PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowa firma

  • 1. Data: 2004-11-14 21:36:07
    Temat: Nowa firma
    Od: Jan Wideł <jwnews@_wytnij_debian.maszyna.pl>

    Witam wszytjkich!

    Niedawno zrodzil sie u mnie pomysl na otwarcie firmy. Jako ze nigdy sie
    nie zaglebialem w ten temat, mam kilka pytan, na ktre napewno znaja
    osoby majace wlasna firme.

    - gdzie znajde informacje co jest niezbedne do otworzenia wlasnej
    dzialalnosi gosp.
    - gdzie moge sie dowiedziec o pomocy(doradczej/finansowej) dla
    nowootwierajacych sie firm.
    - czy istnieja gdzies wzory tkz. "Biznes planów"
    - co jest konieczne do uzyskania kredytu, jaki radzicie?
    - czy lepiej byc zarejestrowany jako bezrobotny(moze jest jakas pomoc
    dla samozadrudniajacych sie ludzi?)

    Prosze takze o wszelkie uwagi, linki ktore moga powiekszyc moja wiedze
    na ten temat.

    JW

  • 2. Data: 2004-11-14 21:49:37
    Temat: Re: Nowa firma
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Jan Wideł <jwnews@_wytnij_debian.maszyna.pl> wrote:
    > Prosze takze o wszelkie uwagi, linki ktore moga powiekszyc moja wiedze
    > na ten temat.

    http://www.twoja-firma.pl/
    www.elfin.pl
    i od diabla w archiwum

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://www.PRnews.pl
    Najświeższe informacje na temat banków i ich oferty!

  • 3. Data: 2004-11-14 21:51:19
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    http://www.msp.money.pl/firma/poradniki/zwf/

  • 4. Data: 2004-11-15 19:19:19
    Od: "MG42" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Wideł" <jwnews@_wytnij_debian.maszyna.pl> napisał w
    wiadomości news:cn8j4k$t0c$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > dla samozadrudniajacych sie ludzi?)
    >
    > Prosze takze o wszelkie uwagi, linki ktore moga powiekszyc moja wiedze

    Ja ci dam jedna cenna rade. Zaloz sobie specjalna teczke na przelewy i
    dowody wplat do Urzedu Skarbowego i ZUS-u. Trzymaj tam wszystkie
    potwierdzenia wplat do tych instytucji. Z roznych tytułow. Jesli przelewasz
    cos np. z konta banku internetowego to od razu zamawiaj pisemne
    potwierdzenie przelewu. Z ta teczka nie rozstawaj sie kiedy masz cos do
    zalatwienia w US i ZUS. Wiem to z wlasnego doswiadczenia. Przez rok -
    srednio raz na miesiac- pokazywalem jednej kobiecie dowod wplaty z tyt. VAT.
    A ta w nastepnym miesiacu zadala tego samego potwierdzenia. Tak w kolko. I
    jak nie masz to nie zmiluj sie. Zadne "to ja doniose""przefaksuje" czy takie
    tam. MA BYC i koniec.

  • 5. Data: 2004-11-15 21:42:06
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 15 lis 2004 w liście [news:cnavfq$au2$1@inews.gazeta.pl] MG42
    [m...@g...pl] napisał(a):

    > Jesli przelewasz
    > cos np. z konta banku internetowego to od razu zamawiaj pisemne
    > potwierdzenie przelewu.

    I płać za to kupę kasy. Ale to prawda, ZUS np. nie honoruje
    potwierdzenia drukowanego prosto ze strony internetowej, chociaż taki
    papier prawnie ich do tego zobowiązuje. Ale cóż, taki kraj...

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/