyle ile ustale z pracodawca?

    Hm.... Uczysz się na studiach dziennych, czyli nie możesz być bezrobotnym.
    to po cholerę chcesz coś do UP zgłaszać?

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 3. Data: 2005-09-22 05:28:38
    Od: "dEG" <d...@g...pl>

    > Hm.... Uczysz się na studiach dziennych, czyli nie możesz być bezrobotnym.
    > to po cholerę chcesz coś do UP zgłaszać?

    Nie wiem ;) Tak tylko pytam aby miec pewnosc. Czy od "zarobionych" 100-200
    zlotych bede musial odprowadzic podatek? Czy jakiejkolwiek innej instytucji
    musze zglaszac rozpoczecie stazu [skarbowka?]?

  • 4. Data: 2005-09-22 16:14:45
    Od: gromax <g...@W...gazeta.pl>

    dEG wrote:

    > Nie wiem ;) Tak tylko pytam aby miec pewnosc. Czy od "zarobionych" 100-200
    > zlotych bede musial odprowadzic podatek? Czy jakiejkolwiek innej
    > instytucji musze zglaszac rozpoczecie stazu [skarbowka?]?

    podatek płaci sie od każdej sumy, która została gdzieś zaksięgowana jako
    twój przychód.
    Osoba prywatna (czyli nie firma) dostaje od pracodawcy na koniec roku
    druczek który nazywa się PIT na którego podstawie wypełnia pit roczny i się
    rozlicza z fiskusem.
    ale w twoim przypadku pracodawca najprawdopodobniej bedzie wolał przejść nad
    tą kwotą bez ksiegowości.
    --
    _to tylko moje zdanie_ (gro)_

  • 5. Data: 2005-09-23 19:07:40
    Od: "marian" <h...@g...pl>

    Kiedys mialem przychod 800 zl w ciagu miesiaca ale w pozostalych miesiacach
    nie osiagnelem zadnego innego dochodu. W zwiazku z tym napisalam do Urzedu
    Skarbowego podanie o zwolnienie z podatku podajac powod iz jestem studentem
    i nie przewyższylem kwoty wolnej od podatku (dodam ze przychod mialem w
    sierpniu) i mnie zwolnili z podatku.