PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile powinna trwać rozmowa kwalifikacyjna ?

  • 11. Data: 2005-06-09 15:33:09
    Temat: Re: ile powinna trwać rozmowa kwalifikacyjna ?
    Od: "BH" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Wwa" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:d87ac5$cbt$1@news.dialog.net.pl...

    > Ile powinna trwać rozmowa kwalifikacyjna ?
    > Moja dzisiaj trwała około 5 minut. Czy ktokolwiek w takim tempie
    > cokolwiek może wywnioskować o kandydacie? Zadane pytania miały odpowiedz
    > w liście motywacyjnym, który leżał przed osobą rekrutującą. Fakt można
    > było się zorientować że mam 2 nogi tyleż samo rąk, głowę przytwierdzoną
    > na stałe. Tylko, że tyle to wdziała sekretarka przyjmująca aplikację.
    > Po co są tak krótkie rozmowy ?

    Pięc minut to jest wystarczająco długo, żeby przekonać się, że kandydat jest
    nieodpowiedni. Z kolei IMO to za krótko, żeby przekonać się, że kandydat
    jest idealny, ale cóż, czasami trafia sie miłość od pierwszego... :-)

  • 12. Data: 2005-06-09 16:45:52
    Od: "Aliszia" <aliszia*@op*.pl>

> [...]
    > jest nieodpowiedni. Z kolei IMO to za krótko, żeby przekonać się, że
    > kandydat jest idealny, ale cóż, czasami trafia sie miłość od

    Oj nie zgadzam sie bardzo z moimi poprzednikami.
    1. Skoro zaproszono na spotkanie to z CV wynika, że osoba jest odpowiednia
    2. Już wiadomo czy się spóźnia czy jest punktualna
    3. Wiadomo czy ktoś jest kulturalny, jak się wypowiada, czy ma miłą
    aparycję, czy potrafi się ubrać odpowiednio do sytuacji
    4. Sprawdzono czy osoba nie nakłamała w CV - taki cel mają pytania o to co
    zostało napisane
    5. Dodatkowo padło pytanie o zarobki i osoby, które mogą udzielić referencji
    W przypadku inspektora z uprawnieniami - czyli stanowisko dość samodzielne,
    odpowiedzialne niewiele więcej trzeba.
    Poza tym to wcale nie oznacza ze to byla jedyna rozmowa. Zwykle po pierwszej
    rozmowie wybiera sie kilku kandydatów i odbywa z nimi druga dłuższą rozmowę.
    Dopiero potem podajmuje się ostateczną decyzję.

    Powodzenia

    Alicja

  • 13. Data: 2005-06-09 16:55:03
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aliszia" <aliszia*@op*.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Skoro zaproszono na spotkanie to z CV wynika, że osoba jest odpowiednia

    Łomatko...

    Sigurd

  • 14. Data: 2005-06-09 17:59:54
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    Aliszia napisał(a):

> [...]
    > pierwszej rozmowie wybiera sie kilku kandydatów i odbywa z nimi druga
    > dłuższą rozmowę. Dopiero potem podajmuje się ostateczną decyzję.

    Dziękuję

    Wracając do tematu dalej uważam, że rozmowa była zbyt krótka.
    Gwoli wyjaśnienia:
    Od.1. Kandydowanie prawie odpowiednie - obie strony zdawały sobie z tego
    sprawę ale widać inne zalety przeważyły skoro zaproszono na rozmowę.
    Od. 5. Co do referencji to osoba rekrutująca wymieniła nazwisko
    zwierzchnika a nie kandydat, który podałby zupełnie inne osoby.
    Kandydat czuł się niedoceniony bo nie mógł wykazać się dorobkiem
    ostatnich kilku lat w czasie których znacznie rozwinął się zawodowo.
    Czyli reasumując kandydat nie miał nic do powiedzenia, żadnych szans
    przedstawienia innych niż w liście motywacyjnym zalet. A o dalszym losie
    rekrutacji zadecyduje przebieg rozmowy rekrutującego z dawnym
    zwierzchnikiem kandydata.

    Wwa

  • 15. Data: 2005-06-10 09:22:14
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    konto napisał(a):

    > Braża IT , pracownik "średniego" szczebla (w IT = fizyczny)

    jesli fizyczny to "sredni" szczebel, to kim sa ci z najnizszego szczebla
    w IT?

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 16. Data: 2005-06-10 09:50:13
    Od: 'madzik' <m...@g...niet.pl>

    czarny:

    > jesli fizyczny to "sredni" szczebel, to kim sa ci z najnizszego szczebla
    > w IT?

    Użyszkodnicy wpisujący sobie do cv "bardzo dobrą znajomość systemów
    Windows".

    --
    Pozdrawiam ciepło, Magda
    1. Nie dokarmiaj cudzych paranoi. |JID