PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy firmy maja obowiazek zaplaty pewnej kwoty przy podpisaniu umowy bezterminowej?

  • 11. Data: 2005-01-23 21:32:01
    Temat: Re: Do krasnala
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Użytkownik w news:13df.000003ed.41f409db@newsgate.onet.pl napisał(a):

    > nie widze tu specjalnie zwiazku z tym, ze firma zatrudniajac
    > kogos, majac swiadomosc ze musze poniesc dodatkowe
    > koszty, wyplaca za to rekompensate.

    No właśnie - dodatkowe koszty. Sytuacja w kraju jest jaka jest, więc nawet
    zmieniając miejsce zamieszkania nie jest to regułą, chociaż faktycznie się
    zdarza. Ale w swoim pytaniu wspomniałeś o sytuacji, gdy czegoś takiego nie
    ma. Wtedy jakie koszty ponosi pracownik w związku z podpisaniem umowy, aby
    trzeba mu je było rekompensować? Jeśli ktoś jest cennym specjalistą to też
    raczej nie jednorazowa rekompensata, ale odpowiednio wysokie zarobki, ktore
    same w sobie stanowią wabik.

    pozdrawiam
    Greg

  • 12. Data: 2005-01-23 21:50:42
    Temat: Re: Czy firmy maja obowiazek zaplaty pewnej kwoty przy podpisaniu umowy bezterminowej?
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Greg [Sun, 23 Jan 2005 21:00:45 +0100]:

    > No mnie prawdę pisząc kopara opadła. Jakaś krzywda się dzieje
    > człowiekowi przez podpisanie umowy o pracę, że rekompensatę
    > firma miałaby wypłacać? ;-)

    No w zasadzie wydaje mi sie, ze jesli ten pracownik w celu podjecia
    pracy w niedlugim czasie ma sie zwinac i wyjechac do innego miasta,
    to troche czasu, nerwow i wydatkow mu to zezre. Jesli wiec pracownik
    nalezy do kategorii "cenny" to nie widze nic dziwnego w tym ze firma
    pokrylaby mu czesc tych kosztow...

    A co, z gory zakladasz ze ten jest kompletnie nie-cenny? ;)

    Kira

  • 13. Data: 2005-01-23 21:56:42
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 23 Jan 2005 21:20:02 +0100, Pe.Ka <c...@t...cy> napisał:

    > From: [Juan] - 2005-01-23 20:05:

    > Jest coś takiego jak dodatek/zasiłek na zagospodarowanie. ZTCW to
    > występuje jedynie w budżetówce (nauczyciele, żołnierze). W przypadku
    > firm prywatnych nie słyszałem o takim.

    Moze z funduszu socjalnego (obowiazkowego) cos takiego sie gdzies zdarzylo
    przy przenosinach firmy dla pracownikow przenoszacych sie z siedziba i
    poszla fama, ze to norma?

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 14. Data: 2005-01-23 22:18:31
    Od: 'madzik' <m...@t...beztego.com>

    Pe.Ka:

    > Jest coś takiego jak dodatek/zasiłek na zagospodarowanie. ZTCW to
    > występuje jedynie w budżetówce (nauczyciele, żołnierze). W przypadku
    > firm prywatnych nie słyszałem o takim.

    Ja cos takiego dostałam (w wysokosci jednej miesiecznej pensji), jak
    kilka lat temu zmiana pracy oznaczała przeprowadzkę ze Slaska do
    Warszawy. Był to wynik dobrej woli pracodawcy (kapital prywatny), a nie
    prawnego obowiązku.

    Mysle, ze to zalezy od stanowiska, osoby i spółki.

    Jakis czas temu znajomy wracajac z HQ w GB do polskiego oddzialu na
    stanowisko kierownicze, mial oplacony transport rzeczy do Polski (a pare
    lat wczesniej, gdy wyjezdzal do GB, zapewniono mu mieszkanie na pierwsze
    pare miesiecy, plus kwota na zagospodarowanie). No, ale to juz
    "zagranica" była ;-).

    --
    Magda

  • 15. Data: 2005-01-23 22:22:47
    Temat: korekta
    Od: 'madzik' <m...@t...beztego.com>

    madzik:
    > Jakis czas temu znajomy wracajac z HQ

    to było oczywiscie "siedziba glowna", a nie nazwa pracodawcy.
    Przepraszam za malo czytelny skrót.

    --
    Magda

  • 16. Data: 2005-01-23 22:27:49
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:ct14dr$ntp$1@news.onet.pl...

    > Krasnoludem, kurka! ;) (Amra Zigrin z klanu Nadr-Hogr)

    Wot, krasnal z nadmiernie wybujałym ego ;P

    Sigurd NMSP

  • 17. Data: 2005-01-23 22:37:53
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Wot, krasnal z nadmiernie wybujałym ego ;P
    > Sigurd NMSP

    Bo Cie Sigurd pomacam po zeberkach toporem i bedziesz mial ;)
    (tyle, ze mi dawno postac skasowali na Arkadii ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 18. Data: 2005-01-23 23:14:53
    Temat: Re: korekta
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: ['madzik'] - 2005-01-23 23:22:

    > Przepraszam za malo czytelny skrót.

    Dlaczego mało czytelny? IMO oczywisty :)

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 19. Data: 2005-01-24 09:44:48
    Od: 'madzik' <m...@t...beztego.com>

    Pe.Ka:

    > Dlaczego mało czytelny? IMO oczywisty :)

    bo angielski w polskim tekscie ;-)

    (<zart> I chcialam uniknąc sytuacji, w ktorej ktos gorączkowo zaczalby
    pisac podanie do takiej "porządnej" firmy ;-) </>)

    --
    Magda

  • 20. Data: 2005-01-24 17:18:58
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Tomasz Brzeziński wrote:
    > Wot, krasnal z nadmiernie wybujałym ego ;P

    Jak każdy po SGH. Podobno :)

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1