PracaGrupypl.praca.dyskusje › doświadczenie zawodowe

  • 1. Data: 2003-06-05 08:27:23
    Temat: doświadczenie zawodowe
    Od: Carbo <s...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich!

    Jestem młodym człowiekiem, który właśnie zaczyna szukać swojej pierwszej
    prawdziwej pracy.

    Ważnym elementem w poszukiwaniu pracy jest przedstawienie doświadczenia
    zawodowego.

    Przez ostatnie dwa miesiące byłem wolontariuszem w fundacji, a potem
    pracowałem w biurze organizacyjnym VIII MPL Góraszka 2003. Jednak nie są to
    doświadczenia znaczące. Co prawda nauczyłem się dużo nowych rzeczy, ale nie
    są zajęcia, które robią wrażenie na potencjalnym pracodawcy.

    Ważnym doświadczeniem (pod względem trwania i obowiązków) była za to dla
    mnie praca w zakładzie "Usługi Kowalskie".
    Do moich obowiązków należało tam:
    - bezpośrednia obsługa klientów
    - kontakty z kontrahentami
    - prace projektowe
    - tworzenie kosztorysów
    - obsługa internetwej strony firmowej
    - prace montażowe

    Wszystko by było pięknie i fajnie, ale są dwa "ale":
    - firma należy do mojego ojca
    - pracowałem tam bez żadnej umowy
    (jednocześnie wyniki firmy bezpośrednio przekładały się na moje finanse np.
    możliwość opłacenia szkoły)

    Czy za tem mogę tą pracę wpisać sobie do CV?
    Nie chcę ukrywać przed potencjalnym pracodawcą, że pracowałem u ojca i to
    na czarno, ale czy to się spotka ze zrozumieniem?

    W trzech słowach: Wpisywać czy nie?
    A jeśli tak to jak to sformułować?

    Pozdrawiam
    Paweł Michalak

  • 2. Data: 2003-06-05 08:55:34
    Temat: Re: doświadczenie zawodowe
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witaj Carbo,

    W Twoim liście datowanym 5 czerwca 2003 (10:27:23) można przeczytać:

    C> Ważnym doświadczeniem (pod względem trwania i obowiązków) była za to dla
    C> mnie praca w zakładzie "Usługi Kowalskie".
    [...]
    C> Wszystko by było pięknie i fajnie, ale są dwa "ale":
> [...]

    Wg mnie wpisywac, mam podobna sytuacje z tym ze ja pracowalem na
    umowe-zlecenie i umowe o dzielo. Dodatkowy problem polegal na tym, ze
    w nazwie fimy jest moje nazwisko :)) Ale wpisalem to normalnie do CV
    tak jak kazda inna prace i Tobie radze to samo. A do szczegolow nie
    musisz sie przeciez przyznawac od raz w papierku, prawda? Jak Cie
    pociagna za jezyk na rozmowie to im powiesz i po sprawie.

    Pzdr
    Konrad Inglot

    --
    K.O.N.L.I.N. k...@p...pl
    Kinetic Organism Normally for Logical Infiltration and Nullification,

    "We don't need no education"

  • 3. Data: 2003-06-05 09:20:13
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    > Czy za tem mogę tą pracę wpisać sobie do CV?

    Nawet powinienes - w koncu sam piszesz, ze to wazne doswiadczenie

    > Nie chcę ukrywać przed potencjalnym pracodawcą, że pracowałem u ojca i to
    > na czarno, ale czy to się spotka ze zrozumieniem?

    To sa rzeczy, ktorych do CV sie nie wpisuje - wychodza najwyzej podczas
    rozmowy. A tu spokojnie mozesz sie przyznac, ze pracowales u ojca. Natomiast
    mialabym watpliwosci co do przyznawania sie do pracy na czarno - moze sie
    okazac, ze gosc tez bedzie chcial Cie tak zatrudnic, albo placic Ci czesc
    pod stolem, a na tym sie dobrze nie wychodzi. Moze wiec mow, ze odbywalesc
    bezplatny staz, albo w ramach zaplaty miales oplacane studia. Musisz po
    prostu wyczuc nowego pracodawce.

    Pozdrawiam i powodzenia,
    Aga

  • 4. Data: 2003-06-05 13:35:09
    Od: Carbo <s...@p...onet.pl>

    "aga.p" <c...@p...onet.pl> a écrit:

    > Pozdrawiam i powodzenia,
    > Aga

    Aga i Konrad - dzięki za odpowiedz. Zrobię tak jak radzicie.

    Pozdrawiam
    Paweł