PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa autorska

  • 1. Data: 2007-04-12 21:54:33
    Temat: umowa autorska
    Od: "zalinka" <l...@o...pl>

    witam,
    jak mam rozumieć taki zapis:
    "Każda ze stron ma prawo rozwiązać niniejszą umowę ze skutkiem
    natychmiastowym z prawem do odszkodowania na zasadach ogólnych Kodeksu
    cywilnego"

    najbardziej oczywiście interesuje mnie zapis "z prawem do odszkodowania na
    zasadach..." - może ktoś jest zorientowany.

    i jeszcze jedna sprawa - ponieważ to moja pierwsza umowa autorska - nie znam
    się na tym zupełnie i wolałabym usłyszeć wasze zdanie dotyczące rozliczania
    się z takiej umowy. wiem, że z tytułu umowy autorskiej koszty uzyskania
    przychodu to 50%.

    czyli zarabiając powiedzmy 2000 zl, 19 % podatek licze od 1000 (w
    przykladzie wychodzi 190 zl) i wynik odejmuję od owych 2000. tak?

    i jeszcze jedna chyba podstawowa kwestia: czy pracodawca liczy to za mnie?
    czy ja mam to liczyć sama?

    z góry dziękuję za pomoc

    z.

  • 2. Data: 2007-04-13 16:48:26
    Temat: Re: umowa autorska
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Apr 2007 23:54:33 +0200, "zalinka" <l...@o...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >

    >najbardziej oczywiście interesuje mnie zapis "z prawem do odszkodowania na
    >zasadach..." - może ktoś jest zorientowany.

    To może zajrzyj do kodeksu cywilnego. To nie boli... przynajmniej nie od razu.
    ;)

> [...]
    >
    >czyli zarabiając powiedzmy 2000 zl, 19 % podatek licze od 1000 (w
    >przykladzie wychodzi 190 zl) i wynik odejmuję od owych 2000. tak?

    Podatek = Kwota brutto * 50% * 19%.

    >i jeszcze jedna chyba podstawowa kwestia: czy pracodawca liczy to za mnie?
    >czy ja mam to liczyć sama?

    Nie pracodawca, tylko zamawiający dzieło. Zwykle on też odprowadza zaliczkę do
    US.