PracaGrupypl.praca.dyskusje › leszek i górnicy

  • 1. Data: 2003-08-06 17:24:41
    Temat: leszek i górnicy
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    1. cena nie odzwierciedla kosztów.
    2. utrzymywanie nierentownych przedsiębiorstw jest z jednym z czynników
    wpływających na wysokie bezrobocie w naszym kraju.

    nie wierzysz? nie musisz, użyj googla, do którego tak wszystkich odsyłasz.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 2. Data: 2003-08-06 21:43:48
    Temat: Re: leszek i górnicy
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wpływających na wysokie bezrobocie w naszym kraju.
    >
    > nie wierzysz? nie musisz, użyj googla, do którego tak wszystkich odsyłasz.

    ale o co chodzi ???

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 3. Data: 2003-08-06 22:26:37
    Temat: Re: Re: leszek i górnicy
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Da:-\)Za" <d...@w...pl> writes:

    > Użytkownik "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości

    > ale o co chodzi ???

    Chodzi o Lesia, ktory z uporem maniaka twierdzi, iz jedynym sposobem
    na nierentowne kopalnie jest zainwestowanie jeszcze wiecej w nie
    pieniedzy, aby ograniczyc koszta :))))

    czyz to nie piekne?

    on tak jeszcze troche pogada, to zaloze zlota ksiege absurdu na swojej
    stronie i powpisuje jego wypowiedzi, coby inni tez rozrywke mieli :)

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 4. Data: 2003-08-06 22:35:03
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > on tak jeszcze troche pogada, to zaloze zlota ksiege absurdu na swojej
    > stronie i powpisuje jego wypowiedzi, coby inni tez rozrywke mieli :)

    aaa - i do tego nowy watek :\

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 5. Data: 2003-08-07 00:52:01
    Od: "Nnnn" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Chodzi o Lesia, ktory z uporem maniaka twierdzi, iz jedynym sposobem
    > na nierentowne kopalnie jest zainwestowanie jeszcze wiecej w nie

    To nie jest prawdą, że kopalnie są nierentowne!!! Kopalnia to dobry biznes
    ale jak w każdej fabryce tak i w kopalni potrzebny jest zbyt czyli kanały
    sprzedaży. I to jest problem. Popyt na węgiel jest stabilny i na tym żerują
    różne cwaniaczki. Kopalnie (zarządzane przez znajomych cwaniaczków)
    podpisują umowy na wyłączność na dystrybucję węgla z firmami innych
    cwaniaczków. Cwaniaczki to kolesie, kolesie kolesi i znajomi i przyjaciele
    królika z nomenklatury i innych układów i układzików. Kopalnia sprzedaje
    tonę węgla za 100zł a 100km od kopalni cwaniaczki sprzedają tę tonę za
    400zł!!! Gdyby kopalnia sama prowadziła sprzedaż lub poprzez uczciwego
    pośrednika, to zarobiłaby na siebie z nawiązką. A tak panoszy się
    cwaniactwo, złodziejstwo i korupcja w świetle prawa (umowy są niby legalne a
    nikt nie ściga panów dyrektorów kopalń za działania na szkodę firmy bo jest
    dola i dla dyrektora i dla pana kontolera i dla pana prokuratora). A nam
    propaganda w telewizji serwuje głodne kawałki o nierentowności kopalń. A
    która firma bedzie działać OK jak się jej przytnie dystrybucję?
    Przestańcie wierzyć we wszystko co wam się wmawia przez ostatnie kilka lat.
    W Anglii np. kopalnie zostały zrestrukturyzowane i prowadzą normalną
    działalność biznesową (bez cwaniaczków). Na to wszystko co napisałem są
    dowody i symulacje wykonane przez kilka polskich i zagranicznych ośrodków. A
    najmniej to już wszystkiemu są winni ci biedni górnicy. Chociaż nie, są
    winni! Trzeba było zrobić większą rozpierduchę w 1989 a nie zawierzać
    cwaniaczkom.

