PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lojalka - do kiedy mozna wymagac po rozw.um??

  • 1. Data: 2005-01-23 14:20:27
    Temat: Lojalka - do kiedy mozna wymagac po rozw.um??
    Od: "arbi" <p...@o...pl>

    Witam,

    przegladalem mase postow na ten temat, ale nie znalazlem odpowiedzi na pytanie:
    w jakim okresie od zakonczenia umowy o prace mozna wymagac wyplaty
    odszkodowania z tyt. umowy o zakazie konkurencji? Np. czy mozna sie ubiegac o
    wyplate odszkodowania 11 miesiecy po rozwiazaniu umowy o prace? Jaki jest
    maksymalny termin zlozenia podania do bylego pracodawcy?

    z gory dziekuje za odp.

    pzd
    arbi

  • 2. Data: 2005-01-23 14:59:03
    Temat: Re: Lojalka - do kiedy mozna wymagac po rozw.um??
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [arbi] - 2005-01-23 15:20:

    > wyplate odszkodowania 11 miesiecy po rozwiazaniu umowy o prace? Jaki jest
    > maksymalny termin zlozenia podania do bylego pracodawcy?

    O jakim podaniu piszesz? Albo masz umowę o zakazie konkurencji po
    ustaniu zatrudnienia (i tam określoną kwotę i termin wypłaty - albo
    całość z góry albo miesięcznie) albo jej nie masz i nie ma mowy o
    odszkodowaniu.

    Albo po prostu nie zrozumiałem pytania ;)

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 3. Data: 2005-01-24 06:02:42
    Od: "Arbi" <p...@o...pl>

> [...]
    > całość z góry albo miesięcznie) albo jej nie masz i nie ma mowy o
    > odszkodowaniu.
    >
    > Albo po prostu nie zrozumiałem pytania ;)

    Do umowy o prace zostal dolaczony aneks o zakazie konkurencji na okres roku w
    danej branzy, wraz z podanymi "zakazanymi" firmami, w zamian za 25%
    wynagrodzenia. 11 miesiecy temu rozwiazalem umowe o prace i chce sie zwrocic
    do bylego pracodawcy o wyplate za okres, w ktorym nie podjalem pracy w
    konkurencyjnej firmie na terenie kraju - czyli wypelnilem warunki umowy o
    zakazie konkurencji. Dodam, ze umowa o zakazie konkurencji nie zostala
    rozwiazana (o ile mozna taka umowe rozwiazac...)

    Moze faktycznie nieprecyzyjnie pytanie, wiec zdefiniuje je inaczej:
    - czy pracodawca powinien automatycznie zaczac wyplacanie 25% w miesiecznych
    ratach po rozwiazaniu umowy o prace, przez okres w ktorym powstrzymaywalem sie
    od zatrudnienie u konkurencji?
    - jesli nie, to w jakim maksymalnym okresie od zakonczenia umowy o prace
    powinienem sie zwrocic z podaniem (o to podanie chodzilo mi w 1 poscie) do
    bylego pracodawcy o wyplate 25% z tego tytulu

    pozd.
    Arbi

  • 4. Data: 2005-01-24 08:30:16
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <1...@n...onet.pl> "Arbi" <p...@o...pl>
    writes:
> [...]

    >zakazie konkurencji. Dodam, ze umowa o zakazie konkurencji nie zostala
    >rozwiazana (o ile mozna taka umowe rozwiazac...)

    Wyglada, ze jestes frajer bo powstrzymywales sie od pracy u konkurencji a on
    Ci nie wyplacal naleznego wynagrodzenia. Powyzej masz jak byk napisane, ze
    albo z gory za okres albo miesiecznie w ratach. Jesli ci nie placil to nie
    musiales sie powstrzymywac od pracy dla konkurencji.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 5. Data: 2005-01-26 04:44:14
    Od: "Arbi" <p...@o...pl>

> [...]
    > albo z gory za okres albo miesiecznie w ratach. Jesli ci nie placil to nie
    > musiales sie powstrzymywac od pracy dla konkurencji.

    W moim przypadku jest to troche skomplikowane gdyz praca u konkurencji nie byla
    w kregu moich zainteresowan. Co wiecej, lojalka zaraz po rozwiazaniu umowy o
    prace mozna by powiedziec "nie oplacala sie" i nawet teraz jedynie ROZWAZAM ta
    mozliwosc. Moje pytanie ma na celu zdefiniowanie czasu jaki maksymalnie moge
    wykorzystac na moje "rozwazania", czyli do kiedy moge odgrzebac sprawe, lub
    inaczej: kiedy sprawa ulega przedawnieniu.