PracaGrupypl.praca.dyskusje › wycena zlecenia dla programisty ?.

  • 1. Data: 2005-08-16 14:18:36
    Temat: wycena zlecenia dla programisty ?.
    Od: "MP" <m...@p...onet.pl>

    Dzień dobry,
    Mam pytanie w związku z pracą zleconą (jestem informatykiem-programistą) jaką
    mam wykonać dla pewnej firmy. Dotąd pracowałem na umowę o pracę, nie brałem
    prac zleconych.
    Zlecenie polega na ulepszeniu stron internetowych wykonanych w technologii
    DHTML/ASP na .NET.
    W jaki sposób wycenić pracę programistyczną polegającą na opracowaniu koncepcji
    (specyfikacja) zmianie kodu w kilku plikach, zaprojektowaniu źródła danych
    (pliki XML a nie baza danych), instalacji edytora XML (darmowego). Czy
    praktykuje się wycenę od liczby wierszy kodu, czasu wykonania, czy jeszcze
    inaczej? Jakie są stawki? Dziękuję bardzo na informację.
    (MP)

  • 2. Data: 2005-08-16 14:39:40
    Temat: Re: wycena zlecenia dla programisty ?.
    Od: Marcin Gondek <d...@N...SPAM.e-utp.net>

    MP wrote:
> [...]
    > praktykuje się wycenę od liczby wierszy kodu, czasu wykonania, czy jeszcze
    > inaczej? Jakie są stawki? Dziękuję bardzo na informację.

    Licz 70-100zł za godzinę realnej Twojej pracy.

    --
    Marcin Gondek
    http://fido.e-utp.net

  • 3. Data: 2005-08-16 14:44:35
    Od: "konto" <p...@g...pl>

    > W jaki sposób wycenić pracę programistyczną ...ciach[]

    temat tak stary jak komputery,
    nie ma gotowego algorytmu na wyliczenie wartości aplikacji czy czasu pracy
    programisty w Twoim przypadku.
    Na cenę wpływa wieleczynników, których nie wymieniłeś.
    Ja podpowiem zlicz czas potrzebny na wykonanie dokumentacji,napisanie
    apliakcji i testy + inne zyczenia klienta * 50 zł i masz podstawe do
    negocjacji.Jesli jesteś w większym mieście będziesz tańszy od prof. firm ale
    droższy od "studenta".

    powodzenia
    rafal

  • 4. Data: 2005-08-16 15:12:23
    Od: "MP" <m...@p...onet.pl>

    > Licz 70-100zł za godzinę realnej Twojej pracy.

    Dzięki, ale...
    To moja pierwsza praca w .NET, którego dopiero się uczę, dlatego nie potrafię
    ocenić czasu. Być może jakbym dobrze się zastanowił umiałbym ocenić ilość
    wierszy. Czy wiesz na ile można szacować wiersz kodu? (VB.NET)
    Dziękuję

  • 5. Data: 2005-08-16 17:05:11
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 16 Aug 2005 17:12:23 +0200, "MP" <m...@p...onet.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >ocenić czasu. Być może jakbym dobrze się zastanowił umiałbym ocenić ilość
    >wierszy. Czy wiesz na ile można szacować wiersz kodu? (VB.NET)

    Jakbyś robił samochód, to cena zależałaby od liczby kół? :)

  • 6. Data: 2005-08-16 18:40:46
    Od: "MP" <m...@p...onet.pl>

    > Jakbyś robił samochód, to cena zależałaby od liczby kół? :)

    OK, masz jakiś konstruktywny pomysł, jakąś inną miarę?

  • 7. Data: 2005-08-16 19:45:36
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 16 Aug 2005 20:40:46 +0200, "MP" <m...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >OK, masz jakiś konstruktywny pomysł, jakąś inną miarę?

    Policz sobie swoje koszty, dodaj do tego jakiś "dodatek motywacyjny", pomnóż
    razy współczynnik skomplikowania programu i jego czasochłonności. Nie ma
    idealnego wzoru na to. Ten sam program dla jednego klienta może kosztować 1000
    zł, dla innego 5000.

  • 8. Data: 2005-08-16 20:44:27
    Od: gromax <g...@N...interia.pl>

    > ocenić czasu. Być może jakbym dobrze się zastanowił umiałbym ocenić ilość
    > wierszy. Czy wiesz na ile można szacować wiersz kodu? (VB.NET)

    Procedura
    MsgBox("chciałbym")
    MsgBox("dostawać ")
    MsgBox("kasę")
    MsgBox("za")
    MsgBox("każdą ")
    MsgBox("linikjkę ")
    MsgBox(" kodu")
    /*
    celowo dodam jeszcze z linijkę komentarza, w której wyjaśniam: nie
    zawartość funkcji była ważna. Ważna jest ilość linii kodu. O, już leci
    druga linijka komentarza a zaraz będzie trzecia. Właściwie to pownienem
    podzielić komentarz na linijki
    */

    End Procedura

  • 9. Data: 2005-08-17 00:53:05
    Od: Tomasz Nazar <t...@m...com>

    MP napisał(a):
> [...]

    O boziu! 3200PLN tygodniowo na reke. No ja chce tak zarabiac. To tylko
    dzialka .NET/VB, czy kazdemu tak daja?

    > ocenić czasu. Być może jakbym dobrze się zastanowił umiałbym ocenić ilość
    > wierszy. Czy wiesz na ile można szacować wiersz kodu? (VB.NET)

    Hahahaha. Jakbys dobrze sie zastanawial, to moze byc tak, ze usniesz w
    tym czasie i nie napiszesz nic.

    A na serio, to zadaniem informatyka jest automatyzacja procesow i
    upraszczanie kodu. Wiec Twoim zadaniem powinno byc pisanie takich
    aplikacji, ktore "beda mialy najmniej wierszy". Tyle, ze to wyzsza
    szkola jazdy.
    Inna sprawa, ze wtedy cena "linijki" wzrasta..

    A zyciowo: z doswiadczeniem i czasem coraz dokladniej okreslamy swoja
    cene za godzine pracy. Natomiast kwota ostateczna to ilosc godzin
    spedzonych na pracy. Uczciwie i sumienie nie gryzie i wszyscy zadowoleni..

    Pozdrawiam - Tomasz Nazar

    --
    _i______'simplicity_is_the_key'__________tomasz_naza
    _ii____'i_am_concern_oriented'__________________iiuw

  • 10. Data: 2005-08-17 07:08:15
    Od: Marcin Gondek <d...@N...SPAM.e-utp.net>

    MP wrote:
> [...]
    > ocenić czasu. Być może jakbym dobrze się zastanowił umiałbym ocenić ilość
    > wierszy. Czy wiesz na ile można szacować wiersz kodu? (VB.NET)

    Raczej zlecenia nie liczy się na linię kodu, liczy się cały projekt jako
    dzieło.

    --
    Marcin Gondek
    http://fido.e-utp.net