PracaGrupypl.praca.dyskusje › losy ogloszen w sprawie pracy...

  • 111. Data: 2003-08-13 18:12:22
    Temat: Re: losy ogloszen w sprawie pracy...
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "PawełW" w wiadomości news:bhd7aa$p53$1@nemesis.news.tpi.pl napisal(a):

    > Z ortografią jest tak jak z lękiem wysokości, jedni mają,
    > inni nie i ci inni nie bardzo mogą zrozumieć jak to jest mieć.
    > I mogę Cię zapewnić iż samo czytanie nie wystarczy.

    Mialem i mam spore problemy z ortografia. Do tego dochodzilo notoryczne
    mylenie "p" z "b". Nie wiem czy to dysortografia (badz dysleksja) -
    nigdy nie bylem na badaniach. Dyktanda... to byla masakra ;-) To bylo
    dziwne biorac pod uwage, ze od malego czytalem bardzo duzo.
    Wszystko zaczelo sie zmieniac chyba z chwila, gdy uzyskalem dostep do
    sieci. Wtedy juz nie tylko czytalem, ale pisalem bardzo duzo. Obok mnie
    lezy slownik ortograficzny, po ktory siegam bardzo czesto. Teraz juz
    siegam po niego duzo rzadziej niz kiedys ;-)

    Gdyby jeszcze oduczyc sie pisac po polskawemu ;-P

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 112. Data: 2003-08-13 18:28:42
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Al" w wiadomosci news:bhd2r7$51h$1@news2.ipartners.pl napisal(a):

    > mysle ze tym naszym pracodawcom sie
    > w glowach poprzewracalo, teraz to chcieli
    > by miec samych supermenow znajacych
    > sie na wszystkim

    O tak - Anna miala zbyt duze wymagania. Nie od dzis wiadomo, ze pisac
    poprawnie potrafia tylko nieliczni ;-)

    W sumie nie ma sie co dziwic - siec temu sprzyja. Polonistka po
    sprawdzeniu pewnej ilosci dyktant sama juz nie wie, czy pisze sie
    "krol", czy "krul". W sieci wiele bledow. Panuje tez swoista moda na
    bycie cool - no i mamy rozne kfiatki czy pifka, a to sie utrwala.

    pozdrawiam

  • 113. Data: 2003-08-13 18:37:37
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Sławek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sam jesteś BURAK, ja nie jestem jasnowidzem, choć ciebie widzę jasno.

    Uderz w stol ...

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 114. Data: 2003-08-13 19:01:16
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>

    Greg napisał:

    > W sumie nie ma sie co dziwic - siec temu sprzyja. Polonistka po
    > sprawdzeniu pewnej ilosci dyktant sama juz nie wie, czy pisze sie
    > "krol", czy "krul".

    Wydaje Ci się.

    --
    kocurek

  • 115. Data: 2003-08-13 19:17:34
    Od: "phet" <d...@w...pl>

    Użytkownik "web" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
    > In article <bhcs8q$er2$1@atlantis.news.tpi.pl>, t...@p...onet.pl
    >.
    >
    > Blad ortograficzny to co innego niz blad interpunkcyjny.
    >
    > Ale ja osobiscie nie chcialbym przyjac do pracy osoby, ktora piszac
    > oficjalne pismo w waznej sprawie, czyli w sprawie pracy, stawia w nim
    > ortograficzne byki. Kazdy glupi edytor tekstowy ma mozliwosc sprawdzenia
    > ortografii.
    >
    > Dostarczenie CV z bledami ortograficznymi jest wyrazem niechlujstwa,
    > niedbalosci i braku szacunku do osob, do ktorych sie pismo kieruje.

    W takich pismach najczęściej nie ma błędów ortograficznych. Takie edytory
    tekstu korygują. Natomiast bardzo często zdażają się literówki. Sam wysłałem
    kilka CV gdzie na końcu było napisane: blablabla państwa... i zauważyłem to
    dopiero gdy wracałem z poczty. :) Ale błąd szukających pracę to najczęściej
    lenistwo, wysyłanie szablonowych listów mot. i takie tam pierdoły.
    Pozdrawiam
    Dawid

  • 116. Data: 2003-08-13 19:55:36
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Jacek Wojaczyński" w wiadomości
    news:slrn.pl.bjl2ns.deq.kocurek@zuzel.org napisal(a):

    > Wydaje Ci się.

