PracaGrupypl.praca.dyskusje › do programistów - "ciekawe" wymaganie w ogłoszeniu

  • 1. Data: 2004-11-14 20:35:24
    Temat: do programistów - "ciekawe" wymaganie w ogłoszeniu
    Od: "jaQbek" <j...@n...onet.pl>

    Na portalu www.praca.pl znalazłem pewne ogłoszenie, sprzed mniej więcej
    miesiąca, może dwóch - nieistotne. To co mnie w nim zainteresowało, to
    wymaganie postawione przez pracodawcę - przedstawienie do wglądu dotychczas
    zrealizowanych projektów WRAZ ZE ŹRÓDŁAMI !!!. Wydaje mi takie wymaganie
    przynajmniej (!) dziwne. Czy spotkaliście się już kiedyś z czymś takim ? Czy
    faktycznie firmie może nie wystarczyć opis tych projektów ? Bo chyba na
    sprawdzenie pracownika są inne sposoby

    Pozdrawiam

    j...@p...nospamonet[dot]pl

  • 2. Data: 2004-11-14 20:53:09
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

> [...]
    > zrealizowanych projektów WRAZ ZE ŹRÓDŁAMI !!!. Wydaje mi takie wymaganie
    > przynajmniej (!) dziwne. Czy spotkaliście się już kiedyś z czymś takim ?
    Faktycznie dosyć to dziwne.
    Choć z drugiej strony - to chyba najprostszy sposób, aby sprawdzić, czy
    faktycznie dany
    kandydat jest autorem danego programu.
    Czyż nie?

  • 3. Data: 2004-11-14 21:28:26
    Od: "Jarek" <z...@m...com>

    Użytkownik "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO> napisał w
    wiadomości news:cn8grb$ni0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >[...]
    > Choć z drugiej strony - to chyba najprostszy sposób, aby sprawdzić, czy
> [...]

    A co w sytuacji gdy ktoś nie dysponuje kodami bo np. nie można ich wynosić z
    miejsca pracy?

    Pozdrawiam,
    Andy

  • 4. Data: 2004-11-14 21:49:50
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > A co w sytuacji gdy ktoś nie dysponuje kodami bo np. nie można ich wynosić
    > miejsca pracy?
    Ja absolutnie nie pochwalam takiej metody weryfikacji kandydata.
    Twierdzę tylko, że z punktu widzenia pracodawcy jest to jakiś sposób.

  • 5. Data: 2004-11-14 21:50:09
    Od: "jaQbek" <j...@n...onet.pl>

    Jeżeli firma nie potrafi na podstawie rozmowy z kandydatem ocenić tego, czy
    jest on autorem danego programu, czy nie, to kiepsko o niej świadczy. A są
    pytania, które mogą to jednoznacznie wykazać, choćby o pewne rozwiązania
    itp.

    > A co w sytuacji gdy ktoś nie dysponuje kodami bo np. nie można ich wynosić
    > miejsca pracy?

    Dokładnie. Poza tym pytanie, co tak naprawdę firma potrzebuje. Bo jeśli kod
    źródłowy całego systemu finansowo księgowego na przykład, to chyba nie tędy
    droga, a jeśli chce sprawdzić styl w jakim pisze programista, to są na to
    inne sposoby, choćby zadanie napisania konkretnej, małej aplikacji

  • 6. Data: 2004-11-14 22:15:51
    Od: "SLaw" <s...@h...plANTYSPAM>

    "jaQbek" <j...@n...onet.pl> wrote in message
> [...]
    Czy
    > faktycznie firmie może nie wystarczyć opis tych projektów ? Bo chyba na

    Moim zdaniem jest to firma ktora poszukuje osob do pracy w zespole. Bardzo
    duzy problem jest ze znalezieniem programistow ktorzy pisza czytelny kod,
    ktory moze rozwijac zupelnie inna osoba. Sam osobiscie spotkalem sie z
    projektami ktore musialy byc w pewnym sensie zaczynane od nowa bo nikt nie
    potrafil zrozumiec toku myslenia programisty.
    Sadze ze raczej w ogloszeniu chodzilo o przyklady kodow zrodlowych a nie
    cale projekty.

    --
    SLaw

  • 7. Data: 2004-11-15 07:38:20
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    j...@n...onet.pl news:cn8fet$6fh$1@atlantis.news.tpi.pl

    > wymaganie postawione przez pracodawcę - przedstawienie do wglądu
    > dotychczas zrealizowanych projektów WRAZ ZE ŹRÓDŁAMI !!!.

    Moim zdaniem troche nie powazne - kodow sie nie daje bylekomu raczej.

    Chyba ze masz pod kreka jakis swoj _maly_ program, lub poslesz im
    _fragmenty_ duzego programu (aby zoabaczyli jaki masz styl pisania), lub -
    napisales cos na GPL.

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 8. Data: 2004-11-15 08:45:23
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    jaQbek wrote:
> [...]
    > przynajmniej (!) dziwne. Czy spotkaliście się już kiedyś z czymś takim ? Czy

    Ja się nie spotkałem, ale sam zaproponowałem (starając się o pracę w
    firmie programistycznej) żeby obejrzeli moje programy, albo fragmenty
    które opublikowałem OS.

  • 9. Data: 2004-11-15 15:11:15
    Temat: Re: do programistów -
    Od: "leszek" <s...@g...pl>

    jaQbek <j...@n...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    Czy
    > faktycznie firmie może nie wystarczyć opis tych projektów ? Bo chyba na

    Wydaje mi się to zupełnie rozsądne, jest to sprawdzenie jakości pracy
    programisty, czy stosuje jakieś standardy, komentuje kod itp itd. Poza tym,
    to ktoś może twierdzić, że np. zna C++ a z kodu wynika, że C++ to tylko
    kompilator, w rzeczywistości w dalszym ciągu pisze w C.

    Takie ogłoszenie raczej świadczy dobrze o pracodawcy, że wie, jakiego
    pracownika potrzebuje.

  • 10. Data: 2004-11-15 16:01:54
    Od: "jaQbek" <j...@n...onet.pl>

> [...]
    > kompilator, w rzeczywistości w dalszym ciągu pisze w C.
    >
    > Takie ogłoszenie raczej świadczy dobrze o pracodawcy, że wie, jakiego

    Gdy startowałem do obecnej firmy, dostalem jako jeden z etapów procesu
    rekrutacji do napisania prostą aplikację - zapoznanie się z problematyką
    jakiej dotyczyła, zaprojektowaniem jej i zaimplementowaniem zajęło mi
    tydzień. I na podstawie takiego testu pracodawca mógł ocenić dokładnie to,
    co ocenić potrzebował. IMO lepsze to, niż wysyłanie fragmentów kodu
    wyrwanych z kontekstu