PracaGrupypl.praca.dyskusje › dział obsługi klienta

  • 1. Data: 2002-06-20 13:31:09
    Temat: dział obsługi klienta
    Od: Carrie <c...@w...pf.pl>

    Witam,

    może pytanie zabrzmi trochę niepoważnie, ale chciałabym się
    dowiedzieć, jakie konkretnie obowiązku ma pracownik działu obsługi
    klienta? Czy chodzi o jakieś doradzanie przy zakupach, czy może
    rozpatrywanie reklamacji, czy jeszcze inne sprawy?
    Nie mam kontaków z osobami pracującymi na takim stanowisku, nawet jako
    klientka...
    I jeszcze - jakie, Waszym zdaniem, cechy powinna mieć taka osoba?
    [poza anielską cierpliwością ;)]

    Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam -
    Carrie

  • 2. Data: 2002-06-20 14:01:26
    Temat: Re: dział obsługi klienta
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > klientka...
    > I jeszcze - jakie, Waszym zdaniem, cechy powinna mieć taka osoba?

    W wiekszosci firm sprzedaje produkt lub usluge tej firmy, plus rozne inne
    dodatkowe obowiazki zalezne od konkretnej firmy. Moze to byc rowniez
    stanowisko "niesprzedazowe", ale to rzadziej.Tak wiec od pani na centrali
    informujacej, ze tym produktem zajmuje sie kowalski a tamtym nowak, do ......co
    szef wymysli.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-06-20 14:24:06
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Carrie" <c...@w...pf.pl> napisał w wiadomości
    > może pytanie zabrzmi trochę niepoważnie, ale chciałabym się
    > dowiedzieć, jakie konkretnie obowiązku ma pracownik działu obsługi
    > klienta?

    Sprecyzuj pytanie.
    Dział obsługi klienta może zajmować się akwizycją, wystawianiem faktur,
    przyjmowaniem reklamacji, sprzedażą, supportem użytkowników produktów firmy.
    Wszystko zależy od branży czy konkretnej firmy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-06-20 17:44:03
    Od: Carrie <c...@w...pf.pl>

    Dnia Thu, 20 Jun 2002 16:24:06 +0200, "Kaizen" <x...@c...sz>
    napisał(a):

> [...]
    >przyjmowaniem reklamacji, sprzedażą, supportem użytkowników produktów firmy.
    >Wszystko zależy od branży czy konkretnej firmy.

    Sprecyzować - chciałabym, tylko nie mam punktu zaczepienia.. Chodzi mi
    o ogłoszenia o naborze pracowników do działu obsługi klienta - zdaję
    sobie sprawę, że to może oznaczać bardzo wiele czynności, ale
    myślałam, że może jest jakaś jedna wspólna podstawa :)
    Bo skoro w oczekiwaniach podają: doświadczenie w obsłudze klienta, to
    nie wiem, czego to może dotyczyć. Obsługiwałam klientów jako
    ekspedientka w butiku i jako pilot wycieczek, i jako hostessa przy
    promocji, i za każdym razem wiązało się to z czymś innym. Kasjer w
    banku i pani w informacji kolejowej też obsługują klientów... 8-)
    Czyli - można rozumieć, że to doświadczenie w obsłudze to zwyczajny
    kontakt z klientami? W ogłoszeniu niestety nie napisano, jakie będą
    obowiązki, więc nie wiem, co powinnam podkreślić, gdybym na takie
    ogłoszenie odpowiadała.

    Pozdrawiam, Carrie

  • 5. Data: 2002-06-20 18:04:18
    Od: <k...@p...onet.pl>

    W ogłoszeniu niestety nie napisano, jakie będą
    > obowiązki, więc nie wiem, co powinnam podkreślić, gdybym na takie
    > ogłoszenie odpowiadała.
    >
    > Pozdrawiam, Carrie

    Hitem sezonu jest "udokumentowane sukcesy w sprzedazy".......czyli...ludzi sie
    nie boisz, dobrze sie z nimi dogadujesz a w efekcie kupuja na potege i sa
    zadowoleni z obslugi na wysokim poziomie...........

    Pozdrawiam
    krzysztof

  • 6. Data: 2002-06-21 09:37:11
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > sobie sprawę, że to może oznaczać bardzo wiele czynności, ale
    > myślałam, że może jest jakaś jedna wspólna podstawa :)

    Wiesz, oby tak nie było, ale w związku z tym, że na slowo "akwizytor", "
    przedstawiciel handlowy" i " sprzedawca" nikt juz nie reaguje, to rynek
    wymyslil rekrutacje do dzialu obslugi klienta.
    A w normalnych firmach to człowiek, który - obsluguje Klientów, przyjmuje
    telefony, zamówienia, zna stopien ich realizacji, czasem moze fakurować.
    Najprościej było zadzwonic i sie zapytac, jak oni rozumieja to słowo - to
    żaden wstyd, i jak firma jest przygotowana do rekrutacji to Cie połaczą do
    właściwej osoby.
    W jednej ze znanych mi firm dzial Obslugi Klienta zajmuje się rozliczniem
    promocji z Dealerami i Sieciami - czyli sprawdza czy wykonano promocje
    zgodnie z ustaleniami, przyjmuje faktury za owe promocje , opisuje i oddaje
    ksiegowości. A złośliwie dzial, który przyjmuje zamówienia i wystawia
    dokumenty sprzedaży nazywa sie ogolnie logistyki. Każdy ma jakieś pojęcie o
    handlu i sobie tworzy wlasną strukturę, jaka mu pasuje.

    powodzenia, Wojtek

  • 7. Data: 2002-06-24 10:46:58
    Od: "Dominik Gawłowski" <d...@w...pl>

    Powiem tylko jedno:

    Jesli jest to hipermarket to bierz ta robote bez zastanowienia, tylko jesli
    ci grozi smierc glodowa spowodowana brakiem srodkow do zycia.

    Wtedy nie umrzesz z glodu tylko cie klienci zabija :)

    pozdrawiam

    Dominik Gawlowski