PracaGrupypl.praca.dyskusje › lata pracy a studia zaoczne pilne

  • 1. Data: 2004-11-14 23:55:13
    Temat: lata pracy a studia zaoczne pilne
    Od: s...@k...pl (sirTIM)

    Wyczytalem w kodeksie pracy, ze studia wyzsze licza sie do lat pracy a
    co za tym idzie do wyznaczenia ilosci dni urlopu (+8lat).Ale teraz mam
    pytanie czy obejmuje to takze studia zaoczne? I czy studia zaoczne
    inzynierskie (3letnie) wystarcza aby doliczyc 8 lat do urlopu, czy
    trzeba miec ukonczone studia magisterskie? Przeszukiwalem posty na
    grupie, ale byly stare, wiec nie wiem czy cos sie moze nie zmienilo?
    Jesli mozna, to chcialbym aby ktos pokazal mi odpowiedni akt prawny w
    tej kwesti. Czekam na kazda odpowiedz, bo nie ukrywam ze jest to dla
    mnie temat dosc pilny. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-11-15 01:29:22
    Temat: Re: lata pracy a studia zaoczne pilne
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 14 Nov 2004 15:55:13 -0800, s...@k...pl (sirTIM)
    zakodował:

    >Wyczytalem w kodeksie pracy, ze studia wyzsze licza sie do lat pracy a
    >co za tym idzie do wyznaczenia ilosci dni urlopu (+8lat).~

    Nie +8, bo za średnią dostałeś przynajmniej 4 a tu się nie sumuje -
    zamiast 4 (lub więcej) dostajesz 8.

    >Ale teraz mam
    >pytanie czy obejmuje to takze studia zaoczne?

    Tak

    > I czy studia zaoczne
    >inzynierskie (3letnie) wystarcza aby doliczyc 8 lat do urlopu,

    Wystarczą, ale nie +8. Do tego jeżeli w czasie studiów pracowałeś, to
    wlicza się albo bonus za studia, albo czas pracy - to co lepsze dla
    pracownika.

    >Jesli mozna, to chcialbym aby ktos pokazal mi odpowiedni akt prawny w
    >tej kwesti. Czekam na kazda odpowiedz, bo nie ukrywam ze jest to dla
    >mnie temat dosc pilny. Pozdrawiam

    KP
    Art. 155. § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu,
    wlicza się z tytułu ukończenia:
    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej -
    przewidziany programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak
    niż 3 lata,
    2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania
    czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
    3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych
    (równorzędnych) szkół zawodowych - 5 lat,
    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    6) szkoły wyższej - 8 lat.
    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.
    § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu
    pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się bądź okres
    zatrudnienia, w którym była pobierana nauka, bądź okres nauki,
    zależnie od tego, co jest korzystniejsze dla pracownika.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2004-11-15 09:54:02
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Kaizen napisał:

> [...]

    A ile ?

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 4. Data: 2004-11-15 10:01:05
    Od: "n3lly" <piotr.deryloUSUNTENWPIS@(nospam)klub.chip.pl>

    Mysle ze dostaje sie za nie 8 lat, ja za licencjat dostalem 8.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-11-15 10:07:02
    Od: "szfagropol" <szfagropol@wp_mask_no_spam_nospam.pl>

    > Mysle ze dostaje sie za nie 8 lat, ja za licencjat dostalem 8.

    wow... to gdzie tyle daja?:):)

    ---
    Wyslano z systemu GANS: http://www.iomsys.com
    E-MAIL to NEWS gateway

  • 6. Data: 2004-11-15 10:09:15
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 15 Nov 2004 10:54:02 +0100, Mithos
    <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał:

    > A ile ?

    Wrrrrrr....
    Przypomina mi sie dowcip o swiezo upieczonych izynierach, ktorzy
    stwierdzaja, ze "Odkad mam dyplom to boje sie isc do lekarza, jesli on
    jest takim doktorem jak ja inzynierem"

    Przeciez Kaizen naprawde wszystko opisal w poscie i przytoczyl rowniez KP.

  • 7. Data: 2004-11-15 10:22:37
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Krzysztofsf napisał:

    > Przeciez Kaizen naprawde wszystko opisal w poscie i przytoczyl rowniez KP.

    Znam KP. Napisal, ze wystarcza ale nie zeby doliczyc +8 ( pomimo, ze
    tyle wynika z przytoczonych przez niego przepisow KP ). Zapytuje sie
    wiec ile wg niego dolicza ?

    P.S. Dolicza sie 8, ale pytam, bo ciekaw jestem jego zdania.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 8. Data: 2004-11-15 10:29:53
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 15 Nov 2004 11:22:37 +0100, Mithos
> [...]

    > wiec ile wg niego dolicza ?
    >

    > P.S. Dolicza sie 8, ale pytam, bo ciekaw jestem jego zdania.

    Cytat z Kaizena

  • 9. Data: 2004-11-15 10:48:46
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Krzysztofsf napisał:

    > Cytat z Kaizena
    >
    > "Nie +8, bo za średnią dostałeś przynajmniej 4 a tu się nie sumuje -
    > zamiast 4 (lub więcej) dostajesz 8."

    Cytat z Kaizena.

    >I czy studia zaoczne

    "Wystarczą, ale nie +8."

    Z mojej strony EOT.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 10. Data: 2004-11-15 11:28:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 15 Nov 2004 10:54:02 +0100, Mithos
    <m...@o...No.More.Spam.polska> zakodował:

    >A ile ?

    Przecież wyraźnie i z paragrafami podałem, że za ukończenie studiów
    zyskasz nie 8, tylko 8-to, co dostałeś za średnią. Czyli max +4 lata -
    do tego jeżeli w tym czasie pracowałeś, to jeszcze tracisz staż, bo
    się ne sumuje.
    Reasumując. Jeżeli skończyłeś liceum, studia trwają 3 lata z czego
    przez 2 pracowałeś, to masz w momencie ukończenia studiów 8 lat stażu,
    a dzień wcześniej będziesz miał 6 - więc zyskujesz 2, a nie 8.
    A gdybyś skończył szkołę policealną (czyli 6 lat stażu) to w sytuacji
    j.w. nic byś nie zyskał - tak czy inaczej wychodzi 8 lat.