PracaGrupypl.praca.dyskusjeleszek i górnicy › Re: Re: leszek i górnicy
    From: "Nnnn" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re: leszek i górnicy
    Date: Thu, 7 Aug 2003 02:52:01 +0200

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    news:m2oez2778i.fsf@pierdol.ninka.net...
    > "Da:-\)Za" <d...@w...pl> writes:
    >
    > Chodzi o Lesia, ktory z uporem maniaka twierdzi, iz jedynym sposobem
    > na nierentowne kopalnie jest zainwestowanie jeszcze wiecej w nie
    > pieniedzy, aby ograniczyc koszta :))))
    >
    > --
    > Nina Mazur Miller
    > n...@p...ninka.net
    > http://pierdol.ninka.net/~ninka/

    To nie jest prawdą, że kopalnie są nierentowne!!! Kopalnia to dobry biznes
    ale jak w każdej fabryce tak i w kopalni potrzebny jest zbyt czyli kanały
    sprzedaży. I to jest problem. Popyt na węgiel jest stabilny i na tym żerują
    różne cwaniaczki. Kopalnie (zarządzane przez znajomych cwaniaczków)
    podpisują umowy na wyłączność na dystrybucję węgla z firmami innych
    cwaniaczków. Cwaniaczki to kolesie, kolesie kolesi i znajomi i przyjaciele
    królika z nomenklatury i innych układów i układzików. Kopalnia sprzedaje
    tonę węgla za 100zł a 100km od kopalni cwaniaczki sprzedają tę tonę za
    400zł!!! Gdyby kopalnia sama prowadziła sprzedaż lub poprzez uczciwego
    pośrednika, to zarobiłaby na siebie z nawiązką. A tak panoszy się
    cwaniactwo, złodziejstwo i korupcja w świetle prawa (umowy są niby legalne a
    nikt nie ściga panów dyrektorów kopalń za działania na szkodę firmy bo jest
    dola i dla dyrektora i dla pana kontolera i dla pana prokuratora). A nam
    propaganda w telewizji serwuje głodne kawałki o nierentowności kopalń. A
    która firma bedzie działać OK jak się jej przytnie dystrybucję?
    Przestańcie wierzyć we wszystko co wam się wmawia przez ostatnie kilka lat.
    W Anglii np. kopalnie zostały zrestrukturyzowane i prowadzą normalną
    działalność biznesową (bez cwaniaczków). Na to wszystko co napisałem są
    dowody i symulacje wykonane przez kilka polskich i zagranicznych ośrodków. A
    najmniej to już wszystkiemu są winni ci biedni górnicy. Chociaż nie, są
    winni! Trzeba było zrobić większą rozpierduchę w 1989 a nie zawierzać
    cwaniaczkom.