PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak to jest...?

  • 1. Data: 2003-03-27 18:12:42
    Temat: jak to jest...?
    Od: "Katarzyna Sokół" <kasik.s@KILL_SPAM******wp.pl>

    Witam,
    Mam pytanko: facet został przyjęty na stanowisko programisty, ma podpisaną
    już umowę na okres trzech miesięcy. Badania lekarskie zrobił tydzień później
    i wyszło mu że... przed komputerem nie może pracować więcej niż cztery
    godziny...
    No i pytanko: co w takiej sytuacji ma zrobić... a co pracodawca może? Trochę
    głupi bo programista siedzi cały czas przed komputerem.

    Będę wdzieczna za wasze podpowiedzi

    --
    Kasik
    GG: 243137

  • 2. Data: 2003-03-27 18:25:08
    Temat: Re: jak to jest...?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 27 Mar 2003 19:12:42 +0100, "Katarzyna Sokół"
    <kasik.s@KILL_SPAM******wp.pl> zakodował:

    >No i pytanko: co w takiej sytuacji ma zrobić... a co pracodawca może?

    Art. 43. Pracodawca może wypowiedzieć warunki pracy lub płacy
    pracownikowi, o którym mowa w art. 39, jeżeli wypowiedzenie stało się
    konieczne ze względu na:

    2) stwierdzon? orzeczeniem lekarskim utratę zdolno?ci do wykonywania
    dotychczasowej pracy albo niezawinion? przez pracownika utratę
    uprawnień koniecznych do jej wykonywania.

    > Trochę
    >głupi bo programista siedzi cały czas przed komputerem.
    >
    >Będę wdzieczna za wasze podpowiedzi

    Jeżeli nie da się tego wyleczyć, to pozostaje zmiana zawodu albo
    samozatrudnienie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-03-27 18:28:14
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Katarzyna Sokół" <kasik.s@KILL_SPAM******wp.pl> napisał w
    wiadomości news:b5vev8$sje$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    Trochę
    > głupi bo programista siedzi cały czas przed komputerem.

    Wyszło głupio, bowiem przed dopuszczeniem do pracy programista musi mieć
    zaświadczenie od lekarza, że może pracować a pracodawca nie może dopuścic do
    pracy. Patrz - art. 229 par.1 pkt 1 i par. 4 kodeksu pracy.
    Jak widać jest to teraz zmartwienie pracodawcy.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2003-03-27 18:45:18
    Od: "Katarzyna Sokół" <kasik.s@KILL_SPAM******wp.pl>

    No właśnie wiem że przed dopuszczeniem do pracy powinno sie przedstawić
    badania. Jednak firma (i to duza ogólnopolska) potrzebowała "od zaraz", ma
    podpisaną umowę z prywatną lecznicą i pierwszy wolny termin był tydzień po
    rozpoczeciu pracy.
    Jutro ma te badania przedstawić w kadrach i .... na jaką reakcje można byc
    przygotowanym.... w/g mnie skoro ma umowe podpisana to firma powinna mu na
    okres trwania umowy znależć "równorzędne stanowisko płacowe" ... ale
    szczerze mówiąć to boję się że w obecnej sytuacji (rynek pracy) może
    powiedzieć "spadaj"

    --
    Kasik
    GG: 243137

  • 5. Data: 2003-03-27 19:16:20
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > okres trwania umowy znależć "równorzędne stanowisko płacowe" ... ale
    > szczerze mówiąć to boję się że w obecnej sytuacji (rynek pracy) może

    Ze się zaciekawię - co to za schorzenie, że tylko 4 h/day przed komputerem?

    Pzdr: Dogbert

  • 6. Data: 2003-03-27 19:17:35
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ze się zaciekawię - co to za schorzenie, że tylko 4 h/day przed
    komputerem?

    Np. padaczka.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 7. Data: 2003-03-27 19:24:49
    Od: "eM" <e...@u...altersite.org>

    > Jutro ma te badania przedstawić w kadrach i .... na jaką reakcje można byc
    > przygotowanym.... w/g mnie skoro ma umowe

    Witam,

    Te badania to czysta formalność. 90% kadrowych nawet nie spojrzy na ich
    rezultat.
    Wylądują w teczce i tyle.

    eM

  • 8. Data: 2003-03-27 19:52:51
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > komputerem?
    >
    > Np. padaczka.

    No, ale nie sądzę, by padaczkę wykryto w trakcie badań w zakresie
    własciwym dla pracy "programista".
    Fakt bycia chorym na padaczkę jest ujawniany zwykle w wyniku jej
    wystąpienia - nie jest więc realistyczne założenie, że chory o niej nie
    wie, i że nie wie jakie niesie zagrożenie.
    Ciekawi mnie też, jak taka osoba zamierza wykonywac zawód programisty
    (również jak go zdobyła) - jeżeli ma znaczące przeciwskazania do pracy z
    komputerem.
    A jeżeli nawet tak jest - może można takiej osobie zorganizować czas tak
    (może 1/2 "etatu", jeżeli nie da się inaczej)by jednak mogła pracować -
    nie wiem, czy limitowanie pracy osobie pokrzywdzonej przez los (tu
    złośliwy uśmiech w stronę ustawodawcy) i decydowanie o tym odgórnie jest
    dobrym pomysłem.

    PZdr: Dogbert

  • 9. Data: 2003-03-27 21:00:52
    Od: "insulation" <i...@p...onet.pl>

    > Ciekawi mnie też, jak taka osoba zamierza wykonywac zawód programisty
    > (również jak go zdobyła) - jeżeli ma znaczące przeciwskazania do pracy z
    > komputerem.

    Np. klasyczne studia ~5 lat przez ten okres to można się zdrowo rozchorować
    ;-).

    wini

  • 10. Data: 2003-03-27 22:45:48
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

> [...]

    >i wyszło mu że... przed komputerem nie może pracować więcej niż cztery

    Przed komputerem, czy przed monitorem CRT?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775