PracaGrupypl.praca.dyskusje › lojalka i koniec umowy - jak to ugryzc

  • 1. Data: 2006-12-12 15:06:43
    Temat: lojalka i koniec umowy - jak to ugryzc
    Od: "Forrest" <d...@p...wp.pl>

    Witam,

    Mam taki maly, moze i duzy problem, ale nie wiem jak do tego podejsc od
    strony prawa pracy.
    Przez pewnien okes czasu moja firma palcila mi za moje studia
    (doksztalcanie) za kazdym razem czyli co rok podpisywalem umowe
    (lojalnosciowa) w ktorej bylo napisane ze zobowiazuje sie odpracowywac tyle
    samo lat ile zaklad wydawal na moje ksztalcenie (3 lata). Niestety, a moze i
    stety :) znalazlem calkowicie inna prace, w innym miescie i chcialbym
    zmienic zaklad pracy. Moment chyba jest dla mnie jak najbardziej odpowiedni
    poniewaz dnia 31.12.2006 konczy mi sie umowa o praca (druga na czas
    okreslony).
    I to co mnie gryzie:
    Czy jezeli nie podpisze nowej umowy o prace, ktora dostane juz niedlugo to
    bedzie mnie dalej obowiazywala lojakla czy tez nie. Na umowie mam jasno
    napisane 2 warunki (2 sytuacje) w ktorych musze zwrocic firmie poniesiony
    koszt.
    1. Jezeli w trakcie trwania umowy o prace sam sie zwalniam (przypominam ze
    umowa, ktora teraz mam konczy sie z koncem roku)
    2. Jezeli nastapi zwolnienie mnie dyscyplinarnie.

    Czy bez obaw moge niepodpisywac nowej umowy?
    Prosze o jakies wskazowki

    Pozdrawiam
    Forrest

  • 2. Data: 2006-12-12 17:58:51
    Temat: Re: lojalka i koniec umowy - jak to ugryzc
    Od: PZ <p...@m...com>

    Forrest napisał(a):
    > Witam,
    > Prosze o jakies wskazowki
    >
    > Pozdrawiam
    > Forrest

    WItam

    Nie podpisuj nowej UoP i tyle:)

    Fajny pracodawca.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 3. Data: 2006-12-12 19:10:46
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: PZ [Tue, 12 Dec 2006 18:58:51 +0100]:

    > Nie podpisuj nowej UoP i tyle:)
    >
    > Fajny pracodawca.

    No, ale w tym przypadku pracownik trochę lewy...

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ * Miliony z gier * WGA won * Linutop *

  • 4. Data: 2006-12-12 20:58:57
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

    > No, ale w tym przypadku pracownik trochę lewy...

    W takich sporach zawsze trzymam stronę pracodawcy ale tu akurat skoro tak
    skonstruowano umowy to nie ma pracownik obowiązku podpisywać kolejnej umowy
    tylko ze względu na wdzięczność dla pracodawcy. Pracodawca sam sobie winien
    że nie podpisał umowy na czas nieokreślony (u mnie w pracy np nie ma mowy o
    szkoleniach, lekcjach angielskiego na umowę na czas określony).

  • 5. Data: 2006-12-13 07:36:47
    Od: "Forrest" <d...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Forrest" <d...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umowa, ktora teraz mam konczy sie z koncem roku)
    > 2. Jezeli nastapi zwolnienie mnie dyscyplinarnie.
    >
    > Czy bez obaw moge niepodpisywac nowej umowy?

    Sluchajcie, najgorsze z tego wszystkiego jest to ze 2 lata temu zmienilem
    stanowisko pracy i zamiast byc informatykiem jestem handlowcem (a mnie do
    handlu naprawde nie ciagnie). Znalazlem prace gdzie moge sie rozwijac a nie
    tak jak teraz.
    A co do dofinansowywania to tak naprawde jak zostalem zatrudniony w tej
    firmie to juz studiowalem, dowiedzialem sie od pracownikow ze jest mozliwosc
    dofinansowywania studiow wiec z tego skorzystalem.
    Tak naprawde gdybym mial to stanowisko pracy jakie mialem na poczatku to nic
    takiego nie mialoby miejsca, ale handel..... to nie dla mnie :(

    Takze zwracam sie jeszcze raz z pytaniem, czy moge nie podpisywac nowej
    umowy i czy o lojalce bede mogl wtedy zapomniec.

    Dzieki
    Forrest

  • 6. Data: 2006-12-13 10:11:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eloabc$sni$1@news.onet.pl Forrest <d...@p...wp.pl>
    pisze:

    > Takze zwracam sie jeszcze raz z pytaniem, czy moge nie podpisywac nowej
    > umowy i czy o lojalce bede mogl wtedy zapomniec.
    Było przecież niedawno:

    Jotte

  • 7. Data: 2006-12-14 15:33:56
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Kira napisał(a):

    > No, ale w tym przypadku pracownik trochę lewy...

    'Lewy' czy nie jaka to róznica?
    Jeśli pracodawcy mogą ruchać pracowników bo tak im wygodniej, to
    dlaczego pracownicy nie mogą ruchać pracodawców?
    Takie prawo rynku, każdy ciągnie w swoją stronę...

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 8. Data: 2006-12-14 18:35:24
    Od: "Krasnal z Krakowa" <r...@p...onet.pl>

    > W wiadomości news:eloabc$sni$1@news.onet.pl Forrest <d...@p...wp.pl>

    Przecież już odpisali ci. MOŻESZ NIE PODPISYWAĆ NOWEJ UMOWY I O LOJALCE
    ZAPOMNIEĆ. Mnie też zaproponowali podpisanie lojalki. Poszedłem do dyrektora
    (z kadrową nie chcialo mi się tracić czasu) i zaproponowałem dla siebie
    podwyżkę o 25% za jej podpisanie. Nie dał podwyzszki to nie dostał lojalki i
    tyle.

  • 9. Data: 2006-12-15 06:56:47
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: czarny [Thu, 14 Dec 2006 16:33:56 +0100]:

    > 'Lewy' czy nie jaka to róznica?

    Dla niego - żadna.

    > Jeśli pracodawcy mogą ruchać pracowników bo tak im
    > wygodniej, to dlaczego pracownicy nie mogą ruchać
    > pracodawców?
    > Takie prawo rynku, każdy ciągnie w swoją stronę...

    Argument bitych murzynów jakoś na mnie nie działa. Jak ktoś
    jest fair względem mnie, to staram się być fair względem niego.
    Podchodząc globalnie, to musiałabym ogólnie być świnia, jako
    że większość ludzi to świnie...

    A efekt jest potem taki, że normalny pracodawca, który chciał
    pracownikowi na rękę pójść i zasponsorował mu naukę, nawet tego
    specjalnie nie obwarowując i licząc na jego uczciwość - drugi
    raz już się na to nie nabierze. I potem jest jęczenie że nie
    ma możliwości rozwoju w polskich firmach.

    Kira

  • 10. Data: 2006-12-15 08:28:59
    Od: robbi <r...@n...com>

    czarny napisał(a):

    > Jeśli pracodawcy mogą ruchać pracowników bo tak im wygodniej, to
    > dlaczego pracownicy nie mogą ruchać pracodawców?

    Brzmi troche jak bys pisal o branzy porno ;)

    MSPANC

    --
    pzdr
    robbi