PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy firmy maja obowiazek zaplaty pewnej kwoty przy podpisaniu umowy bezterminowej?

  • 1. Data: 2005-01-23 19:05:31
    Temat: Czy firmy maja obowiazek zaplaty pewnej kwoty przy podpisaniu umowy bezterminowej?
    Od: "Juan" <j...@i...pl>

    Czesc
    Slyszalem o tym iz niektore firmy przy podpisywaniu umowy bezterminowej o
    prace wyplacaja jednorazowo pewna kwote. Jest to cos w rodzaju rekompensaty
    glownie w przypadku przeprowadzki zwiazanej z podjeciem nowej pracy, choc
    slyszalem o kilku przypadkach gdy kwota ta zostala wyplacana mimo braku zmiany
    zamieszkania. Jestem wlasnie przed podpisaniem umowy i nie wiem czy moge sie
    domagac tego typu swiadczenia. Czy wiecie moze, czy to jest jakos uregulowane
    prawnie, czy tez zalezy to od dobrej woli firmy? Inna sprawa to co w
    przypadku, gdy firma podpisala umowe czasowa i jest ona nastepnie zmieniana na
    bezterminowa - czy wtedy ta kwota jest wyplacana przy zmianie(bo przy
    podpisaniu czasowej nie zostala wyplacona)?
    Z gory dzieki

  • 2. Data: 2005-01-23 19:46:58
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Juan <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > zmieniana na bezterminowa - czy wtedy ta kwota jest wyplacana przy
    > zmianie(bo przy podpisaniu czasowej nie zostala wyplacona)?

    Tak i jeszcze firma ma obowiazek noszenia pracownika na rekach jak podpisze
    z nim umowe bezterminowa. Nie wiedziales?

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-01-23 20:00:45
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Juan w news:13df.000003ad.41f3f57b@newsgate.onet.pl napisał(a):

    > Czy wiecie moze, czy to jest jakos uregulowane prawnie,
    > czy tez zalezy to od dobrej woli firmy?

    No mnie prawdę pisząc kopara opadła. Jakaś krzywda się dzieje człowiekowi
    przez podpisanie umowy o pracę, że rekompensatę firma miałaby wypłacać? ;-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 4. Data: 2005-01-23 20:10:56
    Temat: Do krasnala
    Od: j...@i...pl

    > Tak i jeszcze firma ma obowiazek noszenia pracownika na rekach jak podpisze
    > z nim umowe bezterminowa. Nie wiedziales?

    Sluchaj krasnalu, pytałem o to bo wiem z kilku przykladow z kilku firm, ze w
    ten sposob rekompensowane sa koszty zwiazane z podjeciem pracy w innym miescie
    niz miasto zamieszkania. Pracowalem za granica i tam to jest normalnosc,
    chcialem dowiedziec sie jak wyglada to w Polsce. Jesli znasz odpowiedz to
    odpowiadaj, jesli nie to nie wlaczaj sie do dyskusji. Twoj zart jest swietny,
    gratuluje.

  • 5. Data: 2005-01-23 20:18:06
    Temat: Re: Do krasnala
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Polsce. Jesli znasz odpowiedz to odpowiadaj, jesli nie to nie wlaczaj
    > sie do dyskusji. Twoj zart jest swietny, gratuluje.

    Sluchaj spiaca krolewno. Moze w jakis Niemczech czy innym socjalu to
    normalnosc - ale twoje pytanie w Poslce moze wzbudzic jedynie smiech. Nie
    slyszales, ze staly etat to obecnie sczyt marzen wielu pracownikow?
    I ty jeszcze oczekujesz, ze przy takim bezrobociu ktos ci bedzie dawal
    rekompensate i prezenty? No wez, gdzie ty zyjesz?

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 6. Data: 2005-01-23 20:20:02
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Juan] - 2005-01-23 20:05:

    > prace wyplacaja jednorazowo pewna kwote. Jest to cos w rodzaju rekompensaty
    > glownie w przypadku przeprowadzki zwiazanej z podjeciem nowej pracy, choc

    Jest coś takiego jak dodatek/zasiłek na zagospodarowanie. ZTCW to
    występuje jedynie w budżetówce (nauczyciele, żołnierze). W przypadku
    firm prywatnych nie słyszałem o takim.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 7. Data: 2005-01-23 20:32:28
    Od: j...@i...pl

> [...]
    > rekompensate i prezenty? No wez, gdzie ty zyjesz?
    >
    > Zyje w normalnym kraju, nie wiem jak ty. Ja nie oczekuje prezentow, ale
    czegoś co jest oczywiste. Staly etat moze rzeczywisce jest marzeniem,
    bezrobocie bardzo wysokie, i to jest zle - jednak nie widze tu specjalnie
    zwiazku z tym, ze firma zatrudniajac kogos, majac swiadomosc ze musze poniesc
    dodatkowe koszty, wyplaca za to rekompensate. Nie znam wielu szczegolow prawa
    pracy w Polsce, bo dlugo mnie tu nie bylo, mialem jedynie kontakt z osobami,
    ktore z roznych rejonow Polski trafialy czesto do duzych, zagranicznych firm w
    Warszawie i tam taki "prezent" był stosowany. Stad moje pytanie.

  • 8. Data: 2005-01-23 20:49:31
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > roznych rejonow Polski trafialy czesto do duzych, zagranicznych firm
    > w Warszawie i tam taki "prezent" był stosowany. Stad moje pytanie.

    Prawa nie ma. To o czym piszesz dotyczy jedynie specjalistow, na ktorych
    firmie zalezy. I wtedy owszem - wynajmuja mieszkania, dodatki za rozlake
    potrafia wyplacac. JEdnak dotyczy to najwiekszych firm i jest calkowicie
    dobrowolne.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 9. Data: 2005-01-23 21:00:31
    Od: j...@i...pl

> [...]
    > firmie zalezy. I wtedy owszem - wynajmuja mieszkania, dodatki za rozlake
    > potrafia wyplacac. JEdnak dotyczy to najwiekszych firm i jest calkowicie

    Ok, chodzilo mi bardziej o "srodki na zagospodarowanie", wspomniane w jednej z
    odpowedzi, jednak to tylko budżetówka - czyli chyba wszystko jasne. I bez
    urazy jesli chodzi o krasnala, nie wiem dlaczego, ale Amra skojarzylo mi sie z
    krasnalem.

  • 10. Data: 2005-01-23 21:19:54
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > jednej z odpowedzi, jednak to tylko budżetówka - czyli chyba wszystko
    > jasne. I bez urazy jesli chodzi o krasnala, nie wiem dlaczego, ale

    Krasnoludem, kurka! ;) (Amra Zigrin z klanu Nadr-Hogr)

    Zadbaj o swoje pieniądze!