PracaGrupypl.praca.dyskusje.doc, .rtf, czy .pdf › Re: .doc, .rtf, czy .pdf
    From: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: .doc, .rtf, czy .pdf
    Date: Wed, 17 Aug 2005 10:55:45 +0100
    Sender: g...@n...poczcie.w.onet.pl

    17.08.2005 # 07:37:07, Marco napisał:

    > Myślę, że absurdem byłoby, gdyby w branży informatycznej .pdf był czymś
    > nieznanym, choć, jeśli aplikacje odbiera ktoś związany z branżą jedynie
    > poprzez zatrudnienie w firmie o takim profilu, tak właśnie może być, chociaż
    > w szanującej się firmie program do odczytu pdf i innych formatów, powinien
    > być zainstalowany na każdym komputerze.

    W poprzedniej firmie pytanie "a co to jest pdf?" zdarzało się - kilka osób
    nie znało formatu :|. Ale byli to elektronicy - konstruktorzy. Co do
    informatyków - to format był im w miarę znany. Z kolei osoba
    przeprowadzająca rekrutację itp, już nie miała zielonego pojęcia o innym
    formacie, niż .doc (nie była informatykiem - właściwie sam nie wiem, kim
    była z wykształcenia).

    > Swoją drogą : też wysyłam od kliku miesięcy - na razie w .doc i zastanawia
    > mnie, że na ~30 wysłanych ofert, odpowiedź uzyskałem tylko w przypadku 2.

    Ja wysłałem dokładnie 39 ofert mailem - sprawdziłem :(. Ostatnio nawet
    wybrałem się do Katowic (mieszkam niedaleko) z wydrukowanymi CV. Roznosiłem
    po wszystkich firmach, które się "nawinęły" (te większe informatyczne
    oczywiście). Zobaczymy, czy ktoś się odezwie - obliczyłem, że zostawiłem
    około 15 w różnych firmach.

    > Aplikacje wysyłam jedynie na stanowiska, na które spełniam w 100% wymagania.

    Ja również - a nawet zdarza się, że moje kwalifikacje są o wiele większe,
    niż wymagane na dane stanowisko.

    > Posiadam 5-letnie doświadczenie zawodowe ; wyższe studia (mgr) ; dobrą
    > znajomość języka ang.

    Cóż, ja mam 1 rok doświadczenia w zawodzie, prawie ukończone studia,
    również dobrze znam ang. i średnio francuski.

    > Nie wiem : czy posiadam za wiele / za mało, czy tez ogłoszenia zamieszcza
    > się "pro forma"

    Ja też zaczynam się zastanawiać :(. Kumpel - który ukończył właśnie studia
    - wysłał CV do firm, do których ja aplikowałem - na te same stanowiska. On
    nie ma doświadczenia zawodowego - żadnej praktyki, stażu itp. Wyobraź
    sobie, że jemu odpowiedzieli natychmiast odmownie, natomiast do mnie _nic_.
    Żadnej odpowiedzi. Rozumiem, że może być wielu kandydatów itp, że proces
    rekrutacji może potrwać, ale ... to już miesiąc. Wiem wiem... może im się
    "przypomni" za tydzień/miesiąc/rok. Ale ten brak odpowiedzi trochę irytuje.

    Zaczynam się zastanawiać, czy nie jest tak, jak sugerował już ktoś na tej
    grupie - może to jest "pseudo-rekrutacja" w celu pozyskania danych
    osobowych, poznania rynku itp. Ale jeśli jest to aż na taką skalę... mam
    nadzieję, że się mylę ;).

    > pozdrawiam

    ja również ;)
    --