PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile powinna trwać rozmowa kwalifikacyjna ?

  • 1. Data: 2005-06-08 17:37:12
    Temat: ile powinna trwać rozmowa kwalifikacyjna ?
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    Ile powinna trwać rozmowa kwalifikacyjna ?
    Moja dzisiaj trwała około 5 minut. Czy ktokolwiek w takim tempie
    cokolwiek może wywnioskować o kandydacie? Zadane pytania miały odpowiedz
    w liście motywacyjnym, który leżał przed osobą rekrutującą. Fakt można
    było się zorientować że mam 2 nogi tyleż samo rąk, głowę przytwierdzoną
    na stałe. Tylko, że tyle to wdziała sekretarka przyjmująca aplikację.
    Po co są tak krótkie rozmowy ?

  • 2. Data: 2005-06-08 17:41:25
    Temat: Re: ile powinna trwać rozmowa kwalifikacyjna ?
    Od: lynx <t...@p...fm>

    Jednego pięknego dzionka o czasie Wed, 08 Jun 2005 19:37:12 +0200, ludzik
    o nazwie Wwa <w...@n...pl> wziął i wystukał na klawiaturce co
    następuje:

> [...]
    > było się zorientować że mam 2 nogi tyleż samo rąk, głowę przytwierdzoną
    > na stałe. Tylko, że tyle to wdziała sekretarka przyjmująca aplikację.

    a na jakie stanowisko aplikowałaś ? I jakie są Twoje kwalifikacje ?

    --
    lynx

  • 3. Data: 2005-06-08 17:48:38
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    lynx napisał(a):

    > a na jakie stanowisko aplikowałaś ? I jakie są Twoje kwalifikacje ?

    Inspektor ds technicznych (z uprawnieniami)

  • 4. Data: 2005-06-08 17:51:33
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    Zalezy na jakie stanowisko i w jakiej braży .
    Z doświadzczenia od 45 do 120 minut.

    rafal

  • 5. Data: 2005-06-08 18:06:49
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    konto napisał(a):

    > Zalezy na jakie stanowisko i w jakiej braży .
    > Z doświadzczenia od 45 do 120 minut.

    > rafal
    Nie wiem po której stronie biurka siedziałeś.
    Jeżeli po tamtej to ja jestem budowlańcem
    Jeżeli po tej to opisz co chcieli wiedzieć w twoim wypadku.
    Wwa

  • 6. Data: 2005-06-08 18:51:47
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    > Nie wiem po której stronie biurka siedziałeś.
    > Jeżeli po tamtej to ja jestem budowlańcem
    > Jeżeli po tej to opisz co chcieli wiedzieć w twoim wypadku.

    Braża IT , pracownik "średniego" szczebla (w IT = fizyczny) z doswiadzeniem
    5 letnim .

    rafal

  • 7. Data: 2005-06-08 19:12:26
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wwa" <w...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ile powinna trwać rozmowa kwalifikacyjna ?
    > Moja dzisiaj trwała około 5 minut. Czy ktokolwiek w takim tempie
    > cokolwiek może wywnioskować o kandydacie?

    Można podjąć decyzję w jedną stronę: stwierdzić, że dany osobnik się nie
    nadaje. W dość szczególnych przypadkach - np., gdy okazuje się, że oszukiwał
    w CV albo nie spełnia podstawowego wymagania.
    Na pewno nie można w ten sposób przekonać się, że ktoś jest odpowiedni -
    więc raczej pożegnaj się z myślą o pracy w tej firmie.

    Sigurd

  • 8. Data: 2005-06-08 21:13:13
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    Tomasz Brzeziński napisał(a):
> [...]
    > Na pewno nie można w ten sposób przekonać się, że ktoś jest odpowiedni -
    > więc raczej pożegnaj się z myślą o pracy w tej firmie.

    A widzisz to nie do końca tak, gdyż w 4 minucie rozmowy poproszono o
    wyznaczenie minimalnej stawki z mojej strony do przyjęcia. W
    międzyczasie padło zdanie z nazwiskiem dawnego zwierzchnika czyli z
    dużym prawdopodobieństwem można przyjąć że po rozmowie z nim zostanie
    podjęta decyzja na tak lub nie o której raczą powiadomić. Jako że sposób
    prowadzenia rozmowy nie wzbudził we mnie entuzjazmu zamiast normalnego
    negocjowania podana została sztywna kwota graniczna dla nich zbyt wysoka.
    Wwa

  • 9. Data: 2005-06-08 21:23:39
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    konto napisał(a):

    > Braża IT , pracownik "średniego" szczebla (w IT = fizyczny) z doswiadzeniem
    > 5 letnim .
    > rafal

    Widzisz gdyby to było 10 minut rozmowy to jestem w stanie przyjąć, że
    mogą rozpoznać potencjalnego pracownika jednak 5 minutowa rozmowa to
    zbyt mało. Znają tylko wygląd kandydata i wiedzą kogo spytać o opinię,
    która będzie oparta o wiedzę sprzed kilku lat.
    Wwa

  • 10. Data: 2005-06-09 00:40:07
    Od: "Marcin" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wwa <w...@n...pl> napisał(a):

    > Po co są tak krótkie rozmowy ?

    Może chcieli sprawdzić Twoją motywację ?

    Wbrew pozorom całkiem poważna liczba kandydatów przysyła CV, umawia się na
    rozmowy, a następnie bez uprzedzenia nie przychodzi. Wiem to z
    własnego doświadczenia przy rekrutacjach.

    MB