  • 6. Data: 2003-08-07 06:37:45
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Nnnn" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 400zł!!! Gdyby kopalnia sama prowadziła sprzedaż lub poprzez uczciwego
    > pośrednika, to zarobiłaby na siebie z nawiązką. >

    Dużo winy jest również w tym, iż dochodzi do sprzedaży węgla poprzez różnego
    rodzaju kompensaty, przykładowo firma A nabywa od firmy B dług kopalni za
    70% wartości, firma A mając układy dochodzi do porozumienia z kopalnią i w
    zamian za dług kopalni kupuje węgiel dostając jeszcze dodatkowo upust 30% z
    tytułu, iż zapłatą jest własne zadłużenie w/w kopalni. No i potem czemu się
    dziwić, że węgla się nie opłaca wydobywać ? Skoro typowa cena węgla nabywana
    przez dużych odbiorców może wynosić 50% nominalnej ceny sprzedaży (po
    uwzględnieniu dyskonta z kompensat i upustów).
    Zresztą bardzo podobna sytuacja jest w branży hutniczej - dochodzi do tego,
    że niektóry firmy sprzedają stal dużo poniżej ceny huty, "nadrabiając" potem
    korzystnym dyskontem z kompensat - druga sprawa, że często potem coś nie
    wychodzi, ktoś nie zapłaci, a w efekcie czego dochodzi do upadłości całego
    łańcuszka firm.

    pozdr
    Krzysiek

  • 7. Data: 2003-08-07 08:53:57
    Temat: Re: leszek i g?rnicy
    Od: r...@r...pl

    > To nie jest prawd?, ?e kopalnie s? nierentowne!!!
    jesli ktos wydaje 25 zlotych na produkcje czegos, co sprzeda za 10,
    to jest nierentowny. Nie wazne, czy na koncu to cos kosztuje 12, 25 czy 40.
    Czy zarobi posrednik czy nie.
    On jest nierentowny. Choc ma potencjal do bycia rentownym ;-).

    niemniej przypuszczalnie jest cos w tym co mowisz.
    i bedzie nadal dopuki te uklady i ukladziki moga trwac dzieki temu,
    ze manipulatorzy ukladzikowi w razie potrzeby wysylaja przyjazne zwiazki
    zawodowe w calu postraszenia rzadu. Rzad wpuszcza kolejne pieniadze do ukladu
    i jest super.

    dlatego uwazam ze odciecie doplat bedzie zbawcze.
    Uklad albo upadnie (i trudno) albo zacznie funkcjonowac na zdroych zasadch
    (i na to licze) generujac prace dla ludzi i zyski.
    Bo nie neguje tego co pisze leszek, ze gornictwo jest potrzebne,
    ze wegiel jest potrzebny i ze absurdem byloby sprawdzanie go do naszych
    elektrowni z Australii.
    Nie absurdem ideologicznym, tylko na moj rozum - absurdem ekonomicznym
    przy dzisiejszych kosztach pracy u nas i w Australii czy Kanadzie.
    nie wiem jak jest w RPA ;-)
    Rosja to osobna para kaloszy, ale o tym moze daruje sobie dyskusje.

    pozdrawiam

    romekk

  • 8. Data: 2003-08-07 15:01:42
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

> [...]
    >
    > on tak jeszcze troche pogada, to zaloze zlota ksiege absurdu na swojej
    > stronie i powpisuje jego wypowiedzi, coby inni tez rozrywke mieli :)

    Droga koleżanko. Zamiast pisać te ironiczne i puste komentarze, to napisz
    coś z sensem. Sformułuj jakiś logiczny postulat, podaj jakieś dane, fakty,
    napisz cokolwiek, byle z sensem.

    Zrób tę stronę o której piszesz - z przyjemnością powitam fun-club, chętnie
    zasilę go swoimi złotymi myślami w tym temacie i w innych.

    Zrób coś wreszcie, tylko nie pisz tych bzdetów.

  • 9. Data: 2003-08-07 15:05:07
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Michał Gancarski <w...@e...org.pl> napisał(a):

> [...]
    > wpływających na wysokie bezrobocie w naszym kraju.
    >
    > nie wierzysz? nie musisz, użyj googla, do którego tak wszystkich odsyłasz.

    Witam drugiego członka mojego fun-clubu (pierwszym jest moja ukochana Nina) -
    tylko objaśnij mi jeszcze, o co chodzi, bo trochę mnie zamuliło i nie łapię.

    Podrawiam i liczę na więcej.

  • 10. Data: 2003-08-07 16:22:30
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Nina) -
    > tylko objaśnij mi jeszcze, o co chodzi, bo trochę mnie zamuliło i nie

    Po co? Użyj googla. Hasła: mikroekonomia, makroekonomia, cena itd.