PracaGrupypl.praca.dyskusje › godziny nadliczbowe w upale

  • 11. Data: 2010-07-11 22:43:52
    Temat: Re: godziny nadliczbowe w upale
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:154q5g0a29uml.dlg@piki.fixed zly
    <b...@N...fm> pisze:

    > Niekoniecznie
    Koniecznie.
    Chyba, że ktoś jest gówniany i o swoje nie umie zadbać.

    > Jego polecenie. Oprócz tego ma pewne obowiązki.
    Otóz to.

    > który formalnie ma niewiele do gadania.
    Nic nie ma do gadania, jeśli spełnione zostały wymogi prawa pracy (w tym
    regulaminu pracy).
    Ale zachorować zawsze można nagle...

    Niekoniecznie. Może on jest w ciąży?

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2010-07-12 14:58:23
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "emyo" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Temperatura w
    > miejscu pracy siega 34 stopni C. Czy w takich warunkach można odmówić
    pracy
    > w godz. nadliczbowych?

    Odmówić nie można, ale można zemdleć, wykazać objawy udaru cieplnego,
    wziąć urlop na żądanie, zwolnienie lekarskie, pracować wyraźnie wolniej
    itp. Jeśli zaangażuje się w to parę osób, być może ucho się szefowi
    odetka*.

    *) Oczywiście rozumiem, że zaczęliście od zwrócenia uwagi na problem
    podczas spokojnej i rzeczowej rozmowy z szefem?

    e.

  • 13. Data: 2010-07-12 19:34:36
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości

> [...]
    > wziąć urlop na żądanie, zwolnienie lekarskie, pracować wyraźnie wolniej
    > itp. Jeśli zaangażuje się w to parę osób, być może ucho się szefowi

    a pracodawca zawsze może potem niewypłacić, obciąć lub nie dać premii,
    znaleźć, spreparować lub sprowokować odpowiednie argumenty by takiego
    (takich) pracowników się pozbyć także w trybie najmniej sympatycznym i
    pożądanym przez "pracownika". I tak się to kręci.... Jest ryzyko - jest
    zabawa.
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2010-07-12 19:54:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i1fqop$r85$2@node1.news.atman.pl Jackare
    <j...@i...pl> pisze:

    > a pracodawca zawsze może potem niewypłacić,
    Tylko jak pracownik głupi i nie zadba o polecenie na piśmie, ewidencję czasu
    pracy i inne dowody (dziś to przecież niewielki problem). Potem pracodawca
    wypłaci, wypłaci... i to sporo więcej.

    > obciąć lub nie dać premii,
    To zależy od regulaminu premiowania.
    Nikt mądry nie bierze pod uwagę uznaniówki.

    > znaleźć, spreparować lub sprowokować odpowiednie argumenty by takiego
    > (takich) pracowników się pozbyć także w trybie najmniej sympatycznym i
    > pożądanym przez "pracownika".
    Mogą być też dalsze części scenariusza.
    Jeszcze mniej sympatyczne...

    > I tak się to kręci.... Jest ryzyko - jest zabawa.
    Ano tak.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2010-07-12 20:23:15
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 12 Jul 2010 00:43:52 +0200, Jotte napisał(a):

    > Koniecznie.

    Art. 151/2.

    § 1. W zamian za czas przepracowany w godzinach nadliczbowych pracodawca,
    na pisemny wniosek pracownika, może udzielić mu w tym samym wymiarze czasu
    wolnego od pracy.

    § 2. Udzielenie czasu wolnego w zamian za czas przepracowany w godzinach
    nadliczbowych może nastąpić także bez wniosku pracownika. W takim przypadku
    pracodawca udziela czasu wolnego od pracy, najpóźniej do końca okresu
    rozliczeniowego, w wymiarze o połowę wyższym niż liczba przepracowanych
    godzin nadliczbowych, jednakże nie może to spowodować obniżenia
    wynagrodzenia należnego pracownikowi za pełny miesięczny wymiar czasu
    pracy.

    § 3. W przypadkach określonych w § 1 i 2 pracownikowi nie przysługuje
    dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych.

    --
    marcin

  • 16. Data: 2010-07-12 20:38:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1n1bixcpcghtm$.dlg@piki.fixed zly
    <b...@N...fm> pisze:

> [...]
    > § 3. W przypadkach określonych w § 1 i 2 pracownikowi nie przysługuje
    > dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych.
    O, czytający!
    Ładnie, tylko ze zrozumieniem gorzej.
    §1 - pracownik nie występuje o wolne = dodatkowa kasa. Występuje = jego
    sprawa, równie dobrze mógłby jak ostatni dureń walnąć to na tacę.
    §2 - wymiar o połowę wyższy = dodatkowa kasa, bo +50% bez pracy.
    §3 - tu: nieistotny.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2010-07-12 20:40:06
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (takich) pracowników się pozbyć także w trybie najmniej sympatycznym i
    > pożądanym przez "pracownika". I tak się to kręci.... Jest ryzyko - jest

    no niestety, to jest wojna. Jak się dobrze wyzysk kręci, znikają wszelkie
    skrupuły... Twoją automatyczną reakcją (pracodawcy, rozumiem?) jest
    takiego "stawiającego" się pracownika/ów rozgnieść jak karalucha (nawet
    jeśli per saldo to się nie opłaci), problem pracy w urągających warunkach
    odszedł na dalszy plan, nie mówiąc nawet o próbach jego rozwiązania. I
    właśnie dzięki temu to się tak kręci...

    e.

  • 18. Data: 2010-07-12 20:50:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c3b7db5$0$2582$65785112@news.neostrada.pl entroper
    <entroper-pocztaonetpeel> pisze:

    > Twoją automatyczną reakcją (pracodawcy, rozumiem?) jest
    > takiego "stawiającego" się pracownika/ów rozgnieść jak karalucha (nawet
    > jeśli per saldo to się nie opłaci)
    Wtrącę pytanie - jakiego rodzaju "opłacalność" masz na myśli?

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2010-07-12 20:55:17
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    mistrzu ciętej riposty, kazdy ma swój sposób na zycie.
    Jedni się naginaja do przepisów, inni robia tak jak w ich mniemaniu jest
    najlepiej.
    Dla mnie sprawa jest prosta - skoro ktoś chce czegoś dodatkowego to musi
    dodatkowo zapłacić.
    Ze mnie nikt niewolnika robić nie będzie. A tym samym zmuszać do
    czegokolwiek.
    I tak samo z tymi tzw. nadgodzinami. Zostaniesz dłużej? nie ma sprawy,
    za X zł albo pół dnia wolnego i płatnego w przyszłym tygodniu jak będzie
    mniej pracy.

    PS.Dureń? następnym razem się lepiej wysil

  • 20. Data: 2010-07-12 20:57:32
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Może on jest w ciąży?

    a jottemu nie może przyjść do głowy że ktoś jest zupełnie inny niż on
    sam. zazdrościsz mi tych mozliwości?