    No moze pisowania slowa "król" jest tak oczywista, ze faktycznie nawet
    przeczytanie setki "krulów" (alez to tragicznie wyglada! ;-)) niczego w
    glowie nie zmaci, ale inne slowa... Nie od jednej polonistki slyszalem,
    ze po pewnym czasie sprawdzania musza siegnac do slownika, bo maja juz
    metlik. Ja doswiadczalem chyba czegos podobnego w sytuacji, gdy
    probowano mi wmowic, ze cos tam zrobilem. Przy odpowiedniej ilosci
    "swiadkow" jest to mozliwe ;-)

    pozdrawiam

  • 117. Data: 2003-08-13 20:00:35
    Od: "JKorr" <j...@e...com.pl>

    Wydaje mi się, że sekretarka na powinna znać język polski.
    Nie chodzi mi o sporządzanie aktów prawnych, ale np. korespondencji z inną
    firmą.
    Szef nie będzie pisał wszystkich listów samodzielnie. W niektórych
    przypadkach nawet
    nie będzie ich dyktował (brak czasu, chęci, weny twórczej itp.)
    Pojawia się wtedy hasło: Pani XXX proszę napisać do firmy YYY prośbę o
    wyjaśnienie
    sprawy ZZZ.
    Czy sądzicie, że ktoś kto nie potrafi poprawnie napisać CV poradzi sobie z
    takim zadaniem??

  • 118. Data: 2003-08-13 21:38:54
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Al <a...@t...pl> writes:

    > Chodzi mi o pewne zasady ktorych Polacy jakos nie maja, jak mozna kogos
    > upieprzyc (za przeproszeniem) za brak ortografi skoro sie samemu nie

    z tego co wiem to w innych krajach CV tez leca do kosza za bledy
    ortograficzne i inne.
    Leca do kosza jak sa zle napisane i sformatowane.

    > potrafi napisac kilku zdan zgodnie z ortografia. Jak mozna kogos oceniac w
    > jakims temacie skoro sie samemu nie ma kompetencji w tej kwesti ???

    wiesz, sa programy sprzawdzajace pisownie, to raz.
    Dwa - popelniac bledy na newsach to sie prawie kazdemu zdarza - jak
    nie ortograf zreszta to literowka - newsy to NIE JEST CV.

    > Mozliwe, tylko w jaki sposob ta kobieta moze obietywnie dokonac oceny ?

    moze wlasnie przepuscila te CV przez program do sprawdzania pisowni
    albo w miejscu, gdzie miala watpliwosci, siegnela po slownik?

    > Nie uwazam ze tak jest, tylko mysle ze tym naszym pracodawcom sie w glowach
    > poprzewracalo, teraz to chcieli by miec samych supermenow znajacych sie na
    > wszystkim, wladajacych biegle 3 jezykami itp. Ja nie mowie ze to zle, ja

    ale o czym ty piszesz? jej wymagania byly bardzo normalne, nawet nie
    bylo znajomosci jednego jezyka obcego.

    za bledy w CV zreszta uwala sie wszedzie i ja po prostu NIE POJMUJE
    jak O TO mozna miec pretensje!!!!

    No ludzie kochani! To co, zatrudnia sekretarke a razem z nia
    korektora????

    zalozmy, ze ta sekretarka nie musi znac jezyka tak doskonale, jak
    korektor. Niech sie posluguje slownikiem i programem do sprawdzania
    pisowni, nikt jej nie broni. ale zrozum - jesli w takim waznym
    dokumencie, jak CV - dokumencie od ktorego ZALEZY jej przyjecie do
    pracy tego nie zrobila - to jaka jest gwarancja, ze bedzie to robic
    pozniej?

    > tylko smiem zauwazyc, ze moda na gnojenie i pokazywanie niekompetencji
    > innych stala sie u nas b. modna. A z reguly Ci co daja prace nie znaja sie
    > na niczym! Lub wiele do przesluchiwanych kandydatow im brakuje.

    wszyscy winni ale nie my? tak?

