PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaka data na swiadectwie pracy?

  • 1. Data: 2003-09-22 17:11:50
    Temat: jaka data na swiadectwie pracy?
    Od: "Asia" <o...@g...pl>

    Witam,
    mam pytanie dotyczace swiadectwa pracy.
    Pracownik przykladowo jest zatrudniony od 03.01.2003 do 10.09.2003.
    09.09 jest w pracy, rozliczas sie z firma, a 10 jeszcze ma dzien wolny np za
    nadgodziny.
    Czy w takiej sytuacji pracodawca moze wydac mu swiadectwo pracy w tym dniu,
    kiedy pracownik jest w pracy, tj. 09.09.2003.
    i wstawic w dokumencie data wystawienia i otrzymania swiadectwa -
    09.09.2003?
    W punkcie zatrudnienia jest naturalnie wpisana data: 03.01.2003-10.09.2003.
    Czekam na informacje.

    --
    pozdrawiam,
    - Asia

  • 2. Data: 2003-09-22 20:09:57
    Temat: Re: jaka data na swiadectwie pracy?
    Od: "przemo77" <p...@e...com.pl>

    Użytkownik "Asia" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 09.09.2003?
    > W punkcie zatrudnienia jest naturalnie wpisana data:

    Z tego co wiem to pracodawca na wydanie swiadectwa pracy ma tydzien od
    ustania obowiazku swiadczenia pracy przez pracownika, czyli najszybciej moze
    dostac ten papierek 11 wrzesnia. Ale jak juz firma chce tak zakombinowac to
    nie rozumiem co stoi na przeszkodzie zeby to swiadectwo wydac pracownikowi 9
    wrzesnia, ale z data wydania 11 wrzesnia - jak pracownik byl w porzadku to
    mozna mu isc przeciez na reke. Robiac w ten sposob w jaki opisalas naraza ta
    firma swojego bylego pracownika na niepotrzebne klopoty - na bezrobociu jemu
    takiego swiadectwa pracy juz nie zalicza do stazu.

  • 3. Data: 2003-09-22 20:14:29
    Od: "Asia" <o...@g...pl>

> [...]
    9
    > wrzesnia, ale z data wydania 11 wrzesnia -

    data wydania i otrzymania dlatego taka, poniewaz w tym dniu pracownik sie
    rozliczyl i byl ostatni dzien fizycznie w siedzibie firmy.
    Data zatrudnienia jest do 10.09 dalej wypisana.

> [...]
    jemu
    > takiego swiadectwa pracy juz nie zalicza do stazu.

    nie zalicza sie do stazu nawet, jesli data koncowego zatrudnenia jest
    10.09?
    Z tego co wiem, chyba ten pracownik ma juz nowa prace.

    Pzdrw,
    - asia

  • 4. Data: 2003-09-22 20:36:38
    Od: "przemo77" <p...@e...com.pl>

    > nie zalicza sie do stazu nawet, jesli data koncowego zatrudnenia jest
    > 10.09?
    > Z tego co wiem, chyba ten pracownik ma juz nowa prace.

    No tak ale teoretycznie zatrudniony w firmie byl do 10 wrzesnia i jeszcze w
    ten dzien mogl byc sciagniety pilnie do pracy (teoretycznie), a to ze
    rozliczyl sie 9 wrzesnia to jest juz sprawa pomiedzy pracodawca a
    pracownikiem i nie ma wplywu na koniec okresu zatrudnienia. Co do klopotow
    pracownika - jezeli zaden upierdliwy urzednik nie zauwazy tego kiksu z
    datami (co jest wysoce prawdopodobne) to bedzie spoko, natomiast ja dla
    swietego spokoju wydalbym swiadectwo pracy z data wydania pozniejsza niz
    koniec okresu zatrudnienia.

    PS: Jezeli sie myle to niech mnie ktos poprawi, bo pisze te rzeczy na
    przykladzie wlasnego doswiadczenia i zdrowego rozsadku.
    PS2: Po raz pierwszy widze firme ktora chce jak najszybciej wydac
    pracownikowi swiadectwo pracy - z reguly firmy opozniaja to jak tylko
    mozliwe (ze o prywaciarzach nie wspomne) - ale to sie chwali - pierwsza
    uczciwa firma jaka spotykam.

  • 5. Data: 2003-09-22 20:55:26
    Od: "Asia" <o...@g...pl>

    natomiast ja dla
    > swietego spokoju wydalbym swiadectwo pracy z data wydania pozniejsza niz
    > koniec okresu zatrudnienia.

    ok, to na poprawe jest chyba tez 7 dni.
    A jesli minelo wiecej, to czy pracodawca moze korekte sam wniesc po tylu
    dniach?