    > Mialem taki przypadek na studiach, gdzie upieprzyl mi pol punkta prowadzacy
    > cwiczenia doktorant, za co? za to ze napisalem cos innego niz on chcial,
    > mimo tego ze pokazalem mu odpowiednie RFC, ktore bylo znacznie blizsze temu
    > co napisalem, niz temu co on chcial uslyszec, oceny nie zmienil, bo on
    > chcial cos innego uslyszec, czy to jest normalne ? Uwazam ze Polacy uwazaja
    > sie za madrzejszych a wogole nimi nie sa i gnojenie innych to juz u nas
    > norma.

    no dobra, i dlatego, ze ciebie gdzies na studiach jakis facet
    "upieprzyl o pol punkta" to wyciagasz wniosek, ze Polacy uwazaja sie
    za madrzejszych i ze w opisanym przez Anke przypadku ona tez
    bezpodstawnie "zgnoila" wszystkich kandydatow?

    Czlowieku, puknij Ty sie w glowe, uszczypnij i zrob cos, zeby sie
    obudzic i zobaczyc wokol normalna rzeczywistosci, a nie swoje wlasne
    jej wyobrazenie zyczeniowe.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 119. Data: 2003-08-13 21:46:06
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Nnnn" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale jest jeszcze 100 ofert z kosza od ludzi "nie-studentów".
    > Jak ktoś szuka profesjonalnej sekretarki, to powinien przejrzeć te 100
    > ofert.

    niby dlaczego? w ogloszeniu bylo jak wol napisane wyraznie szukam
    STUDENTKI.

    to co, aplikanci czytac nie umieja?

    przepraszam, ale to od pracodawcy zalezy, jakich
    umiejetnosci/wyksztalcenia etc. wymagac bedzie.
    To ON zatrudnia, a nie nikt inny.

  • 120. Data: 2003-08-13 21:52:25
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "ANNA" <p...@i...pl> writes:

    > hm, uwazasz, ze przesadzam...
    > oto te przyklady, ktore pamietam:
    > "jestem studentkom"
    > "lubiem rozmawiac z ludzmi"
    > "ucze sie anielskiego od 6 lat" - tej nie odrzucilam, bo stwierdzilam, ze
    > literowka nie do zauwazenia w wordzie
    > stylistyczny to dla mnie np
    > "mam 25 lata"
    > nie wiem -dowiedzialam sie dzisiaj, ze jestem zlym pracodawca, ktory dreczy
    > biednych obywateli i sie czepia nie wiem czego...

    Nie przejmuj sie, na ta grupe pisuje bardzo duzo frustratow, ktorzy
    swoja zlosc wylewaja na pracodawcow badz kogokolwiek, kto zwrocilby
    uwage na niskie kwalifikacje ubiegajacych sie o prace czy w ogole
    osmielil sie ich skrytykowac.

    > to moze nastepnym razem jak dam ogloszenie (a gwarantuje, ze nie bedzie to
    > zbyt szybko) to bede te co lepsze skanowac i umieszczac w sieci - co wy na
    > to???

    moim zdaniem szkoda czasu ;)
    tych zajzagorzalszych wyznawcow wszelkiego zla pochodzacego od
    pracodawcow i tak nie przekonasz... zaraz Ci wytkna, ze sobie
    wymyslilas albo spreparowalas, zeby ich pognebic :)

    > dla mnie jest to wyraz niechlujstwa i na to pragnelam zwrocic uwage na
    > grupe - a wszyscy skupili sie na moich literowkach - smieszne troszke, ale
    > coz...

    Jak dla mnie to w sumie smutne....
    Wydaje sie, ze taka mala rzecz ale.... jakos w innych krajach
    cywilizowanych to ludzi nie trzeba przekonywac i sie z nimi klocic, ze
    bledy w CV spowoduja wyrzzucenie tego CV do kosza.

    na polskiej grupie o prace - voila. Trzeba pochylic sie z troska nad
    kazdym aplikantem, bo moze biedak ma dysortografie, a moze mial trudne
    dziecinstwo,a moze ma na utrzymaniu rodzine i przymiera glodem.. i
    obowiazkiem pracodawcy jest to wylapac! a co!

    TROSKA PRACODAWCY O OBYWATELA NADZIEJA NA LEPSZE JUTRO!